نقش رییس اطلاعات عراق در ترور سردار سلیمانی

منبع: ستاره

110

1398/12/13

11:55


مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق، رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور را به دست داشتن در ترور شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس متهم کرد و گفت: نامزدی رئیس دستگاه اطلاعاتی برای تصدی پست نخست‌وزیری، اعلام جنگ به ملت عراق است.

ستاره | سرویس اخبار - «ابو علی العکسری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق دوشنبه شب در صفحه توئیتر خود نوشت که «مصطفی الکاظمی» رئیس دستگاه اطلاعاتی عراق در عملیات ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد نقش داشت.

 

نقش رییس اطلاعات عراق در ترور سردار سلیمانی


مصطفی الکاظمی رئیس دستگاه اطلاعاتی عراق

 

وی با اشاره به استعفا و انصراف محمد توفیق علاوی از تشکیل کابینه جدید عراق افزود: علاوی کار خوبی انجام داده (که انصراف داده)، زیرا سنگینی مسئولیت، فراتر از توان وی بود. اکنون برای عراق بهتر است که به عادل عبدالمهدی روی بیاورند و او را به جایگاه نخست وزیری بازگردانند».

مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق تصریح کرد: تنها نکته برای بازگشت عبدالمهدی به نخست وزیری، نظر مرجعیت دینی عراق است که در صورت موافقت مرجعیت وی به ماموریت خود ادامه خواهد داد.

العسکری گفت: برخی‌ها به دنبال معرفی رئیس دستگاه اطلاعات عراق برای نامزدی نخست وزیری هستند، این در حالی است که وی یکی از متهمان به  همدستی با آمریکا برای اجرای طرح ترور شهید سلیمانی و المهندس است.

مسئول امنیتی حزب الله عراق تاکید کرد که نامزدی الکاظمی برای سمت نخست وزیری به معنای اعلام جنگ به ملت عراق و نابودی امنیت این کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو