خواص سوره نور و آشنایی با فضیلت های آن بر اساس احادیث معتبر

خواص سوره نور و آشنایی با فضیلت های آن بر اساس احادیث معتبر


منبع: آرگا

182

1398/12/14

14:37


سوره نور جزء بیست و چهارمین سوره قرآن کریم است که از فضائل زیادی بهره مند است به همین خاطر در ادامه مطلب شما عزیزان را با خواص سوره نور بیشتر آشنا خواهیم کرد.

خواص سوره نور و آشنایی با فضیلت های آن بر اساس احادیث معتبر

سوره نور بیست و چهارمین سوره قرآن است که مدنی، ۶۴ آیه و ۱۳۱۸ کلمه دارد این سوره با کلمه الله شروع شده است و خدا را نور آسمان و زمین معرفی می کند، در این سوره آمده که خدا را در یک مثال زیبا و بسیار جالب به ترسیم می کشد، قرائت سوره نور آثار و برکات زیادی را به همراه دارد.

سوره نور و آثار و برکات آن

آشنایی با خواص سوره نور

موضوعات مطرح شده در این سوره عبارتند از : تشریح و قانوان گذاری، حد زنا و لزوم اجزا، اصل سنخیت توازن و تناسب، نهی شدید و موکد از اشاعه فحشاء، عفاف و نکاح، مسائل حجاب، مالکیت و قدرت مطلقه الهی می باشد  در ادامه شما را با فضائل سوره نور بیشتر آشنا خواهیم کرد.

به روایت از پیامبر اکرم (ص) :

اگر فردی سوره نور را نوشته و در تشک خواب که بر روی آن می خوابد، قرار دهد تا وقتی که این نوشته در آن وجود دارد، دچار احتلام نمی شود و اگر آن را نوشته و با آب زمزم شسته و بنوشد، قدرت جماع از او زایل می شود

هر که سوره نور را قرائت نماید خداوند به تعداد تمام مردان و زنان مؤمن در گذشته و در آینده به او ده حسنه عنایت می کند.

 یکی از حقوق دختر بر پدر آن است که سوره نور را به او تعلیم دهد.

آشنایی با خواص سوره نور

امام علی (ع) فرمودند:

سوره نور را به زنانتان بیاموزید که در آن موعظه ها و پندهای نیکویی است.

به نقل از امام جعفر صادق :

مال ها و نیروهای جنسی خود را با تلاوت سوره نور محافظت کنید و زنانتان را با این سوره حفظ کنید، زیرا هر کس بر قرائت این سوره به صورت روزانه یا شبانه مداومت ورزد، هیچ یک از اهل خانه اش مرتکب زنا نخواهد شد و پس از مرگش هفتاد هزار فرشته الهی او را تا قبرش تشییع می کنند و برای او دعا و استغفار می کنند تا او را در قبرش کنند.

آثار و برکات سوره نور

آثار و برکات دیگر سوره نور :

بازگشت فراری :به منظور بازگشت شخص فراری آیه ۴۰ این سوره را بخواند.

درمان حیوان بیمار : اگر سوره نور را در طشت بنویسند و آن را با آب بشویند و حیوان بیمار از آن بنوشد و کمی از آن آب بر حیوان بپاشند بهبود می یابد.

درمان ضعف چشم : اگر آیه ۳۵ سوره نور را بنویسند و بشویند و از آن آب در چشم کشند تاریکی و ضعف او از بین برود.

همانطور که در این مقاله با فضائل قرائت سوره نور بیشتر آشنا شدید به منظور آشنایی با دیگر خواص سوره های قرآن کریم می توانید بر روی دانستنی های مذهبی کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو