طرز تهیه آش اسفناج خوشمزه و مقوی با طعم اصلی

منبع: آرگا

169

1398/12/13

11:38


یکی از انواع آش های بسیار خوشمزه و پرطرفدار آش اسفناج است که نحوه تهیه آن بسیار ساده است، در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان طرز تهیه آش اسفناج را آموزش دهیم.

آش اسفناج از جمله آش های سنتی بسیار خوشمزه ایرانی است که در آن از حبوباتی مانند نخود و لوبیا استفاده نمی شود و در مدت زمان کمی می توانید آن را تهیه کنید تنها کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید.

دستور تهیه آش اسفناج

همانطور که در مطالب قبلی شما را با آموزش تهیه انواع آش ها از جمله : طرز تهیه آش گوشواره، طرز تهیه آش لپه، طرز تهیه آش انار و طرز تهیه آش رشته با کوفته قلقلی آشنا کردیم در ادامه مطلب شما را با نحوه تهیه آش اسفناج آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم جهت تهیه آش اسفناج

  • اسفناج تازه : یک کیلو گرم
  • پیاز بزرگ : یک عدد
  • عدس : یک و نیم پیمانه
  • کلم بزرگ : یک و نیم پیمانه
  • پیاز بزرگ : یک عدد
  • پیاز داغ : پنج قاشق غذا خوری
  • نعناع داغ : یک قاشق غذا خوری
  • سیر داغ : یک قاشق غذا خوری
  • رشته آش و کشک : به مقدار کافی
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه : به میزان کافی

آموزش تهیه آش اسفناج

طرز تهیه آش اسفناج با طعم عالی

در روش تهیه آش اسفناج، ابتدا اسفناج ها را پاک کرده سپس بشویید و به منظور خارج شدن آب اضافه، آن ها را داخل آبکش قرار دهید و بر روی تخته به صورت ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

در این مرحله از نحوه تهیه آش اسفناج حالا پیاز را پوست گرفته و پس از شستن آن را به شکل نگینی خرد کنید و در قابلمه ای که روغن ریخته اید پس از اینکه کمی از روغن داغ شد پیاز ها را به روغن اضافه کرده و تفت دهید.

حالا داخل قابلمه اسفناج بریزید و با پیاز تفت دهید سپس کمی زردچوبه به مواد اضافه کرده و دوباره تفت دهید حالا عدس ها را شسته و آبکش نمایید و به مواد داخل قابلمه بیافزایید و با هم مخلوط نمایید.

حالا دو تا سه لیوان آب، کمی نمک و فلفل سیاه به آن ها اضافه کنید سپس حرارت را ملایم کرده تا کم کم پخته شود.

در این مرحله کلم برگ ها را بشویید و داخل آبکش قرار دهید سپس بر روی تخته خرد نمایید و داخل قابلمه ای جداگانه بریزید و به آن کمی آب اضافه کرده و اجازه دهید تا پخته و آب پز شود.

پس از پختن کلم ها آن را به مواد آش اضافه کرده سپس سه قاشق غذا خوری از پیاز داغ را نیز به مواد بیافزایید و پس از منسجم شدن مواد، آش رشته ها را داخل آش ریخته و بگذارید تا نرم شود.

در مرحله آخر از نحوه تهیه آش اسفناج، حالا کشک را به مواد اضافه کرده و آش را مخلوط کنید سپس اجازه دهید آش جا بیفتد و داخل کاسه ای بزرگ بریزید و با نعناع داغ و سیر داغ تزیین نمایید، نوش جان.

طرز تهیه آش اسفناج با طعم عالی

آش اسفناج به دلیل داشتن اسفناج که سرشار از آهن است برای آن دسته از افرادی که از کمبود آهن رنج می برند بسیار مناسب است همچنین عدس موجود در آن به بالا بردن انرژی روزانه بدن کمک شگفت انگیزی می کند، در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با آموزش تهیه انواع غذای ایرانی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو