فرمانده ستاد مقابله با کرونا: تردد‌ها کم نشده

منبع: برترین ها

78

1398/12/12

12:42


فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران، گفت: هنوز تردد‌ها در سطح شهر آن طور که باید کم نشده است.

خبرگزاری مهر: فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران، گفت: هنوز ترددها در سطح شهر آن طور که باید کم نشده است.

 علیرضا زالی در حاشیه نشست با مراجع قضائی و انتظامی استان تهران، هدف از برگزاری این نشست را افزایش هم افزایی بین بخشی خواند و اظهار کرد: در برخی از مصوبه‌های ستاد فرماندهی مقابله با کرونا نیاز به پیوست‌های حقوقی و انتظامی دیده می‌شد که خوشبختانه در این دیدار، همکاران اعلام آمادگی کردند.

وی عنوان کرد: همچنین مقرر شد این دو مرجع ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی لازم را در اختیار ستاد قرار دهند. البته تاکنون تعدادی از تخت‌های بیمارستان‌های تابعه مراجع قضائی و انتظامی، عملاً به رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، در ادامه از اعلام آمادگی همکاران قضائی و انتظامی در برخورد با سودجویان و محتکران اقلام بهداشتی خبر داد و افزود: مقرر شد در صورت نیاز به صدور حکم، به ویژه احکام بازدارنده به منظور برخورد با این سودجویان، با دستور قضائی اقدام شود.

زالی در خصوص آلودگی زدایی حجمی در سطح شهر تهران نیز بیان کرد: این اقدام در بخش‌هایی از تهران به ویژه جنوب استان، با استفاده از دستگاه مه پاش صورت گرفته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، از تبیین سازوکار عملیاتی در راستای باز توزیع اقلام بهداشتی کشف شده به ویژه ماسک‌ها، با همکاری استانداری و فرمانده انتظامی تهران در آینده نزدیک خبر داد.

وی همچنین نقش مردم در کاهش فراگیری ویروس کرونا را بسیار مهم دانست و گفت: کماکان شاهد تردد در مناطق پرترافیک شهر هستیم و هنوز آن طور که باید، از حجم ترددهای مردم کم نشده است.

زالی از تعطیل شدن بازارهای بهاره خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه سبد خانوار بسیاری از مردم به کمک این نمایشگاه‌ها تکمیل می‌شد، در همین راستا پیشنهاد ما این است که وزارت رفاه اقدام به شناسایی گروه‌های آسیب پذیر کرده و سهمیه‌هایی از سوی دولت برای دسترسی این اقشار به کالاهای مصرفی، تعریف شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، در پایان با تاکید بر افزایش اقدامات حمایتی شهرداری از کارتن خواب‌ها و افرادی که در گرمخانه‌ها زندگی می‌کنند، از همکاری با شهرداری در توزیع اقلام بهداشتی اعلام آمادگی کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو