انجمن پزشکی آمریکا فرضیه‌های جدیدی درباره ابتلا به ویروس کرونا منتشر کرده است که نشان می‌دهد میانگین مرگ و میر براثر ابتلا به این ویروس براساس رده سنی، جنسیت و وضعیت جسمانی بیماران متفاوت است و میانگین مرگ و میر در میان افرادی که سن شان بین ۳۰ و ۷۹ سال است به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

 شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در این باره گزارش داد: در تحقیق علمی جدیدی که انجمن پزشکی آمریکا منتشر کرده فرضیه‌هایی درباره ابتلا به ویروس کرونا شرح داده شده است که به عمر، جنسیت و وضعیت جسمانی بیماران مربوط می‌شود.

گزارشگر این شبکه در گزارشی گفت ویروس کرونا از زمان شیوع، شعار برابری بین همه را سرداده است به طوری که بین کوچک و بزرگ یا زن و مرد تفاوت قائل نشده است و همه اقشار و گروه‌ها هدف احتمالی این ویروس هستند، اما انجمن پزشکی آمریکا تحقیق جدیدی منتشر کرده و به حقایق جدیدی درباره فرضیه‌های ابتلا به این بیماری اشاره کرده است. در این تحقیق اوضاع بیش از ۷ هزار مورد ابتلا به کرونا بررسی شده است و میانگین مرگ و میر دو ممیز سه دهم درصد به ثبت رسیده است.

بر اساس عمر، میزان مرگ و میر در رده سنی بالای هشتاد سال سه درصد ثبت شده است. اما در رده سنی نه سال یا کمتر هیچ مورد مرگی به ثبت نرسیده است. اما میانگین مرگ و میر در میان افرادی که سن شان بین ۳۰ و ۷۹ سال است به بیش از ۸۰ درصد رسیده است. در این تحقیق تأکید شده است که میانگین مرگ و میر در میان مردان بیشتر از زنان است به طوری که میانگین مرگ و میر در میان مردان دو ممیز هشت دهم درصد و در میان زنان یک ممیز هفت دهم درصد است.

علت این مسئله این است که زنان سیستم ایمنی قوی ضروری برای دوره بارداری و زایمان دارند. عوامل بیماری نیز نقش زیادی در میانگین مرگ و میر براثر ابتلا به ویروس کرونا ایفا می‌کنند. میانگین مرگ و میر در میان بیمارانی که سابقه هیچ بیماری نداشتند به نه دهم درصد رسیده است، اما میانگین مرگ و میر در میان مبتلایان به کرونا که سابقه بیماری داشتند افزایش یافته است. این میزان در میان بیماران قلبی و عروقی به ده و نیم درصد و در میان بیماران دیابتی به هفت ممیز سه دهم درصد رسیده و در میان افراد مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی شش ممیز سه دهم درصد اعلام شده است.

در این تحقیق اشاره شده است که درجه ابتلا به بیماری کرونا نیز نقش زیادی دارد به طوری که این بیماری در مراحل مختلفی درمان شده است و میانگین مرگ و میر در میان مبتلایانی که حالشان وخیم گزارش شده به ۴۹ درصد افزایش یافته است و میانگین مرگ و میر در میان افرادی که از علائم خفیف و حتی متوسط براثر ابتلا به ویروس کرونا رنج می‌برند کاهش یافته است.