معرفی تعدادی از خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا

معرفی تعدادی از خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا


منبع: همگردی

335

1398/12/11

01:11


پیتزا، یکی از بی مثال ترین فست فودهای دنیا بوده که از خمیر، سس گوجه فرنگی، پنیر پیتزا و مواد دیگری چون انواع سبزیجات، گوشت، ژامبون، قارچ تشکیل می شود. پیتزاها به تناسب موادی که در آن ها استفاده می شوند، انواع مختلفی دارند که حتما با تعدادی از آن ها آشنایی دارید. با اینکه اصالت این غذا به کشور ایتالیا برمی گردد، اما در کل دنیا معروف بوده و مورد استقبال بسیاری از مردم قرار دارد. این محبوبیت باعث شده تا بسیاری از کشورها شکل ظاهری و مواد مورد استفاده در پیتزا را کمی تغییر داده و خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا را مطابق با ذائقه مردمان خود بوجود آوردند. با مقاله خواندنی معروف ترین پیتزاهای دنیا همراهی فرمایید تا از دنیای اسرارآمیز بهترین پیتزاهای جهان سر در بیاورید.

خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا

پیتزای ایرانی

در فست فودهای ایرانی انواع پیتزاهای مختلف دیده می شوند. چیزی که ما ایرانی ها به عنوان پیتزا می شناسیم و در خانه نیز تهیه می کنیم، خمیری دایره ای شکل بوده که روی آن با سس گوجه فرنگی، سبزیجات مختلف شامل فلفل دلمه ای، زیتون، پیاز، قارچ، گوشت چرخ کرده، کالباس، سوسیس، ادویه جات و پنیر پیتزا پوشانده می شود و یکی از معروف ترین پیتزاهای دنیا را ایجاد می کند.

پیتزای ایرانی

پیتزا کباب (kebab pizza)

پیتزا کباب نوعی پیتزای سوئدی بوده که بدلیل گوشت کبابی مورد استفاده در آن، به این نام خوانده می شود. در این مورد از بهترین پیتزاهای جهان علاوه بر گوشت، موادی دیگری چون سس گوجه فرنگی، سس ماست خامه ای و فلفل تند نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد. برخی از پیتزا فروشی های سوئد این غذا را با سیب زمینی سرخ کرده برای مشتریان خود سرو می کنند.

پیتزا کباب (kebab pizza)

پیسالادیر (pissaladiere)

پیسالادیر، نوعی غذای سنتی فرانسوی بوده که در کشور فرانسه، خصوصا در بخش های جنوبی علاقمندان بسیاری دارد. پیسالادیر یک نان مستطیلی شکل و نازک بوده که روی آن با تکه هایی از ماهی آنچوی، پیاز و زیتون پوشانده می شود. این مورد از خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا طعمی شور داشته و برای علاقمندان به ماهی بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

پیسالادیر (pissaladiere)

پانزروتو فریتو (panzerotti frito)

پانزروتو ظاهر و پختی متقاوت با دیگر پیتزاها دارد. پانزروتو مشابه پیراشکی بوده که داخل آن با موادی چون گوشت، سبزیجات، سس گوجه فرنگی و پنیر موزارلا مملو شده و در روغن فراوان سرخ می شود. این پیراشکی ها شکلی حلزون مانندی دارند.

پانزروتو فریتو (panzerotti frito)

لاهماجون (Lahmajoun Pizza)

لاهماجون، خمیری نازک، ترد و برشته بوده که با گوشت چرخکرده، گوجه، سبزیجات معطر مانند جعفری، پیاز، فلفل و دارچین پوشانده می شود. این پیتزا یکی از پرطرفدارترین پیتزاهای ترکیه بوده که معمولا در کافه های این کشور ارائه می گردد.

لاهماجون (Lahmajoun Pizza)

پیتزا پیده (Pide Pizza)

پیده نوعی میان وعده ترکی بوده که در اغلب غذاخوری و رستوران های این کشور یافت می شود. این غذا در واقع همان پیتزا بوده که با ذائقه مردم ترکی هماهنگ شده و شکل ظاهریش نیز متفاوت با پیتزاهای معمولی هست. نان پیده یک نان ضخیم قایقی شکل بوده که داخلش با ترکیباتی نظیر انواع گوشت، تخم مرغ، سبزیجات و پنیر پر می شود.

پیتزا پیده (Pide Pizza)

خاچاپوری (Khacahapuri)

خاچاپوری یکی از بهترین پیتزاهای جهان بوده که از ترکیب نان، پنیر و تخم مرغ آماده می شود. شکل ظاهری این غذا مانند پیتزای پیده در فرم یک قایق است که مواد در داخل آن قرار می گیرند. اهالی گرجستان برای خوردن خاچاپوری نان اطراف غذا را تکه کرده و آن را در ترکیب پنیری داخلش می زنند.

خاچاپوری (Khacahapuri)

پاسترمایلیای (Pastrmajlija)

پاستارما (pastrma) به معنای گوشت خشک شده گوسفند بوده که با ادویه جات مختلف طعم داده شد. پاسترمایلیا نوعی نان است که بر روی آن تکه هایی از گوشت و زرده تخم مرغ قرار می گیرد. این نان نیز مانند نان پیده و خاچاپوری ظاهری قایقی شکل دارد. پاسترمایلیا غذای محبوب مردم مقدونیه بوده و به عنوان یکی از خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا معروف گشت.

پاسترمایلیای (Pastrmajlija)

پیتزا بورک (burek pizza)

بورک از خمیر به همراه مواد دیگر از جمله گوشت، سبزیجات، قارچ و ... آماده می شود. این غذا اغلب در کشورهای حوزه بالکان دیده شده و انواع مختلفی نیز دارد. پیتزا بورک شامل یک خمیر با لایه های متعدد بوده که در واقع شباهتی به پیتزا ندارد، اما به عنوان پیتزای بومی کشور اسلوونی شناخته می شود. وسط خمیر لایه لایه این مورد از بهترین پیتزاهای جهان با ترکیباتی نظیر سس گوجه فرنگی، ژامبون، قارچ و پنیر پر می گردد.

پیتزا بورک (burek pizza)

فوگازای (Fugazza)

فوگازا در واقع نوعی نان است که با موادی چون روغن زیتون، پیاز، آویشن و ادویه جات دیگر طعم دار می گردد. پیازها به صورت خام و حلقه ای بر روی نان قرار گرفته و پس از آن نیز ادویه جات و روغن به آن اضافه می شوند. در برخی دستورالعمل ها کمی پنیر پارمزان نیز بر روی فوگازا دیده می شود. ژامبون، سبزیجات، زیتون و ... نیز مواد دیگری هستند که می توان به فوگازای آرژانتین اضافه می گردند.

فوگازای (Fugazza)

مناقیش (Manakeesh)

مناقیش نوعی صبحانه لبنانی بوده که از یک نان نازک گرد به همراه مواد دیگری چون گوشت و پنیر آماده می گردد. روغن زیتون، آویشن و گیاه محلی زعتر طعم دهنده هایی هستند که به این مورد از معروف ترین پیتزاهای دنیا اضافه شده و طعمی متفاوت نسبت به پیتزاهای دیگر به آن می دهند. در انتها، روی این پیتزا کاملا با کنجد پوشانده می شود. اهالی لبنان مناقیش را به همراه گوجه، خیار، زیتون و نعناع سرو می کنند.

مناقیش (Manakeesh)

مسخن (Mussakhan)

مسخن در واقع همان نان و مرغ بوده که به عنوان پیتزای فلسطینی شناخته می شود. در این غذا یک مرغ کامل به همراه استخوان با سماق، پیاز و دانه های کاج طعم داده شده و بر روی نانی با نام تابون قرار می گیرد. نان تابون نانی نازک بوده که به صورت سنتی در تنورهای زیرزمینی آماده می گردد.

مسخن (Mussakhan)

کوکا دی رکاپته (Coca de recapte)

کوکا دی رکاپته اسپانیا یک تفاوت اساسی با دیگر پیتزاهای دنیا دارد و آن این است که پنیر پیتزا ندارد! پس اگر رژیم غذایی دارید و نمی توانید پنیر مصرف کنید، این مورد از خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا مناسب شماست. در واقع، پیتزای کوکا دی رکاپته از خمیر و مواد دیگر تشکیل شده است. این مورد از بهترین پیتزاهای جهان با توجه به مواد استفاده شده در آن انواع گوناگونی داشته که مزه های مختلفی چون ترش، شیرین، شور را در برمی گیرد. کوکای شور شباهت بیشتری به پیتزا دارد که بی مثال ترین آن کوکای کاتالونیا است. این کوکا از ترکیب خمیر با ماهی و سبزیجات ارائه می گردد و کوکای شیرین نیز شامل انواع میوه ها و مغزهاست.

کوکا دی رکاپته (Coca de recapte)

اوکونومیاکی (Okonomiyaki)

اوکونومیاکی یک غذای ژاپنی بوده که ظاهری مشابه پنکیک داشته و در ماهیتابه طبخ می گردد. در اینجا، خمیر پنکیک از ترکیب، آرد، کلم، تخم مرغ، پیاز و ... تهیه می شود که این مواد بنا به منطقه جغرافیایی این کشور کمی متفاوت هستند. خمیر پس از آماده شده درون یک ماهیتابه قرار داده شده و مانند پنکیک پخته می شود. پیتزای ژاپن پس از آماده شدن با موادی چون جلبک دریایی و زنجبیل پوشانده می شود.

اوکونومیاکی (Okonomiyaki)

پیتزا دیترویت (Detroit pizza)

یکی از بی مثال ترین پیتزاهای آمریکا، پیتزا دیترویت بوده که با تفاوت ناچیزی با به دیگر پیتزاهای دنیا پخته می شود. این مورد از معروف ترین پیتزاهای دنیا دارای یک نان نسبتا ضخیم بوده که بخش زیرین آن نیز کاملا برشته می شود. برای درست کردن این پیتزا، ابتدا قطعه هایی از پنیر خامه ای را بر روی نان قرار داده و سپس سس گوجه را بر روی پنیر می ریزند. در انتها نیز حلقه های پپرونی بر روی سس قرار داده می شوند. فلفل قرمز خشک شده، پودر سیر و پونه کوهی نیز از جمله طعم دهنده های این پیتزای پرطرفدار هستند.

پیتزا دیترویت (Detroit pizza)

پیتزا سفید (White Pizza)

اولد فورج (Old Forge) نام منطقه ای در نیویورک آمریکا بوده که پیتزایی مشهور و خاص خود را دارد. این پیتزای مستطیلی شکل از دو لایه خمیر برشته ساخته شده که رو و پشت پیتزا را پوشانده اند. بین دو لایه نیز با نوعی پنیر چسبناک و ادویه جات خاص پر می شود. در انتها، بر روی پیتزا مقداری سبزیجات معطر برای لذیذتر شدن ریخته می شوند.

پیتزا سفید (White Pizza)

پیتزا نیو هاون (New Haven)

نیو هاون نوعی پیتزای آمریکایی بوده که در بین مردم این کشور با نام آپیتزا معروف گشت. نیوهاون شامل یک خمیر نازک و برشته بوده که روی آن با ترکیبی از گوجه فرنگی، سیر، آویشن، صدف، پونه کوهی و پنیر پارمزان پوشانده می شود. همین ترکیب ساده، طعمی بی مثال جذاب و خوشمزه را ایجاد می کند که طرفداران بسیاری دارد.

پیتزا نیو هاون (New Haven)

پیتزا سنت لوئیس (st. louis pizza)

پیتزا سنت لوئیس (st. louis pizza) از یک نان برشته و شکننده تهیه می شوند. این شکنندگی به دلیل بهره نبردن از مایه خمیر ترش در خمیر نان پیتزاست. در این نوع پیتزا، بالای خمیر با موادی چون سس گوجه فرنگی و پنیر آمریکایی پروول پوشانده می شود و در ادامه نیز بسته به نوع پیتزا و ذائقه افراد، مواد گوناگونی به این مورد از معروف ترین پیتزاهای دنیا اضافه می شود.

پیتزا سنت لوئیس (st. louis pizza)

پیتزا اوهایو ولی (Ohio Valley)

این نوع پیتزا مربوط به شهرهای کناره رودخانه اوهایو در آمریکاست، از این رو به پیتزای اوهایو ولی شهرت دارد. مردم این منطقه پیتزا را از خمیر نازک به همراه سس گوجه فرنگی، گوشت و پنیر آماده می گردانند. نکته متفاوت پیتزا به سبک اوهایو ولی در انتهای کار است. این پیتزا پس از آماده شدن و زمانیکه هنوز داغ بوده، به مقداری پنیر موزارلای رنده شده آغشته گشت. پنیر موزارلای سرد بر روی پیتزای داغ احساسی متفاوت و خاص برای شما ایجاد می کند.

پیتزا اوهایو ولی (Ohio Valley)

پیتزا کواد سیتی (Quad City Pizza)

پیتزاهای منطقه کواد سیتی کمی متفاوت تر از دیگر پیتزاها هستند. خمیر کواد سیتی ضخیم بوده و معمولا با طعم آجیل و مالت جو تهیه می شود. سپس، مواد پیتزا بر روی آن چیده شده و در انتها پنیر به آن اضافه می گردد. سس گوجه ای که در این مورد از خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا استفاده می شود، مزه ای تند دارد. پیتزا کوادسینی مانند دیگر پیتزاها دایره ای شکل بوده، اما برای خوردن به صورت نواری برش داده می شود.

پیتزا کواد سیتی (Quad City Pizza)

لانگوس (Lángos Pizza)

لانگوس، پیتزایی بوده که از یک خمیر نسبتا ضخیم به همراه پنیر و دیگر مواد تهیه می شود. برای درست کردن این پیتزا، خمیر را پس از آماده کردن در روغن داغ سرخ می کنند. مواد پیتزا در طعم های شیرین یا شور با رنگ های متفاوت بر روی نان ریخته شده و روی آن نیز با پنیر رنده شده پوشانده می شود. بی مثال ترین نوع لانگوس در مجارستان، ترکیبی از خامه ترش، کره، سیر و پنیر رنده شده هست.

لانگوس (Lángos Pizza)

زاپیکانکای (Zapiekanka)

زاپیکانکا را می توان یک ساندویچ باز در نظر گرفت که با مواد پیتزا پر شده و در فر برشته می شود. برای ساخت این مورد از بهترین پیتزاهای جهان، یک نان باگت را از وسط برش داده و مواد پیتزا را روی آن می ریزند. سپس، روی نان و مواد با پنیر پوشانده شده و در فر قرار داده می شود. زاپیکانکای لهستان به همراه سس کچاپ، طعمی فوق العاده دارد.

زاپیکانکای (Zapiekanka)

پیتزای سرخ شده (fried pizza)

اسکاتلندی ها پیتزا را به صورت سرخ شده استفاده می کنند. آن ها پس از آماده شدن این مدل از بهترین پیتزاهای جهان آن را در روغن فراوان قرار داده و کاملا سرخ می کنند. از این رو، این پیتزای اسکاتلند یک غذای چرب و روغنی بوده که اگر رژیم دارید، سفارش می دهیم از آن میل نکنید.

پیتزای سرخ شده (fried pizza)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو