حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در آستانه روز درختکاری پس از غرس  یک اصله نهال در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، گفت: روز درختکاری و هفته طبیعت که امسال مصادف است با روز ولادت با سعادت حضرت جواد الله ائمه (ع) برای مردم ما مبارک است.

وی ادامه داد: این اتفاق فرصتی بسیار خوب است که هر کسی یک نشانی به نام درخت از خودش باقی بگذارد این همه تاکیدی که در روایات ما شده است و خداوند از آن جایگاه خوب مومنان با عنوان «جَنَّاتٌ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ» یاد شده  که معلوم است که یکی از زیبایی های خداوند این است که انسان در سایه درخت و زیر درخت و در کنار نهر آب باشد.

اهم اظهارات رئیس جمهور را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛ 

* بنابراین برای ما کاشتن درخت و حفظ درخت و مناطق بسیار مهم است. در اطراف تهران شاهد هستیم که ۱۲۹۰ اصله درخت کاشته می شود که بسیار مبارک است .

* آماری که الان شهرداری تهران اعلام کرد برای من حائز اهمیت بود که تعداد درختان جنگلی اطراف تهران نسبت به اول انقلاب ۱۶ برابر شده است این آمار بسیار ارزشمندی است البته آلودگی هم خیلی بیشتر از سابق شده است. درخت مجرای تنفسی جامعه است، ریه و شُش جامعه است.

* یکی از آمارهای خوب که از وزارت کشاورزی دیدم این بود که زراعت چوب در ایران افزایش پیدا کرده و این زراعت در دولت تدبیر و امید به دو برابر رسیده است. البته برای زراعت چوب باید درخت بریده شود ولی دوباره درخت کاشته می‌شود.

* امیدوارم خداوند کشور ما را از بلیه کرونا نجات بدهد. به پزشکان و پرستاران خسته نباشید می گویم و همچنین مردم عزیزی که تا امروز همکاری کردند.

 این خبر تکمیل می شود.