بررسی خودروی چانگان cs35

بررسی خودروی چانگان cs35


منبع: آرگا

85

1398/12/14

15:33


خودروی چانگان cs35 در ابتدا به صورت وارداتی به بازار ایران راه یافت و بعد از مدتی به صورت مونتاژ و قیمت مناسب تر از شرکت سایپا روانه بازار شد. این کراس اوور چینی از طراحی زیبا و چشمگیری بهره برده است و با توجه به مشخصات فنی و آپشن های رفاهی که دارد توانسته فروش خوبی در بازار ایران داشته باشد.

   چانگان cs35 یک کراس اوور چینی است که در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد. و در سال ۱۳۹۳ به صورت وارداتی به بازار ایران راه یافت و بعد در سال ۱۳۹۵ توسط شرکت سایپا کاشان مونتاژ شد و با قیمتی پایین تر در اختیار خریداران قرار گرفت. خودروی چانگان cs35 در دو نوع اتوماتیک و دنده های تولید شده است.

بررسی خودروی چانگان cs35

خودروی چانگان cs35 به دلیل طراحی مناسب و قابل قبول و همچنین مشخصات فنی قابل قبول یکی از کراس اوور های موفق بازار ایران است. شرکت سایپا در ابتدا این خودرو را به صورت وارداتی در کشور عرضه می کرد. اما بعد دست به مونتاژ این خودرو زد، و توانست فروش خوبی داشته باشد.

نقد و بررسی چانگان cs35

طراحی ظاهری خودرو

خودروی چانگان cs35 طوری طراحی شده است که بزرگتر از اندازه واقعی دیده می شود. مثل دیگر خودرو های چینی چراغ های بزرگی در قسمت جلو دارد که با انحنایی زیاد به طرف گلگیر ها کشیده شده اند. و جلو پنجره با دو خط کرومی و نشان چانگان کاملا هماهنگ با چراغ ها دیده می شود. در دور تا دور بدنه فلاپ مشکی رنگ طراحی شده که در سپر جلو با دیفیوزر نقره ای همراه است. در قسمت بالای پروژکتور های جلو، ابرویی به رنگ تزیینات نقره ای بدنه دیده می شود. و  یک جفت چراغ روشنایی روز در قسمت سپر جلو تعبیه شده است که فقط در نسخه مونتاژی وجود دارد. در قسمت نمای کنار بدنه حجم پردازی گلگیر ها و خطوط روی در کاملا زیبا و چشمگیر هستند. وجود رینگ های بزرگ ۱۷ اینجی یکی دیگر از ویژگی های چانگان cs35 است. این خودرو در قسمت عقب نیز از طراحی زیبایی بهره برده است اما نسبت به جلو کوچک بودن این کراس اوور کاملا دیده می شود.

خصوصیات ماشین چانگان cs35

طراحی داخلی

در طراحی داخلی خودروی چانگان cs35 طرحی از فورد و خودرو های آسیایی دیده می شود. قسمت زیادی از داشبورد به رنگ مشکی و پلاستیکی است. که پلاستیک های قسمت بالا نرم و قسمت پایینی آن خشک است. صندلی ها چرمی و به رنگ مشکی با دوخت قرمز هستند. رنگ صندلی ها و تزیینات نقره ای فرمان نمایی اسپرت و با کیفیت به خودرو داده است. این خودرو فاقد نمایشکر لمسی است و نمایشگر کوچک TFT اطلاعات سیستم صوتی را در اختیار می گذارد. از قسمت های زیبای داخل خودرو نشان گر های پشت فرمان است که نور پردازی آبی آسمانی در شب بر زیبایی آن می افزایید. این خودر وصندوق بار ۳۳۷ لیتری دارد که با خواباندن صندلی های عقب  به ۱۲۵۱ لیتر می رسد.

 خصوصیات خودرو چانگان cs35

پیشرانه و قوای فنی

خودروی چانگان cs35 پیشرانه ۱.۶ لیتری Blue Core با توان ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر دارد. انتقال قدرت در این خودرو به وسیله جعبه دنده قدیمی ۴ دنده صورت می گیرد. که با پنج سر نشین و صندوق بار پر در سر بالایی ها به سختی عمل می کند. مصرف سوخت این خودرو ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است و مخزن سوختی برابر با ۵۲ لیتر دارد. cs35 ترمز های دیسکی در هر چهار چرخ دارد و سیستم تعلیق در قسمت جلو خودرو مک فرسون و در قسمت عقب Trailing Arm است.

بررسی خودروی چانگان cs35

امکانات رفاهی و ایمنی خودرو

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی خودروی چانگان cs35 می توان به سانروف، کیسه هوای سرنشینان جلو و کیسه های جانبی، صندلی چرمی، کروز کنترل، سیستم ضد سرقت، کامپیوتر اطلاعات سفر، سیستم پیشرفته ترمز ABS/EBD/BAS ، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، چراغ مه شکن جلو و عقب، زیر آرنجی مرکزی جلو، چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور پارک دنده عقب، دکمه های تنظیم روی فرمان، دی لایت و اتولایت، تهویه مطبوع دستی، آینه های جانبی برقی تاشو مجهز به چراغ راهنما،سیستم صوتی با شش بلند گو اشاره کرد.

     

مطالعه در باره خودروی چانگان cs35

 همچنین مدل دستی این خودرو چهار ستاره ایمنی از شرکت C-NCAR در چین را کسب کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو