حسن ذبیحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان اردستان بستری هستند که از این تعداد جواب تست ۶ نفر منفی بوده است و منتظر دریافت جواب آزمایش مابقی افراد هستیم.

وی با بیان اینکه یک خانم ۷۸ ساله از اهالی زواره شامگاه (سه شنبه ۱۳ اسفند) بر اثر بیماری کرونا ویروس فوت کرده است، افزود: مراقبت های لازم توسط تیم بهداشتی در زمینه تشییع جنازه و دفن صورت خواهد گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان ادامه داد: آموزش های لازم نیز به افراد داده خواهد شد و توصیه می شود تا جای ممکن از ازدحام در تشییع جنازه خودداری و مراسم نیز در فضای باز به صورت کوتاه برگزار شود. همچنین به افراد بیمار نیز توصیه می شود در مراسم شرکت نکنند.

ذبیحی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه شبکه بهداشت و درمان اردستان در موضوع کرونا ویروس گفت: تاکنون فعالیت ۱۲ واحد عرضه قلیان در شهرستان اردستان متوقف شده است. همچنین تمام  تالارها و مکان هایی که در آن ها مراسم ختم و عروسی برگزار می شود تذکر داده شده است.

وی به نظارت‌های جدی بر آرایشگاه‌های زنانه خبر داد و گفت: نیروهای این مرکز این اماکن را با دقت تحت نظر و مراقبت قرار داده اند تا از هرگونه آلودگی احتمالی پیشگیری شود.