تب کرونا خفیف‌تر از آنفلوآنزاست

58

1398/12/13

19:21


تب کرونا خفیف‌تر از آنفلوآنزاست

سلامت نیوز:ویروس کرونا به ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی شبیه است اما مهمترین ویژگی این ویروس سرفه‌های خشک است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ این روزها بسیاری از اشخاص با پدیدار شدن کوچک‌ترین علائمی از نشانه‌های سرماخوردگی با ترس از ابتلا به ویروس کرونا به پزشک مراجعه می‌کنند. این موضوع باعث شده علاوه بر اینکه پایگاه‌های سلامت شلوغ و پرجمعیت شود، خدمات درمانی نیز به درستی ارائه نشود.
از این رو داشتن اطلاعات در خصوص تفاوت بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا ضروری به نظر می‌رسد.


آب‌ریزش بینی معمولا از علایم سرماخوردگی است
دکتر یاسر مرآتی، متخصص ریه و گوارش، با بیان اینکه علائم آنفلوآنزا به یک باره بروز می‌کند، گفت: در این بیماری سر و تمام اندام بدن درد می‌کند، سرفه خشک و خشکی گلو دارید.از طرفی احساس درد در گلو و تب ۴۱ درجه و غالباً همراه لرز از نشانه‌های این بیماری است.

او ادامه داد: در خصوص سرماخوردگی نیز باید گفت آب‌ریزش بینی معمولا از علائم سرماخوردگی است اما علائم مشترکی مانند سرفه، گلودرد و سردرد بین سرماخوردگی و آنفلوآنزا مشترک است.


سرفه‌های خشک مهمترین نشانه کرونا
این متخصص در خصوص نشانه‌های ویروس کرونا توضیح داد: ویروس کرونا به ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی شبیه است اما مهمترین ویژگی این ویروس سرفه‌های خشک است. از طرفی اصلی‌ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا تب، سرفه و تنگی نفس است و تنها تعداد کمی از مبتلایان با آب ریزش بینی و گلودرد را تجربه می کنند.


مرآتی با تاکید بر اینکه کووید 19 مانند آنفلوآنزا بخش تحتانی دستگاه تنفسی را عفونی می‌کند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که خانواده این ویروس تا پیش از این تنها بخش فوقانی دستگاه تنفس را درگیر و عفونت خفیفی را ایجاد می کرد.


تب کرونا خفیف تر از آنفلوآنزاست
این پزشک ادامه داد: در ویروس آنفلوآنزا تب بالای 40 درجه داریم و گاهی با درد عضلانی رو به رو هستیم اما علائم ویروس کرونا تب خفیف‌تر به همراه تنگی تنفس و سرفه‌های مداوم و عمیق است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو