مصرف بادام زمینی در بارداری، چه خوبی هایی دارد؟

منبع: نی نی بان

100

1398/12/11

17:12


بادام زمینی از مواد بسیار مغذی است که مصرف آن برای درمان بیماری ها، زیبایی، سلامتی بسیار مفید است و همچنین مصرف بادام زمینی در دوران بارداری خواصی را به همراه دارد.

جلوگیری از دیابت دوران بارداری
همانطور که می دانید بادام زمینی سرشار از منگنز است که نقش زیادی در تنظیم قند خون در دوران حاملگی و همچنین جلوگیری از بروز دیابت در این دوره دارد. همچنین این ماده غذایی در افزایش جذب کلسیم نیز کمک شایانی خواهد کرد.

درمان اگزما و پسوریازیس
خواص ضد التهابی بادام زمینی به درمان بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می‌کند، همچنین اسید‌های چرب موجود در بادام زمینی تورم و قرمزی پوست ناشی از این بیماری‌ها را از بین می‌برد.
 
آکنه و جوش صورت
بادام زمینی حاوی مقادیر بالای ویتامین "ای" روی و منیزیم است که پوست را پاکسازی کرده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.
 
تقویت ریه و طحال
بادام زمینی برای تقویت ریه و طحال مفید بوده و کلسترول خوب خون را بالا می‌برد.
 
جوان سازی پوست صورت
بادام زمینی حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم، ویتامین "سی"و اسید‌های چرب است که با افزایش تولید کلاژن چین و چروک پوست را درمان کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود.
 
درمان آفتاب سوختگی
ویتامین "ای" موجود در بادام زمینی به درمان آفتاب سوختگی پوست کمک می‌کند.
 
درمان زخم و کبودی پوست
بتا کاروتن و آنتی اکسیدان‌های موجود در بادام زمینی به رشد و ترمیم بافت‌های بدن کمک کرده و برای درمان زخم‌ها و کبودی‌های پوست مفید می‌باشد.
 
تقویت و افزایش رشد مو
بادام زمینی حاوی مقادیر بالای اسید‌های چرب امگا ۳ است که باعث تقویت فولیکول مو و افزایش رشد موی سر می‌شوند. همچنین بیوتین موجود در بادام زمینی برای جلوگیری از ریزش مو مفید می‌باشد.
 
درمان مو‌های شکننده و آسیب دیده
کمبود ویتامین"ای"باعث می‌شود که موی سر شکننده و آسیب دیده شوند، بادام زمینی حاوی مقادیر بالای ویتامین"ای"بوده و به درمان مو‌های شکننده و آسیب دیده کمک می‌کند.
 
لاغری و کاهش وزن
مقادیر بالای فیبر موجود در بادام زمینی به دفع سموم بدن کمک می‌کند (تجمع سموم در بدن باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود) و با کاهش اشتها باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود.
 
دیابت و قند خون
منگنز موجود در بادام زمینی با افزایش سوخت و ساز چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند.
 
کاهش درد معده
بادام زمینی باعث تسکین درد معده شده و به عنوان نرم کننده سینه و برطرف کننده سرفه خشک می‌باشد.
 
کبد چرب
مصرف بادام زمینی خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا و بیماری‌های صفراوی را کاهش می‌دهد، همچنین بادام زمینی با پاکسازی کبد و کاهش چربی کبد به درمان بیماری کبد چرب کمک می‌کند.
 
سرماخوردگی
بادام زمینی حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین "سی"است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می‌دهد.
 
معده و دستگاه گوارش
مقادیر قابل توجه فیبر موجود در بادام زمینی باعث بهبود هضم غذا شده و به درمان معده درد و سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.
 
یبوست
مقادیر بالای فیبر موجود در بادام زمینی با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می‌کند.
 
چربی خون و قلب
مقادیر بالای اسید‌های چرب مونو غیر اشباع به خصوص اسید اولئیک موجود در بادام زمینی می‌تواند باعث کاهش چربی خون بالا شود. پلی فنول‌های موجود در بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری کرونری، بیماری‌های قلبی و سکته قلبی را کاهش می‌دهد.
 
افسردگی
تریپتوفان موجود در بادام زمینی باعث افزایش سروتونین خون شده و به درمان افسردگی کمک می‌کند.
 
سرطان
بادام زمینی مقادیر بالای فیتواسترول‌های خاصی به نام بتا سیتوستول دارد که خواص ضد سرطانی و ضد تومور دارند. تحقیقات انجام شده در ایالات متحده آمریکا نشان داده که مردان و زنانی که حداقل دو بار در هفته بادام زمینی مصرف کردند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در آن‌ها به ترتیب ۲۷ و ۵۸ درصد کمتر بوده است.
 
سلامت استخوان ها
فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهم‌ترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان‌های سالم و قوی است. آن‌ها تقویت کننده‌های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو