رمان‌های امضاشده و ماجرای املت خوردن با فیلیپ راث

منبع: ایران آرت

116

1398/4/1

09:33


"وقتی که راث هنوز زیادی شهرت پیدا نکرده بود هزار نسخه از رمان‌هایش را تهیه کردم و همگی را برای امضاء به خانه‌اش بردم"

ایران آرت: دکه کتاب‌فروشی متعلق به انریکو آدلمن در یکی از خیابان‌های شهر نیویورک تنها کتاب‌های امضاء شده فیلیپ راث نویسنده مشهور آمریکایی را می‌فروشد. آدلمن یکی از دوستان راث بوده و می‌گوید تمام این کتاب‌ها را خودش برای امضاء پیش نویسنده برده است.

فیلیپ راث نویسنده مشهور آمریکایی یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان این کشور در یک قرن اخیر بوده است. راث در سال 2018 از دنیا رفت. به گزارش ایبنا، آدلمن 72 ساله می‌گوید که دوستی صمیمی با این نویسنده داشته است ولی وقتی فهمیده که رمان‌های راث در حال شهرت هستند هزاران نسخه از آن‌ها را سفارش داده و همگی را برای امضاء نزد راث برده است.

2

آدلمن می‌گوید: آن روز اصلاً یادم نمی‌رود چون روز مادر بود. سال 1989 وقتی که راث هنوز زیادی شهرت پیدا نکرده بود هزار نسخه از رمان‌هایش را تهیه کردم و همگی را برای امضاء به خانه‌اش بردم. تا شب امضای کتاب‌ها طول کشید ولی ارزشش را داشت.

وی سابق بر این کتاب‌فروش قدیمی به نام بلومسدی را در شهر نیویورک اداره می‌کرد ولی حالا ظاهراً تنها کتاب‌های فیلیپ راث را می‌فروشد. وقتی خودش را به دیگران معرفی می‌کند در هر جمله‌اش از املت خوردن همراه پیاز و ماهی با فیلیپ راث می‌گوید که ظاهراً افتخار بزرگی در زندگی‌اش محسوب می‌شود. پیش از این در آمازون رمان‌های راث را می‌فروخت ولی حالا ترجیح می‌دهد کنار خیابان این کار را انجام دهد.

1

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو