طرز تهیه بستنی توت فرنگی با طعمی فوق العاده در منزل

طرز تهیه بستنی توت فرنگی با طعمی فوق العاده در منزل


منبع: آرگا

222

1398/12/13

20:38


در این مطلب آموزش طرز تهیه بستنی توت فرنگی با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از طعم این دسر بی نظیر نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه بستنی توت فرنگی با طعمی فوق العاده در منزل

بستنی توت فرنگی از انواع بستنی های خوشمزه و خوش طعم است که شما می توانید آن را در منزل به راحتی کنید و از طعم بی نظیر این نوع بستنی نهایت لذت را ببرید. در دستور تهیه بستنی توت فرنگی از خامه زده شده و شیر عسلی و اسانس وانیل و توت فرنگی و شکر استفاده می شود.

بستنی در انواع طعم های مختلف نظیر بستنی وانیلی و بستنی زعفرانی و بستنی توت فرنگی و بستنی هلو و … موجود می باشد که انتخاب هر یک از این روش ها برای تهیه بستنی به ذائقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

مواد لازم

  • شیر عسلی : ۴۰۰ گرم
  • خامه زده شده و سرد : دو پیمانه
  • اسانس وانیل : ۳/۴ قاشق چایخوری
  • شکر : سه قاشق غذاخوری
  • توت فرنگی : نیم کیلوگرم

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

برای تهیه بستنی توت فرنگی ابتدا توت فرنگی ها را به خوبی بشویید و آن ها را تمیز نمایید سپس توت فرنگی ها را از وسط نصف کنید و آن ها را درون غذاساز یا میکسر بریزید.

ریختن توت فرنگی نصف شده در غذاساز

به کمک میکسر توت فرنگی ها را به خوبی خرد و ریز نمایید.

میکس کردن تخم مرغ

توت فرنگی های میکس شده را درون قابلمه ای کوچک یا شیر جوش انتقال دهید و ۳ قاشق شکر را به توت فرنگی های خرد شده بیفزایید.

ترکیب شکر و توت فرنگی

در این مرحله از طرز تهیه بستنی توت فرنگی قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و مخلوط توت فرنگی و شکر را با یکدیگر به خوبی ترکیب نمایید و اجازه دهید تا ترکیب این مواد به مدت ۵ تا ۶ دقیقه روی حرارت گاز به دمای جوش برسند.

توت فرنگی پخته شده


بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده حرارت گاز را خاموش نمایید و قابلمه حاوی توت فرنگی را در مکانی مناسب قرار دهید تا خنک سود سپس مخلوط شکر و توت فرنگی را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود.

بستنی توت فرنگی خوش طهم

شیر عسلی و خامه فرم گرفته شده و واسانس وانیل را درون ظرفی مناسب بریزید و به کمک همزن دستی آن ها را با یکدیگر مخلوط نمایید تا به غلظتی مناسب برسند.

ترکیب توت فرنگی و خامه

ترکیب توت فرنگی و شکر سرد شده را از درون یخچال بیرون آورید سپس آن ها را به مخلوط شیر و خامه بیفزایید و به کمک همزن دستی مواد را مخلوط نمایید و مایه بستنی را به مخلوط ۱۰ تا ۱۵ ثانیه هم بزنید.

بستنی توت فرنگی خوش طعم

مایه بستنی را درون ظرفی مناسب بریزید و ظرف را درون فریزر به مدت ۸ ساعت قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده بستنی را از درون فریزر بیرون آورید و به کمک روش های تزیین بستنی به تزیین کردن ظرف بستنی بپردازید.

بستنی توت فرنگی خوش طعم

در این مطلب دستور تهیه بستنی توت فرنگی خوشمزه و خوش طعم را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از تهیه این دسر بی نظیر و پرطرفدار در منزل نهایت لذت را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو