توصیه‌های پزشکی آری اخبار بد نه!

منبع: برترین ها

103

1398/12/13

14:20


لیلی گلستان، صبوری، خوش اخلاقی و عمل به توصیه‌های پزشکی را بهترین کار برای عبور از شرایط کنونی در جامعه دانست.

خبرگزاری صبا: لیلی گلستان مدیر گالری گلستان و مترجم درباره استرسی که شیوع ویروس کرونا در جامعه ایجاد کرده است و راهکار برون رفت از این شرایط بیان کرد: باید هر کسی روی خودش کار کند که آرام بگیرد زیرا استرس زمینه را برای ورود ویروس به بدن آماده می کند و زمانی که به دلیل همین استرس ها ضعیف باشیم مورد حمله قرار می گیریم بنابراین لازم است هر کسی هر طور که می تواند حال خودش را بهتر کند تا حال اطرافیانش هم به دنبال آن بهتر شود.

توصیه‌های پزشکی آری اخبار بد نه!

 

این مترجم باسابقه افزود: از زمان شیوع این ویروس، من یک روزِ تمام استرس وحشتناکی داشتم به طوری که در همه عمرم به این حالت نیفتاده بودم. با این که آدم ضعیفی نیستم ولی آن روز خیلی حال بدی داشتم اما بعد از آن روی خودم کار کردم که از آن وضعیت خودم را دور کنم و الان اصلا آن حالت بد را ندارم.

وی با بیان این که هر کسی خودش بهتر می تواند خودش را در شرایط پراسترس آرام کند، اظهار کرد: باید همه ما توصیه های جامعه پزشکی را رعایت کنیم؛ از شستن دست ها تا حضور نیافتن در مکان های شلوغ و … که اگر واقعا همه ما این نکات را رعایت کنیم و به ویژه از خانه بیرون نرویم و صبوری کنیم این دوران با مشکلات کمتری تمام خواهد شد.

مدیر گالری گلستان با اشاره به ضرر و زیانی که از بایت تعطیل شدن گالری خود متحمل شده است، یادآور شد: من چندین روز است که از خانه بیرون نرفته ام و گالری را هم تعطیل کرده ام که از این بابت ضرر و زیان بسیاری را هم متحمل شده ایم. هنرمندانی که از سه سال قبل برای برگزاری نمایشگاه وقت گرفته اند، حالا برنامه نمایشگاهی آنها اجرا نشده و اینها باعث ناراحتی است ولی واقعا چاره ای نیست و باید در این شرایط همه ما دستورات و توصیه های پزشکی را رعایت کنیم و صبر کنیم که هوا گرمتر و اوضاع بهتر شود.

وی درباره تکلیف هنرمندانی که نمایشگاه آنها در گالری گلستان به دلیل شرایط موجود تعطیل شده است، گفت: واقعا نمی دانم چه باید کرد به این دلیل که ما سال آینده را نیز از ۲۹ فروردین ماه تا ۲۶ اسفند هر هفته نمایشگاه داریم. تقاضاها برای برگزاری نمایشگاه بسیار زیاد بود به طوری که ماه رمضان را هم تعطیل نکردیم پس در حال حاضر نمی دانم برای این سه چهار نفر باقی مانده چه باید کرد.

گلستان با بیان این که در طول سه ماه گذشته گالری گلستان کم رونق بوده است، اظهار کرد: اگر چه این نمایشگاه های آخر سال ما تعطیل شد اما در مجموع، پنج نمایشگاه آخر ما هم خیلی خلوت بود و کسی به گالری نمی آمد.

وی دلیل کم رونقی نمایشگاه ها را وضعیت بد اقتصادی و بدی حال روحی مردم دانست و گفت: حدود سه ماه است که وضع گالری خوب نیست و باید صبر کنیم و تحمل تا شرایط بهتر شود.

گلستان درباره برنامه خود در روزهایی که ناچار است در خانه بماند، بیان کرد: در این چند روز خانه ماندن همه کارهایی را که روی هم انباشته شده بود و اصلا فرصت انجام آنها را نداشتم، انجام می دهم، موسیقی گوش می کنم و اخبار بد و استرس زایی را که در فضای مجازی برای من ارسال می شد، فورا پاک می کنم و فقط توصیه های پزشکی و نکات خوب را می خوانم. بسیاری از افراد در این شرایط، مطالب بدی را که به لحاظ روحی روی آدم ها بسیار تاثیرگذار است برای دیگران ارسال می کنند که واقعا کار بدی است و ما هم نباید به این مطالب توجه کنیم و بهتر است اصلا نخوانیم. بهتر است در این مدت فضای مجازی را رها کنیم و فقط دستورات و توصیه های پزشکی را رعایت کنیم تا این دوره تمام شود. به هر حال چاره ای نیست و همه دنیا درگیر این موضوع است و فقط شامل حال کشور ما نیست، بنابراین باید صبوری کنیم، خوش اخلاقی کنیم و سعی کنیم که آرام بگیریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو