حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به احتکار مواد بهداشتی در کشور و لزوم برخورد با محتکران گفت: اصل احتکار کالاهای مورد نیاز، اقدامی غلط و کار انسان های سود جو و منفعت طلبی است که صرفا منافع خود را مد نظر قرار می‌دهند آن هم به قیمت صدمه زدن به جان و مال دیگران  در شرایط فعلی کشور.

او ادامه داد: امروز این اقلام برای حفظ جان مردم لازم است و می‌طلبد همه افرادی که این کالاها را در اختیار دارند حتی بصورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند؛ زیرا ممکن است برخی از خانواده ها  هزینه تامین حداقلی این کالاها را نیز نداشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره راهکارهای این بحران گفت: معتقدم که وزارت صمت باید اطلاعات همه انبارها را به لحظه داشته باشد و اینطور نباشد که در شرایط خاصی از اطلاعات انبارهای نگهداری کالا با خبر شود، بلکه باید به روز و مرتب این اطلاعات را کنترل کند؛ زیرا در اینصورت قطعا از احتکار پیشگیری خواهد شد.

او همچنین با اشاره به فیلم‌های منتشر شده از افرادی که در چند روز گذشته ضریح اماکن متبرکه را می‌لیسیدند،گفت: اصل این کار بسیار زشت است و نشان از بی مبالاتی در بهداشت داشته و نشان از اعتقادات مذهبی ندارد؛ لذا کسی که این کارها را انجام می‌دهد یا بی عقل است و یا مغرض، البته برخوردهای قضائی هم با این افراد صورت گرفته است.

آمادگی بسیج برای همراهی وزارت بهداشت در مقابله با کرونا

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، در نشست بررسی اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در ستاد وزارت بهداشت اظهار داشت: بسیج بر اساس رسالت و تکلیف خود، در کنار جهادگران عرصه سلامت به میدان آمد و امروز در این نشست با حضور وزیر بهداشت و معاونین وی، برای هم افزایی و تکمیل همه ظرفیت‌های موجود در کشور در بسیج و سپاه، مشارکت‌های مردمی و سازماندهی این نیروها با محوریت وزارت بهداشت، اعلام آمادگی کردیم تا در کنار همدیگر، جهاد همه جانبه را برای شکست کروناویروس آغاز کنیم.

بنابر گزارش مهر، وی افزود: همه ظرفیت‌های ما با سازماندهی خوب و هوشمندانه آماده است و همه طرح‌های اقدام، مشخص شده تا از برخی مناطق با تدبیر وزیر بهداشت، طرح بسیج ملی مقابله با کرونا را در کشور آغاز کنیم و در خدمت مردم خواهیم بود.

وی یادآور شد: امیدواریم با آغاز و اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، به زودی از زبان وزیر بهداشت، خبرهای خوشی از کنترل این بیماری در سطح کشور شنیده شود و همه ظرفیت‌های بهداشتی، درمانی و نیروهای تخصصی خودمان را برای این طرح آماده کرده ایم تا با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها، این جهاد مقدس توسعه پیدا کند و امیدواریم که خواسته و مطالبه اصلی مردم ایران برای شکست کرونا به زودی محقق شود.

سپاه و بسیج تا زمان بهبود شرایط حاد بیماری کرونا ارائه خدمات می‌کنند

سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل امروز در ششمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: اجرای برنامه‌ها و طرح‌های پیشگیری از ویروس کرونا در استان اردبیل برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه از فرمانده سپاه شهرستان‌ها انتظار داریم همکاری‌های لازم را با اهتمام ویژه مبنای کار قرار دهند.

بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او با اشاره به این که ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهرها و روستاها از اقدامات سپاه و بسیج در دستور کار قرار گرفته است افزود: با هدف تسریع و افزایش اقدامات لازم در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و تمام تلاش و جدیت ما بر این است که بتوانیم ارائه خدمات به مردم را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به این که سپاه و بسیج تا زمان بهبود شرایط حاد بیماری کرونا ارائه خدمات می‌کنند بیان کرد: بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه و نو در راستای استفاده از امکانات و تجهیزات نیز مورد توجه واقع شده که انتظار می‌رود در این راستا نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد و مشارکت و همکاری مردم نیز مبنای کار واقع شود.

او بیان کرد: برخورد جدی با محتکران و گرانفروشان یکی از اولویت‌های اساسی است که دستگاه قضائی باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد چرا که عدم اهمیت به سلامتی مردم و سوءاستفاده از شرایط موجود به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و باید قاچاقچیان و متخلفین به اشد مجازات برسند.