نکات مهمی که برای سفرهای خارجی باید بدانید

نکات مهمی که برای سفرهای خارجی باید بدانید


منبع: همگردی

194

1398/12/14

13:50


سفر کردن یکی از بخش های هیجان انگیز زندگی افراد است که به دلایل مختلف کاری، تجاری، تفریحی و ... انجام می شود. به هر دلیلی که سفر می کنید باید نکاتی را مدنظر داشته باشید تا در طول سفر با مشکل روبرو شوید. زمانیکه از کشور خود خارج می شوید و کشورهای دیگر را برای سفر انتخاب می کنید، نکاتی برای سفرهای خارجی اهمیت بیشتری پیدا می کنند. در ادامه این مطلب مواردی را گوشزد می کنیم که باید قبل از برنامه ریزی برای سفر به آن ها بها دهید. دانستن نکات مهم سفر به شما کمک می کند تا با یک برنامه ریزی درست و حساب شده از مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و خاطرات خوبی را برای خودتان بسازید.

نکاتی برای سفرهای خارجی

عدم بررسی مدارک و شرایط صدور ویزا

یکی از نکاتی برای سفرهای خارجی که باید به آن توجه داشته باشید، داشتن ویزای مقصد است. قبل از برنامه ریزی برای سفرهای خارجی حتما شرایط و مدارک مورد نیاز را برای دریافت ویزا مورد بررسی قرار داده و از داشتن آن ها مطمئن شوید. توجه نداشتن به این موضوع، ضمن دردسرهای زیاد و هدر دادن زمان، هزینه های بسیاری را نیز بدنبال دارد.

عدم بررسی مدارک و شرایط صدور ویزا

عدم دریافت بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی، یکی از مهمترین مواردی است که برخی از مسافران آن را نادیده گرفته و هیچ فعالیتی در جهت دریافت آن انجام نمی دهند. این بیمه هزینه چندانی برای شما ندارد، اما بسیار مفید بوده و مواردی چون کنسل شدن غیرمنتظره سفر، هزینه های درمانی و پزشکی در مقصد، گم شدن مدارک و چمدان را پوشش می دهد. برای دریافت بیمه سفرهای خارجی می توانید به شرکت های معتبر خدمات بیمه مسافرتی مراجعه کرده و با توجه به موارد مورد نظر خود، یکی از گزینه های پیش رو از طرف آن ها را انتخاب نمایید. اگر فرصت ندارید، می توانید بیمه خود را به صورت آنلاین یا حتی در سفر نیز آماده کنید.

عدم دریافت بیمه مسافرتی

سفر فصل های شلوغ و پرگردشگر

برخی از ماه و روزهای سال به دلایل مختلفی چون تعطیلات، مساعد بودن آب و هوا، برگزاری جشن و فستیوال ها و ... اهمیت بالاتری داشته و گردشگران بیشتری را به سمت مقصد مورد نظر می کشاند. در این زمان قیمت هتل ها، رستوران ها، شرکت های هواپیمایی بسیار بالاتر از روزهای عادی سال هستند. علاوه بر این، جمعیت در این مکان ها نیز بیشتر بوده و اماکن گردشگری و تفریحی شلوغ تر خواهند بود. در نتیجه هم بازدید از این مراکز برای شما سخت تر خواهد بود و هم هزینه بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت. از این رو، براساس نکات مهم سفر پیشنهاد می کنیم هیچگاه زمان های پرگردشگر سال را برای سفر خود انتخاب نکنید.

سفر فصل های شلوغ و پرگردشگر

عدم توجه به ساعات پرواز

اگر قرار است بین راه جایی توقف داشته و سفر خود را با دو پرواز انجام دهید، حتما ساعات پرواز را به درستی چک کرده و بلیط خود را طوری رزرو نمایید که زمان کافی بین دو پرواز داشته باشید. در این صورت، اگر به هر دلیلی پرواز اول شما به تاخیر افتاد، نگرانی در مورد نرسیدن به پرواز دوم نخواهید داشت. نرسیدن به پرواز و از دست دادن آن دردسرهایی را به همراه داشته و شما را دچار مشکلاتی خواهد کرد. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و هزینه های ناشی از آن، براساس نکاتی برای سفرهای خارجی توصیه می کنیم حتما فاصله بین دو پرواز را چک کنید.

عدم توجه به ساعات پرواز

به همراه نداشتن پول رایج مقصد

شاید شما از جمله افرادی باشید که همیشه از کارت های بانکی و کارت اعتباری برای خرید خود استفاده می کنند. اما براساس نکات مهم سفر به یاد داشته باشید بسیاری از فروشگاه های کوچک محلی کارت اعتباری قبول نمی کنند. همچنین برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز نیاز به پول نقد دارید. پس، قبل از سفر به این موضوع فکر کرده و تا زمانیکه در کشور خود هستید، بخشی از پولتان را به پول رایج مقصد تبدیل کنید تا در سفر دچار مشکل نشوید.

به همراه نداشتن پول رایج مقصد

به همراه داشتن بار زیاد

بسیاری از افراد در سفرهای خارجی یا سفرهایی که طولانی تر هستند، لباس های بیشتری برداشته و چمدان خود را سنگین تر می کنند. به این نکته اهمیت دهید که شما می توانید لباس هایتان را در سفر بشویید و مجدد استفاده نمایید. پس، نیاز نیست که چمدان خود را پر از لباس کرده و بار اضافی با خود حمل کنید. حمل بار زیاد در سفر، خصوصا زمان هایی که مجبور هستید از جایی به جای دیگر نقل مکان کنید، مشکل بوده و دردساز است. پس، براساس نکات مهم سفر سعی کنید تا جایی که برایتان مقدور است، بار اضافی حمل نکنید.

به همراه داشتن بار زیاد

استفاده از کارت اعتباری و کارت بانکی بدون اطلاع بانک

شرکت های عرضه کننده کارت اعتباری تمامی تراکنش های خارج از کشور را مورد بررسی قرار می دهند تا مشتریان را از کلاهبرداری های احتمالی در امان نگه دارند. اگر از کارت اعتباری بهره ببرید، قبل از سفر به خارج از کشور، بانک مربوطه را از سفر خود مطلع کرده و مقصد مورد نظر خود را به آنان اطلاع دهید. در صورت عدم اطلاع به بانک، ممکن است حساب شما در طول مدت سفر مسدود شده و امکان دریافت پول نقد یا خرید از طریق کارت وجود نداشته باشد. در ضمن، براساس نکاتی برای سفرهای خارجی به یاد داشته باشید که برخی از بانک ها برای تراکنش های خارج از کشور، کارمزد بیشتری دریافت می کنند. از قبل در مورد این بانک ها تحقیق کرده و از میزان کارمزد دریافتی آن ها نیز آگاهی پیدا کنید تا در کشور مقصد غافلگیر نشوید.

استفاده از کارت اعتباری و کارت بانکی بدون اطلاع بانک

عدم برنامه ریزی برای استفاده از تلفن همراه و اینترنت در مقصد

حتما می دانید که استفاده از تلفن همراه در یک کشور خارجی هزینه های هنگفتی را برایتان به همراه دارد. از این رو، اگر قصد استفاده از تلفن در یک کشور خارجی را دارید، حتما از قبل چک کنید و ببینید آیا سرویس دهنده تلفن شما برنامه های خاصی برای رومینگ دارد یا خیر. اگر سرویس دهنده مورد نظر شما این امکان را ایجاد کرده، پکیج های رومینگ را خریداری نمایید تا بتوانید در مقصد از آن استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از سیم کارت های محلی استفاده کنید یا برنامه های بین المللی موبایل را برای ارتباطات خود انتخاب نمایید. در هر صورت قصد استفاده از هر برنامه یا سرویسی را که دارید، از قبل در مورد آن تحقیق کرده و اطلاعات لازم برای دسترسی را دریافت نمایید. در مورد استفاده از اینترنت نیز همینطور است. شما باید اطلاعات لازم در مورد استفاده از اینترنت را بدست آورده و برای دسترسی به آن در مقصد برنامه ریزی نمایید. این مورد درباره سفر به کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئیس و سوئد مهم تلقی می شود.

عدم برنامه ریزی برای استفاده از تلفن همراه و اینترنت در مقصد

برنامه ریزی برای فعالیت های بیش از اندازه در مقصد

براساس نکات مهم سفر به یاد داشته باشید که توان شما برای گشت و گذار و بازدید از اماکن تفریحی، تاریخی محدود است، پس به اندازه توانایی خود برنامه ریزی نمایید! برنامه ریزی برای فعالیت های متعدد در یک روز باعث می شود تا از انجام یک فعالیت به درستی لذت نبرید و با عجله آن را انجام دهید تا بتوانید به برنامه بعدی برسید. این برنامه ریزی فشرده و عجله در انجام فعالیت و بازدید ها، استرس زیادی را برایتان به همراه دارد. پیشنهاد می کنیم برنامه خود را با دقت و به درستی انجام دهید و زمان لازم و کافی برای هر بازدید یا انجام تفریحات در نظر بگیرید تا بتوانید از زیبایی و جاذبه های اطرافتان لذت ببرید. بخشی از ساعات روز را نیز باید به استراحت اختصاص دهید و زمان غذا خوردن خود را به درستی تنظیم کنید تا بتوانید سفر آرام و سلامتی داشته باشید.

برنامه ریزی برای فعالیت های بیش از اندازه در مقصد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو