ایمن‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت اول)

ایمن‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت اول)


منبع: فوت و فن

271

1398/12/12

11:48


ایمن‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت اول)

همه‌ی کسانی که قصد خرید یک خودرو جدید را دارند به دنبال انتخاب خودرویی ایمن برای خود و عزیزانشان هستند، اما با این وجود همیشه پی بردن به ایمن‌ترین گزینه‌ی ممکن کار آسانی نخواهد بود و این دقیقاً جاییست که وبسایت یو اس نیوز وارد عمل می‌شود.

رتبه بندی‌ها و نقد و بررسی‌های ما شامل یک امتیاز ایمنی از یک تا ده می‌شود. امتیاز مربوط به هر خودرو بر پایه‌ی دو عامل تعیین می‌گردد:

نتایج آزمایشات تصادف سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها یا (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها یا (IIHS) در کنار تعداد امکانات ایمنی پیشرفته‌ای که به صورت پیش فرض در خودرو به کار رفته‌اند.

این تکنولوژی‌ها شامل امکاناتی مانند سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار،‌ و سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر می‌شود.

تعدادی از مدل‌های تولید شده در سال ۲۰۲۰ موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شده‌اند و برخی دیگر امتیاز ۹ یا بالاتر را به خود اختصاص داده‌اند.

خودرو‌‌هایی که به لحاظ ایمنی امتیاز خوبی را به دست آورده‌اند کاندیدا‌های قابل اطمینانی در هنگام خرید محسوب می‌‌شوند.

به همین سادگی. در ادامه‌ی این مطلب ما به انتخاب ایمن‌ترین خودرو‌های موجود در رتبه بندی‌های وبسایت یو اس نیوز پرداخته‌ایم که در انتهای این لیست مدلی که بیشترین امتیاز ایمنی را به دست آورده به چشم می‌خورد.

در زمانیکه چندین خودرو امتیاز ایمنی مشابهی را دریافت کرده‌اند اولویت به خودرویی که امتیاز کلی بالاتری را در رتبه بندی‌های ما کسب کرده داده شده است.

چه به دنبال یک خودرو کامپکت باشید یا یک سدان سایز بزرگ این شانس برای شما وجود دارد که گزینه‌ی مورد نظر خود را در این لیست پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که امتیازات وبسایت یو اس نیوز همزمان با معرفی مدل‌های جدید و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید مرتباً به روز رسانی می‌شوند.

به همین دلیل برای دسترسی به جدید‌ترین اطلاعات، داده‌های این مطلب را با امتیازات مربوط هر خودرو مقایسه کنید.

در ادامه‌ی این مطلب ما را همراهی کنید تا به کاوش درباره‌ی ایمن‌ترین خودرو‌های موجود در سال ۲۰۲۰ بپردازیم:

۱۵) هوندا سیویک ۲۰۲۰

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹.۷

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸.۴

قیمت: ۱۹,۸۵۰ دلار

هوندا سیویک که به عنوان فینالیست کسب جایزه‌ی مقرون به صرفه‌ترین خودرو کامپکت سال ۲۰۲۰ نیز برگزیده شده به طور کلی گزینه‌ای فوق العاده محسوب می‌شود.

تمامی سبک‌های بدنه‌ی این خودرو از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها امتیازات بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

علاوه بر این، موسسه بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه‌ی اثربخشی امکانات بازدارنده از تصادف بالاترین امتیاز خود را به این خودرو اعطا کرده است.

این خودرو همچنین موفق به کسب امتیاز خوب (Good) در زمینه‌ی چراغ‌های جلویی نیز شده است.

از جمله امکانات ایمنی پیش فرض در هوندا سیویک ۲۰۲۰ می‌توان به دوربین دید عقب، چراغ‌های جلویی مجهز به نور بالای خودکار، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، سیستم ترمز کاهش برخورد،‌ سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، کروز کنترل منطبق شونده،‌ و سیستم کاهش انحراف از مسیر اشاره کرد.

علاوه بر امکانات ذکر شده سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور کمپانی هوندا یعنی سیستم LaneWatch‌ نیز به عنوان آپشن قابل خرید خواهد بود.

۱۴) کیا کادِنزا ۲۰۲۰

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹.۷

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸.۵

قیمت: ۳۳,۱۰۰ دلار

کیا کادنزا که یکی از بالاترین امتیازات در میان سدان‌های سایز بزرگ را به خود اختصاص داده به لحاظ ایمنی نیز امتیاز فوق العاده را به دست آورده است.

این خودرو با کسب امتیاز کامل در هر شش آزمایش تصادف موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها موفق به دریافت نشان انتخاب ایمنی برتر این موسسه نیز شده است.

کیا کادنزا در بخش محافظت در برابر برخورد از جلو موفق به کسب امتیاز برتر (Superior) شد و در زمینه‌ی توانایی و میدان دید چراغ‌های جلویی نیز موفق به کسب دومین امتیاز برتر یعنی امتیاز قابل قبول (Acceptable) شده است.

این خودرو هنوز توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها یا NHTSA مورد آزمایش قرار نگرفته است.

از جمله امکانات ایمنی پیش فرض در کیا کادنزا ۲۰۲۰ می‌توان به دوربین دید عقب، سنسور‌های پارک در عقب، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، و سیستم کمک به تغییر مسیر اشاره کرد.

امکاناتی نظیر دوربین مخصوص پارک دید پیرامون، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل منطبق شونده، و سیستم نظارت بر وضعیت راننده امکانات ایمنی قابل خرید این سدان سایز بزرگ را تشکیل می‌دهند.

۱۳) فولکس واگن پاسات ۲۰۲۰

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹.۸

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷.۴

قیمت: ۲۲,۹۹۵ دلار

فولکس واگن پاسات با کسب امتیاز خوب (Good) در هر شش تست انجام شده توسط موسسه بیمه ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها عملکرد فوق العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشته است.

این خودرو همچنین در آزمایش واژگونی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها نیز موفق به کسب امتیاز چهار ستاره از مجموع پنج ستاره شده است که این آزمایش تنها ارزیابی انجام شده بروی این خودرو توسط این سازمان به شمار می‌رود.

امکاناتی همچون دوربین دید عقب، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، و سیستم تشخیص عابرین پیاده، لیست طولانی امکانات پیش فرض این خودرو را تشکیل می‌دهند.

از جمله امکانات ایمنی قابل خرید در فولکس واگن پاسات می‌توان به سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، برف پاک کن‌های حساس به باران، چراغ‌های جلویی منطبق شونده، سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو، سیستم کمکی پارک دوبل، و کروز کنترل منطبق شونده اشاره کرد.

با این همه این خودرو به دلیل راندمان سوخت پایین و ظاهر و حس کم زرق و برق اتاق خود مقابل بسیاری از رقبا در رتبه بندی خودرو‌های سایز متوسط ما رقابت را واگذار کرده است.

۱۲) سوبارو لِگِسی ۲۰۲۰

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹.۸

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷.۹

قیمت: ۲۲,۷۴۵ دلار

سیستم سواری دو دیفرانسیل پیش فرض (که به حفظ کنترل خودرو بر روی سطوح لغزنده کمک می‌کند) باعث برتری سوبارو لگسی نسبت به بیشتر رقبای سایز متوسط می‌شود و در کنار آن لیست بلندی از امکانات ایمنی از پیش تعیین شده نیز به جذابیت این سدان می‌افزاید.

در حالیکه لگسی برخلاف برخی رقبا از هندلینگ و پرفورمنسی اسپورت برخوردار نیست اما با این حال گزینه‌ای قابل اطمینان و ایمنی قلمداد می‌شود.

تمامی مدل‌های لگسی به همراه امکاناتی مانند کروز کنترل منطبق شونده، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی نوسان خودرو، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از مقابل، ترمز اضطراری خودکار، و یک دوربین دید عقب عرضه می‌شوند.

تعدادی از این امکانات بخشی از مجموعه‌ی EyeSight کمپانی سوبارو که از تکنولوژی‌های کمک راننده تشکیل شده، به شمار می‌روند.

سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، ترمز اتوماتیک معکوس، و یک دوربین دید مقابل ۱۸۰ درجه امکانات قابل خرید این خودرو را تشکیل می‌دهند.

سوبارو لگسی که برای سال ۲۰۲۰ بار دیگر طراحی شده از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها موفق به کسب امتیاز پنج ستاره شده است.

این خودرو همچنین علاوه بر کسب امتیازات کامل در آزمایشات موسسه بیمه ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها نشان انتخاب ایمنی برتر پلاس این موسسه را نیز از آن خود ساخته است.

۱۱) تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۰

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹.۸

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸.۱

قیمت: ۲۳,۱۰۰ دلار

تویوتا کرولا هیبرید با کسب امتیازات ایمنی تقریباً کامل در کنار قابلیت اطمینان پیش بینی شده‌ی فوق العاده و راندمان سوخت بسیار خوب، گزینه‌ای بسیار خوب برای خریدارانی که به دنبال یک سدان کامپکت کاربردی و باارزش هستند به شمار می‌رود.

تمامی این ویژگی‌ها باعث شدند تا این خودرو به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی مقرون به صرفه‌ترین خودرو هیبرید یا برقی سال ۲۰۲۰ انتخاب شود.

مدل جدید کرولا هیبرید علاوه بر کسب امتیاز ایمنی کلی پنج از پنج ستاره از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، در هر شش آزمایش تصادف انجام شده توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها نیز موفق به کسب بالاترین امتیاز این موسسه یعنی امتیاز خوب (Good) نیز شده است.

این خودرو در زمینه‌ی محافظت در برابر تصادف از جلو امتیاز برتر (Superior) این موسسه را به خود اختصاص داده اما با این حال در زمینه‌ی چراغ‌های جلویی تنها به امتیاز قابل قبول (Acceptable) بسنده کرده است.

این خودرو همچنین نشان انتخاب ایمنی برتر این موسسه را از آن خود ساخته است.

امکاناتی همچون سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، سیستم کمکی ترمز، قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه سواران، نور بالای خودکار، قابلیت تشخیص علائم ترافیکی، سیستم تشخیص لبه‌ی جاده، و کروز کنترل منطبق شونده، لیست بلند امکانات ایمنی پیش فرض در تویوتا کرولا هیبرید را تشکیل می‌دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو