طرح خانه به خانه ضدکرونایی تکذیب شد

منبع: برترین ها

109

1398/12/13

16:07


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که قرار نیست اکیپ‌های ۳۰۰ هزار نفری به خانه‌های مردم مراجعه کنند و ارتباط با مردم از طریق پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که قرار نیست اکیپ‌های ۳۰۰ هزار نفری به خانه‌های مردم مراجعه کنند و ارتباط با مردم از طریق پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود.

سعید نمکی روز سه شنبه درباره برداشت‌هایی که از صحبت‌های او مبنی بر مراجعه اکیپ‌های ۳۰۰ هزار نفری به خانه‌های مردم برای غربالگری ویروس کرونا شده بود، بیان کرد: از اینکه اعلام کردیم به خانه مردم مراجعه می‌کنیم، این برداشت انجام شد که قرار است به تک تک خانه‌های مردم مراجعه کنیم یا افراد را از خانه بیرون بکشیم یا خودمان داخل خانه مردم برویم. این مثل این است که بگوییم با وجود ماشین حساب، می‌خواهیم از چرتکه استفاده کنیم.

طرح خانه به خانه ضدکرونایی تکذیب شد

وی ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت پرونده الکترونیک سلامت وجود دارد که بعد از مدت‌ها بر زمین ماندن، با کمک همکاران ما در خرداد امسال راه اندازی شد. با ظرفیت پرونده الکترونیک سلامت و با داشتن اطلاعات خانوارها، ۳۰۰ هزار اکیپ در سراسر کشور برای حضور در مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های بسیج و مدارس آماده می‌شوند.

نمکی گفت: به این وسیله می‌توانیم توسط پرونده الکترونیک سلامت و سامانه‌ای با مردم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خانوارها را کسب کنیم.

در روزهای اخیر برداشت‌هایی از صحبت‌های وزیر بهداشت مبنی بر مراجعه اکیپ‌های ۳۰۰ هزار نفری به خانه مردم برای غربالگری ویروس کرونا انجام شده بود. شب گذشته علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت نیز در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که قرار نیست این اکیپ‌ها به خانه‌های مردم مراجعه کنند.

بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت تا ظهر دیروز (دوشنبه)، هزار و ۵۰۱ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.

تاکنون ۹۱ هزار و ۳۰۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۲۰ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۵۳ نفر بهبود یافته اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو