عکس و بیوگرافی حمیده مقدس زاده و همسرش + بازیگر و مجری

عکس و بیوگرافی حمیده مقدس زاده و همسرش + بازیگر و مجری


منبع: نمکستان

493

1398/12/13

22:45


حمیده مقدس زاده بازیگر، دوبلور، مجری، نویسنده و کارگردان اهل آذربایجان شرقی است. به صورت خیلی اتفاقی وارد دنیای بازیگری شد و ماجرای هنرپیشه شدنش بسیار جالب توجه است.

نمکستان: حمیده مقدس زاده بازیگر، دوبلور، مجری، نویسنده و کارگردان اهل آذربایجان شرقی است. به صورت خیلی اتفاقی وارد دنیای بازیگری شد و ماجرای هنرپیشه شدنش بسیار جالب توجه است. نه کلاس بازیگری رفته و نه تحصیلات آکادمیکی در این زمینه دارد. به شکل غریزی استعداد بازیگری را در وجود خود کشف کرده و بعد به دنبال علاقه اش رفته و بنا به گفته خودش تاکنون در نود فیلم تلویزیونی و تله فیلم و کار سینمائی نقش آفرینی کرده است.

او خود را یک آدم بسیار احساساتی توصیف میکند که هرگاه اسم مادرش میاید بلافاصله اشک میریزد البته معتقد است این بیش از حد عاطفی بودنش بارها کار دستش داده است.

عاشق حیوانات است و از یک طوطی به نام شیرین نیز نگهداری میکند. یکی از علاقمندان تیم فوتبال تراکتور سازی میباشد و از اینکه رامبد جوان همشهریش است احساس خرسندی میکند. نگاهی میکنیم به زندگی شخصی و کارنامه هنری حمیده مقدس زاده

حمیده مقدس زاده عکس حمیده مقدس زاده و همسرش بیوگرافی حمیده مقدس زاده

تولد و کودکی :

حمیده مقدس زاده متولد ۱۸ خردادماه سال ۱۳۵۳ در شهرستان مرند است اما از کودکی در محله اهراب تبریز زندگی کرده و بزرگ شده است. در دوران دانش آموزی در تئاترهای مدرسه ای حضور میافت و از همانجا علاقه به بازیگری و البته نویسندگی و کارگردانی در وی شکل گرفت. به گفته خودش در همان دوران دانش آموزی، یک کار نمایشی را همزمان نویسندگی و کارگردانی کرد و خودش نیز در آن به عنوان بازیگر حضور یافت.

بارها در مدرسه مورد تشویق قرار گرفته و جوایز زیادی را از آن خود کرده و حتی یکی از کارهایش در سطح استانی مورد تقدیر قرار گرفت اما چون یک خانواده مذهبی و سنتی داشت به وی اجازه ندادن به شکلی حرفه ای وارد سینما شود و سالهای به عنوان مجری در برنامه های مختلف حضور پیدا میکرد.

زندگی خانوادگی :

حمیده مقدس زاده ازدواج کرده و دارای دو پسر است. مادرش را متاسفانه از دست داده اما به او علاقه فراوانی دارد و دوست دارد تنها تصویری که در آیفون خانه شان میبیند، چهره مادرش باشد که با چادر پشت درشان ایستاده است. همچنین او در مصاحبه ای اعلام کرده مادرش در اوایل کار بازیگریش بسیار به او کمک کرده و از فرزندانش در غیاب او نگهداری میکرده است.

پدرش مخالف کار بازیگری او بود و معتقد بود تحصیلات مهم تر از هر چیزیست و از او خواسته تا قبل از ازدواجش به بازیگری فکر نکند. پیش از ازدواج مدام کار تئاتر میکرده اما بعد از آن و وقتی پسرانش به دنیا می آیند دیگر قادر به ادامه کار نمی شود. زیرا برای او سخت بود با داشتن دو فرزند مدام تمرین تئاتر کند و بعد از وقفه ای طولانی و برای چندین بار پیاپی به روی صحنه برای اجرای تئاتر برود.

حمیده مقدس زاده

ورود به دنیای بازیگری :

زمانی که برای یک پروژه سینمائی، دو فرزند پسر خود را برای تست بازیگری به آنجا برده بود مورد توجه تیم فیلمسازی حاضر در محل قرار میگیرد و از او میخواهند برای تست بازیگری شانس خود را امتحان کند. نکته جالب توجه این است که همه اعضای خانواده اش از جمله دو فرزند پسرش و نیز همسرش همگی تست بازیگری را با موفقیت پشت سر گذاشتند اما همسرش به دلیل اینکه شاغل بود و قادر نبود تا برای مدتی طولانی به عنوان بازیگر جلوی دوربین برود از همکاری با کارگردان فیلم مورد نظر سر باز زد.

اولین حضور تلویزیونی :

سال ۱۳۷۸ بود که حمیده مقدس زاده برای اولین بار در یک تله فیلم به نام قصه های کوچه همت نقش آفرینی نمود و بدین ترتیب در قاب تلویزیون دیده شد. این فیلم که از شبکه دوم سیما پخش میشد و در این فیلم خانم مقدس زاده رابطه خیلی بدی با مادر شوهرش داشت و مدام او را مورد لعن و نفرینش قرار میداد طوریکه هروقت مردم او را در کوچه و خیابان میبینند گله میکنند که چرا او مادرشوهر پیرش را اینچنین آزار میداد.

برای بازی در اولین فیلمش بسیار مورد تشویق دوستان و خویشاوندان نزدیکش قرار می گیرد و آنها به شدت واکنش مثبتی به بازیگر شدن او نشان می دهند. از دیگر سریالهائی که وی در آن حضور یافته میتوان به، سن سیز، بیزیم کوچه، سونسوز که هر از شبکه استانی سهند پخش شد، و نیز عباد و قباد، خدا همه جیر جیرک ها را دوست دارد و ردی پای مادر اشاره کرد. سه فیلم تلالو، به رنگ برف و نیز تبریزان از جمله فیلمهائی بودند که در بسیاری از شبکه های سراسری به نمایش درآمدند.

فیلمهای سینمائی :

ترنج و به وقت تنهایی، دو کار سینمائی ای هستند که حمیده مقدس زاده در آنها به ایفای نقش پرداخته است. در ترنج با محمود پاک نیت و داوود نژاد همبازی بوده و این کارف را مجتبی راعی کارگردانی کرده. فیلم در محلهای مختلفی مانند تهران، زنجان و همدان بوده است. نقش اول فیلم زن را حمیده مقدس زاده ایفا نموده و البته به جای یکی از بازیگران زن نیز حرف زده و دوبله کرده است. دیگر فیلم سینمائی او یعنی به وقت تنهائی هنوز به اکران عمومی درنیامده و باید منتظر ماند و دید خانم مقدس زاده آیا حضور پررنگی در این فیلم داشته یا نه؟

حمیده مقدس زاده

نظر وی درباره تحصیلات آکادمیک در بازیگری :

از نظر او داشتن تحصیلات آکادمیک در این رشته، تضمینی برای موفق شدن در عرصه سینما نیست و تجربه و پشتکار را از جمله مواردی میداند که سبب میشود بازیگری در کارش به نتیجه دلخواه دست بیابد. او حتی پا را از این نیز فراتر میگذارد و معتقد است تجربه به او ثابت کرده که تحصیلات آنقدرها هم برای ورود به دنیای بازیگری لازم نیست و بیشتر استعداد ذاتی و حضور مداوم در فیلمهای مختلف در این حیطه مهم است و در همین باره مثالی از خود می آورد که با وجود نداشتن تحصیلات عالیه اما از جایگاه فعلیش راضیست.

محدودیتهای بازیگری :

در مصاحبه ای گفت که در اوایل ورود به بازیگری دچار مشکلات و محدودیتهای فراوانی بوده اما با تلاشهای بی وقفه خود توانسته بر همه این موانع غلبه کند. مثلا به گفته خودش دید بقیه را نسبت به بازیگر شدن یک زن را تغییر داده است.

حمیده مقدس زاده

نحوه انتخاب نقش :

در هر فیلمی بازی نمیکند و برایش فیلمنامه یک فیلم از همه چیز مهمتر است و بنا بر گفته خودش اگر یک فیلمنامه را بپسندد حاضر است برای حضور در آن فیلم حتی با نصف قیمت نیز کار کند.

علاقه به ماکان بند :

در میان خوانندگان پاپ ایرانی به بهنام بانی علاقه زیادی دارد و یکی از طرفداران پروپاقرص ماکان بند است و ترانه دلگیری این گروه موسیقی را بسیار دوست دارد.

آرزوها :

دوست دارد یک بار دیگر دوباره متولد شود تا اشتباهات فعلی زندگیش را مرتکب نشود. از مرگ و زاری و گریه و مراسم کفن و دفن نیز بیزار است و آرزو دارد در یک هواپیما و به یک باره بمیرد تا چیزی را احساس نکند. و البته یکی از آرزوهایش این است که مادرش دوباره کنارش باشد.

حمیده مقدس زاده

در ادامه با بیوگرافی و عکس های جدید و دیده نشده حمیده مقدس زاده همراه باشید.

حمیده مقدس زاده

زندگینامه حمیده مقدس زاده

حمیده مقدس زاده

عکس و بیوگرافی حمیده مقدس زاده

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو