داریوش باقرجوان درباره ممنوعیت تردد اتوبوس‌های مسافربری به سمت استان قم در شهرستان ارومیه اظهار داشت: در خصوص این دست تصمیمات سازمان تابع ستاد مرکزی مبارزه با کرونا بوده و هر تصمیمی که گرفته شود برای ما لازم‌الاجرا خواهد بود.

وی افزود: تابه‌حال محدودیت سراسری نداشتیم. تصمیمی که در استان آذربایجان غربی گرفته‌شده، تصمیم محلی بوده که توسط شورای تأمین شهرستان ارومیه اتخاذشده است.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذشده برای ضدعفونی پایانه‌ها و کنترل و نظارت بر مسافران از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: در بحث اتوبوس‌ها و پایش پرسنل شرکت‌های حمل‌ونقل، رانندگان و کمک‌رانندگان این موضوع جزو وظایف ذاتی شرکت‌های حمل‌ونقل است. در این زمینه بخش‌نامه‌ای صادر و کارها در حال انجام است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری تصریح کرد: در موضوع غربالگری مسافری نیز کار در ورودی و خروجی ترمینال‌ها انجام می‌گیرد که با هماهنگی وزارت بهداشت و همکارانشان در استان‌ها این مسئله اعلام‌شده که حتماً افرادی حضورداشته و پایش را انجام دهند.

باقرجوان بابیان "در این خصوص از وزارت بهداشت تقاضا می‌کنیم همکاری‌های لازم را داشته باشند تا پایش انجام بگیرد"، اضافه کرد:‌ در بحث ترمینال‌های مسافری یک بحث مهم دیگر در مورد اقداماتی است که در این خصوص از طریق شهرداری‌ها در پایانه‌های مسافری انجام می‌گیرد.