چهره ها و افراد مشهور متولد 15 اسفند

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 اسفند


منبع: ستاره

224

1398/12/14

02:31


پانزده اسفند سالروز تولد پنج چهره شناخته شده در عرصه بازیگری و ورزشی است. مجید مشیری، فرهاد قائمیان، عاطفه رضوی، اتابک نادری و آندرانیک تیموریان از چهره‌هایی هستند که در ۱۵ اسفندماه به دنیا آمده‌اند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 اسفند


ستاره | سرویس چهره‌ها - در این بخش خلاصه‌ای از زندگی شخصی و حرفه‌ای این پنج چهره مشهور کشورمان را می‌خوانیم و بیشتر با آن ها آشنا می‌شویم.


چهره‌ها و افراد مشهور متولد پانزده اسفند

در صورت تمایل به مطالعه درباره شخصی خاص، با انتخاب نام او از فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه برسید.

۱. مجید مشیری
۲. فرهاد قائمیان
۳. عاطفه رضوی
۴. اتابک نادری
۵. آندرانیک تیموریان


مجید مشیری

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 اسفند


مجید مشیری در ۱۵ اسفند ۱۳۴۰ در شیراز به دنیا آمد. این بازیگر سینما و تلویزیون دارای مدرک کارشناسی مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه شیراز بوده و علاوه بر بازیگر یک ورزشکار حرفه‌ای در رشته‌های کاراته و شنا نیز هست. مشیری در سال ۱۳۷۴ در کارگاه‌های بازیگری «امین تارخ» ثبت نام کرد و اولین فیلم خود را در سال ۱۳۷۶ به نام "هفت سنگ" بازی کرد.

وی در سریال "خط قرمز" در سال ۱۳۸۰ در نقش پدر رامین بازی کرد که سبب شهرت وی شد. وی همچنین در سریال مسافری از هند نیز ایفای نقش کرده است. از جمله فیلم‌های سینمایی او می‌توان به "برج آرام"، "انار‌های نارس"، "رسوایی"، "هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند"، "دلشکسته"، "آژانس شیشه‌ای" و "پروانه‌های پشت دیوار" اشاره کرد.


فرهاد قائمیان

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 اسفند



فرهاد قائمیان متولد ۱۵ اسفند ۱۳۴۴ در اردبیل است. این بازیگر ایرانی فعالیت خود را در تئاتر با حمایت برادرانش آغاز کرد و پس از آن به طور حرفه‌ای وارد سینما و تلویزیون شد. اولین حضور او در سال ۷۲ و با فیلم "دمرل" ساخته «یدالله صمدی» بود. پس از آن به علت بازی خوبش در سال ۸۰ و در فیلم "قارچ سمی" توانست نظر خیلی از کارگردان‌ها را به خود جلب کند. او با بازی در نقش "خرچنگ" در سریال "وفا" به کارگردانی «محمد حسین لطیفی» در سال ۸۵ به شهرت رسید.

وی در سال ۹۳ در مراسم شام غریبان امام رضا (ع) به عنوان خادم افتخاری امام رضا به زائران آن حضرت خدمت کرد. از جمله فیلم‌های تلویزیونی که او در آن‌ها هنرنمایی کرده است می‌توان "ابر و خورشید"، "شهریار"، "لبه آتش"، "شوق پرواز"، "هست و نیست"، "سرزمین کهن" و "گاندو" را نام برد. قائمیان تاکنون برنده جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره رسانه‌ای الغدیر ۱۳۹۵، کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر‏ ۱۳۹۱ و کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر‏ ۱۳۷۷ شده است.


عاطفه رضوی

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 اسفند


عاطفه رضوی، بازیگر و چهره پرداز ایرانی در ۱۵ اسفند ۱۳۴۷ در تهران متولد شد. وی در دوره دبیرستان رتبه اول را در نمایش کسب کرد و به دنبال آن توسط آموزش و پرورش به وزارت ارشاد معرفی شد. او در ابتدا دوره دو ساله تئاتر را در تالار محراب گذراند. وی در سن ۱۷ سالگی با بازی در فیلم "آن سوی آتش" به کارگردانی «کیانوش عیاری» فعالیتش را شروع کرد. رضوی بیشتر در حوزه تئاتر فعالیت داشت، اما مدتی نیز به عنوان گریمور و طراح چهره پردازی نیز فعالیت کرده است. همسر اول او «مهرداد شکرابی» بود که به دلایلی از هم جدا شدند و سپس با «حسین پاکدل»، نویسنده و کارگردان تلویزیون ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دختری به نام صبا است. آخرین فعالیت عاطفه رضوی در عرصه بازیگری بازی در فیلم "پرستاران" در نقش سرپرستار پاک نهاد بود. بعضی از سریال‌هایی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است عبارتند از: "همسایه ها"، "رویای ناتمام"، "جایی نزدیک آسمان"، "سال‌های ابری" و "کیمیا".


اتابک نادری

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 اسفند


اتابک نادری، بازیگر سینما و تلویزیون در ۱۵ اسفند ۱۳۴۹ در اردبیل متولد شد. او پسر عموی «محمد نادری» از بازیگران کمدی تلویزیون است. وی دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشگاه آزاد تهران و همچنین فوق لیسانس هنر‌های نمایشی از وزارت ارشاد است. نادری در ابتدا فعالیتش را از تئاتر شروع کرد. وی اولین بار فعالیت خود را در تئاتر با ایفای نقش در نمایشی با نام "عاهدو" در تالار مدرس تبریز و همچنین تئاتر "جوجی خان" در اردبیل آغاز نمود. نادری شهرت خود را مرهون بازی در سریال "در پناه تو" در سال ۱۳۷۴ در کنار هنرمندانی، چون «پارسا پیروزفر»، «لعیا زنگنه» و «حسن جوهرچی» است.

وی در سن ۲۷ سالگی مسئول دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس اردبیل شد و چندین جلد کتاب و جزوه آموزشی تئاتر را به رشته تحریر درآورد. نخستین فعالیت او در سینما نقش آفرینی در فیلم "هیوا "به کارگردانی «رسول ملاقلی پور» در سال ۱۳۷۷ بود، اما وی در این حوزه کم کار بوده است و تا به حال کمتر از ۱۰ فیلم سینمایی را در کارنامه هنری خود دارد. اتابک نادری متاهل است و یک پسر دارد.


آندرانیک تیموریان

چهره ها و افراد مشهور متولد 15 اسفند


آندرانیک تیموریان سامرانی در ۱۵ اسفند ۱۳۶۱ در تهران و در خانواده‌ای ارمنی تبار متولد شد. از او با نام آندو نیز یاد می‌کنند. وی اولین کاپیتان اول ارمنی تیم ملی فوتبال ایران است. «سرژیک تیموریان» برادر بزرگ‌تر او به عنوان مدیر برنامه‌اش فعالیت می‌کند و از بازیگران سابق تیم استقلال تهران نیز بوده است. او فعالیت خود را از ۱۵ سالگی و در باشگاه فوتبال آرارات تهران شروع کرد و پس از آن در سن ۱۷ سالگی به تیم استقلال تهران پیوست و در آن دوران به همراه «خسرو حیدری» و «مجتبی جباری» از استعداد‌های پرورش یافته در این باشگاه به شمار می‌رفتند. وی پس از درخشش در تیم ابومسلم خراسان توسط «ایوانکوویچ» به تیم ملی دعوت شد. آندرو در تابستان سال ۸۵ پس از درخشش در جام جهانی آلمان به تیم بولتون واندررز پیوست و در دیدار مقابل دونکستر راورز توانست دو گل به ثمر برساند و نخستین گلزن ایرانی جام اتحادیه انگلیس نام گرفت. او همچنین در انتهای فصل توانست جایزه بهترین بازیکن جوان فصل از نگاه هواداران را از آن خود کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو