ببینید: رژه رفتن مانکن‌های بالنسیاگا روی آب

ببینید: رژه رفتن مانکن‌های بالنسیاگا روی آب


منبع: ایران آرت

166

1398/12/15

01:32


طراح بالنسیاگا عمدا مرکز سالن و محل قدم‌رو مانکن‌ها را مملو از آب کرد تا نمادی باشد از افزایش سطح آب‌‌ اقیانوس‌ها.

ایران آرت: برند اسپانیایی بالنسیاگا، مدهای پاییزه و زمستانه ۲۰۲۰ خود را بر صحنه‌ای مملو از آب به نمایش گذاشت. هدف از این طراحی صحنه برای قدم‌رو مانکن‌ها، تاکید بر تهدید تغییرات آب‌وهوایی در جهان بود. 

به گزارش ایران‌آرت به نقل از ایندیپندنت، این فصل از هفته مد پاریس، در گرماگرم وحشت از ویروس کرونا و پس از هشدار امانوئل مکرون رئیس‌جمهور مبنی بر این که "همه‌گیری در راه است"، ادامه یافت. 

طراحان در ورودی سالن‌های نمایش به مردم ماسک‌های مجانی و مایع ضدعفونی‌کننده می‌دادند و چندین برنامه، از جمله یک مهمانی برای راه‌یافتگان به فینال جوایز معتبر خانه مد ال‌وی‌ام‌اچ، لغو شد. این خانه مد پس از ادغام خانه مد لویی ویتان با شرکت موئه هنسی، تشکیل شد.

ولی با آن که ویروس کرونا به نگرانی‌ها دامن زده بود، دمنا گواسالیا، مدیر خلاقیت بالنسیاگا نکته مهم دیگری را به میهمانان یادآوری کرد:‌ بحران تغییرات آب‌وهوا. 

0

روز یکشنبه، دمنا گواسالیا یک بار دیگر سردبیران مد، خریداران و طراحان را به استودیوی سیته دو سینما در سن‌دونی دعوت کرد. اما این بار این طراح ممتاز لباس، عمدا مرکز سالن و محل قدم‌رو مانکن‌ها را مملو از آب کرد تا نمادی باشد از افزایش سطح آب‌‌ اقیانوس‌ها. 

آب جاری در صحنه به حدی بود که زیر چند ردیف اول صندلی‌ها آب بود، و شماری از بازدیدکنندگان از جمله کانیه وست و کیم‌ کارداشیان مجبور شدند برای آن که از پاشیده شدن آب ناشی از راه رفتن مانکن‌ها به سر و رویشان در امان باشند، صندلی های خود را ترک کرده و به ردیف سوم بروند. 

همزمان با رژه مانکن‌ها بر صحنه خیس، یک صفحه عظیم ال‌ای‌دی که بر سقف نصب شده بود، صحنه‌های میخ‌کوب‌کننده دیگری را پخش می‌کرد که در آب انعکاس می‌یافت. از جمه ذوب شدن گدازه‌های آتشفشانی، شعله‌های آتش و فوج کلاغ‌ها. 

2

این طراحی صحنه مرعوب‌کننده، توجه میهمانان را به خود جلب کرد و شماری از آنان تصاویر و ویدئوهای قدم‌رو مد را بر رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کردند. 

یک کاربر نوشت:‌ بالنسیاگا با راه انداختن سیل بر صحنه مد پاییز ۲۰۲۰ ، بر بحران آب‌وهوا تاکید کرد. 

6



5



7

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو