salman khan0001

68466

در هفته ای که گذشت از غرب تا شرق، کلی گزینه تمشک بگیر داشتیم که نمیشه ازشون صرف نظر کرد و به همین دلیل اینبار این ستون یکم طولانی تر هست و تمشک هامونم بیشتر. امیدوارم یه روزی بیاد که زرین بیشتری بدیم تا اینکه هر هفته بیاییم اینجا و کلی از تمشک هامون مایه بزاریم!

اولین تمشک زرین هفته رو به سرزمین هفتاد و دو ملت می بریم و به سلمان خان ، هنرپیشه مشهور فیلمهای هندی تقدیم می کنیم. ماجرا از این قرار هست که این بزرگوار به همراه محافظینش در حال تردد در شهر بود که ظاهراً یکی از طرفدارها که تلاش زیادی برای نزدیک شدن به این بازیگر داشت، با واکنش صریح یکی از محافظین سلمان مواجه می شود و سلمان خان هم در یک اقدام عجیب و هندی وار، برمیگردد و بخاطر اینکار، یک سیلی به گوش این محافظ می زند و ملت هم قفل میکنن و نگاه میکنن به وضعیت که چرا واقعا؟!

از این رو، ما به دلیل آنچه که « هندی بازی » می نامیم، تمشک زرینی را به سلمان خان تقدیم می کنیم که جلوی دوربین به گوش بادیگاردش سیلی زد و دیگه نگفت یه تذکری بدم یا بعدا توی خلوت بهش چیزی بگم. قشنگ هندی وار اومد وسط و یکی خوابوند تو گوش بنده خدا. بعد میگن فیلمهای هندی واقعیت نداره و ازش کلیپ طنز درست میکنن! بفرما تحویل بگیرید!

image 13980316995 img 20190010606 141309


68466

آقا یه لوس بازی هست چند وقته راه افتاده و اونم اینه که یه سری طرفدارهای دو آتشه فیلم و سریال در سراسر جهان که خیلی حال نمی کنن با پایان بندی اثر مطبوعشون، میان کمپین راه میندازن و میگن که « پایان بندی رو دوباره بسازید! » تا ما حال کنیم و جیگرمون حال بیاد! اولین بار این موضوع رو سر سریال « بازی تاج و تخت » شنیدیم که کمپینش راه افتاده و گفتیم یه اتفاق بوده و تموم شد و رفت. اما الان طرفدارای « انتقام جویان » هم یه وضعیت مشابهی رو رقم زدن و به سازنده ها گفتن که پایان بندی فیلم رو تغییر بدید تا همون نیمچه مرگ و میری هم که در فیلم هست از بین بره و همه به خوبی و خوشی برن سر خونه و زندگیشون و انشالله اونایی که زن و بچه دارن به پای هم پیر بشن و اونایی هم که ندارن بزودی به امید خدا سر و سامان بگیرن و این وسط فقط تانوس سرش بی کلاه بمونه!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « لوس بازی سینمایی » می نامیم، تمشک زرینی را به آن دسته از تماشاگرانی که خیلی جدی رفتن کمپین امضاء کردن و قضیه رو جدی گرفتن تقدیم می کنیم و امیدواریم که این روند رو دیگه بی خیال بشن و بزارن سینما به حال خودش بمونه. حالا اگه این ماروله، روزی رو ما می بینیم که بزرگواران اومدن فیلم اَبَرقهرمانی ساختن و بعدش مثل « Black Mirror » که کنش گرا بود، میان آخرش رو چند گزینه ای میکنن که ملت هرکدوم رو که عشقش کشید انتخاب کنه و دست از سر کچل سازنده ها برداره!

cb 920x58400

68466

در هفته ای که گذشت، استاد جاستین بیبر آمد و در توییتر اعلام کرد که تام کروز را به چالش کشیده و برای اینکه ثابت کند فرد توانایی هست باید او را در یک مسابقه بوکس رسمی شکست دهد!

حالا اینکه خودِ توییت چقدر مضحک بوده به کنار، این وسط یکی دو نفر هم قضیه رو جدی گرفتن و اومدن گفتن : « تام کروز اگه مردی بیا وسط! » و یه بنده خدایی هم گفت : « جور کردن رینگ و اینا با من غمت نباشه! ». اما استاد یکی دو روز بعد اومد مصاحبه کرد و گفت : « داشتم شوخی میکردم بابا، تام کروز میزنه منو له می کنه من دعوا بگیرم با اون؟ ». تفاوت قضیه اینجا بود که دیگه اون " قضیه جدی بگیرها " خبری ازشون نشد!

از این رو ، به دلیل آنچه که « مچل کردن ملت » می نامیم، تمشک زرینی را به جاستین بیبر تقدیم می کنیم که گفته می شد به راه راست هدایت شده و دیگه از اینجور کارها انجام نمیده اما نشون داد که اصالت داره و نمیتونه از ذات خودش به دور باشه، حتی اگه بگه « زن گرفتم و آدم شدم! »

00151418 LD 00120 800x473

68466

آقا در هفته ای که گذشت زندگی ملت شد سفر رامبد جوان و همسر محترم به کانادا برای تولد فرزندشون. والا خودِ قضیه خیلی عجیب نبود اما گفته شده بود که سفر آنها برای اکران فیلم « قانون مورفی » در کانادا هست! اینکه چرا این فیلم که چند ماهی از اکرانش می گذره در زمان نزدیکی فارغ شدن همسر رامبد جوان اکرانِ کانادا گرفته مشخص نیست و در حال تجزیه و تحلیل این اتفاق بودن کارشناسان سینما که انتشار یک عکس کار را خراب کرد و یک ملت را علیه رامبد جوان کرد!

والا گفتنی ها گفته شده و اینقدر در این یک هفته مطالب درباره دلایل حمله به رامبد جوان و تضاد رفتار و عملش در مقابل دوربین گفته شده که دیگه حال و حوصله بازگو کردنش را نداریم! از این جهت به دلیل آنچه که « مردم عزیز ایران، کانادا خییییلی باحاله! » می نامیم، تمشک زرینی را به این عزیز تقدیم می کنیم و معتقدیم که مشهور بودن و ایستادن در مقابل دوربین و سخن گفتن از چیزی که بر آن اعتقادی نیست، بهرحال قشنگ نیست دیگه آقای رامبد جوان و دوستان سلبریتی! قشنگ نیست حالا شما هی.... !

30660001

68466

آقا وسط این ماجرای مربوط به قدم نو رسیده سلبریتی ها در آن سمت دنیا، یه سری از همکاران رامبد جوان هم وارد معرکه شدند و به دفاع از این مجری پرداختند. حالا ما کاری به این کارا نداریم، بهرحال شما هم ببینید رفیقتون رو دارن یه جا کتک میزنن میری اون وسط دفاع میکنی ازش دیگه مگه غیر اینه؟ اما موضوع اینجا بود که این عزیزان مانند استاد ژوله، آمدند و عنوان کردند که ملتی که سرشون به این مسئله گرم شده باید خودشون رو به روانپزشک نشون بدن و اینها. البته کمی بعد که دیدن زیادی تند رفتن و ملت حسابی عصبانی شدند، آمدند و گفتند که بخاطر گزارش 20:30 عصبانی بودن و چنین متنی رو منتشر کردن!

از این رو، به دلیل آنچه که « سلطان بی چون و چرای مسئولیت! » می نامیم، تمشک زرینی را به امیر مهدی ژوله تقدیم می کنیم که موقعی که عصبانی هست پست میزاره، پنج دقیقه بعد پیشمان میشه عذرخواهی میکنه و کلا در لحظه زندگی میکنه بزرگوار!

636832345575307515

68466

در هفته ای که گذشت، جناب بهزاد فراهانی در یک نشست ، با اشاره به نوید محمد زاده اعلام کردند که چرا آن بزرگوار می بایست یک میلیارد و دویست میلیون تومان دستمزد دریافت کند و من ماهی 20 میلیون تومان؟! آخه این انصافه آقایون ؟ خدا رو خوش میاد اصلا؟

والا در توانایی های بازیگری آقای فراهانی که شکی نیست اما آخه بزرگوار، آن ور دنیا که سینما متعلق به آنها هست را هم که نگاه بندازید متوجه می شوید که هر بازیگر دوران مختص به خودش رو داره و پس از مدتها با بازیگران جوان تر که نسل جوان برای تماشای آنها پول پرداخت میکنه جایگزین میشه. دیگه مثال ساده اش فیلم « بدرد نخورها » هست که هرچی ستاره اکشنی که نمیشد در دهه 90 و 80 ، دو تاشون رو در یک فیلم جمع کرد رو یکجا کنار هم جمع کرده بود اما بازم فیلم نتوانست خیلی از آثار ساده هالیوود را هم در گیشه شکست بده! دیگه دوران میگذره دیگه بزرگوار!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « منِ ذره بین بدبخت یک بیستم درآمد شما رو هم ندارم! » می نامیم، تمشک زرینی با بهزاد فراهانی تقدیم می کنیم که فکر می کند باید درآمدی هم سطح با نوید محمد زاده که بسیاری از علاقه مندان به سینما تنها به دلیل تماشای او بلیت خریداری می کنند داشته باشد!

https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/79061

68466

در هفته ای که گذشت خبر رسید که مسئولین حاضر در شهر کرمان از اکران فیلم « ما همه با هم هستیم » جلوگیری کردند! 

در این وضعیت ما اومدیم ببینیم جریان چی بوده که اعلام شد یکی از شخصیت های داستان که توی کار مواد مخدر بوده، لهجه کرمانی داشته و به جهت اینکه شهر کرمان سالهاست در حال مبارزه با مواد مخدر هست، حضور این شخصیت به نوعی توهین به مردم کرمان هست و به خاطر لهجه داشتن این شخصیت از اکران فیلم در کرمان جلوگیری شده!

حالا خودِ « ما همه با هم هستیم » رو بزاریم کنار اما آخه آقا این چه وضعیتی هست برای خودمون درست کردیم! یه بار یه سریال رو به خاطر یک شخصیت کلا کنسل می کنند و یه بار دیگه فیتیله ای ها رو بخاطر یه آیتم کلا نابود می کنن و الان هم به خاطر یک لهجه از اکران جلوگیری می کنند! در این شرایط چه کنیم؟ می خواهید تمام فیلمها رو صامت بسازند که خدای ناکرده به کسی برنخوره؟!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « ظرفیت شوخی اورکلاک شده » می نامیم، تمشک زرینی را به مسئولیت کرمان که جلوی اکران فیلم را گرفته اند تقدیم می کنیم و معتقدیم که خیلی راحت تر میشه به تماشای فیلمها نشست و آنها را تماشا کرد. در یک فیلم سینمایی آدمها از شهرستان های مختلف میتونن باشن و لزوماً همه شون قرار نیست بچه تهران یا ناکجا آباد باشن!

1804119 600

68466

در نهایت آخرین تمشک زرین هفته را هم تقدیم سرکار خانم تهمینه میلانی می کنیم که خیلی پیگیرِ شکایت از دانشجوی نقاشی بودند که ظاهراً ایشان را به کپی کاری متهم کرده بودند و بر طبق شکایت ایشون، این دانشجو خانم میلانی را تهدید کرده و به وی ناسزا گفته بود. در مورد اتهام اول دادگاه تهدید را رد کرد و در مورد توهین ، دانشجو را مقصر شناخت و به 35 ضربه شلاق محکوم کرد که به دلیل عدم وجود سابقه کیفری دانشجو، حکم 3 سال تعلیق شده.

والا آدم نمیدونه چی بگه اصلا! هرچیزی ما بگیم الان شبیه تهدید و توهین هست! پس بزارید به جاش یه داستان بگم که مبادا بربخوره به خانم میلانی. جونم بگه براتون که ما یه ذره بین بزرگ داشتیم ( پدربزرگ و مادربزرگ رو شماها دارید! ما ذره بین ها صفت جنسیتی نداریم و همه ذره بین هستیم! ) که کل خاندان ازش حساب می برد. خدا رفتگان شما رو بیامرزه، بزرگوار وقتی می رفتیم پیشش میگفتیم : « ذره بین جون!  برات یه ذره بین جوان پیدا کنیم ازدواج کنی؟ » و ذره بین جون هم با هرچی دمپایی و کفش و ملاقه بود می افتاد به جانمون میگفت : « ذلیل شده ها، شماها رو نشکنم و باهاتون آینه بغل ماشین درست نکنم ذری نیستم! ». چه روزگاری بود یادش بخیر!

بهرحال ما اینجا به دلیل آنچه که...غلط بکنم چیزی بگم اصلا! به دلیل نداره که ...دلیل چی؟ همه چیز خیلی خوبه! کلی توهین بالای 18 سال نثار سوفیا کاپولا که راست راست راه رفته و از « سوپراستار » خانم تهمینه میلانی کپی کرده و تازشم اونو شما ول کنید، برد پیت و آنجلینا جولی رو بگید با اون همه دبدبه و کبکبه اومدن از « آتش بس » خانم میلانی تقلید کردن و دیگه نگم براتون که کریستوفر نولان هم قراره فیلم جدیدش به نام « Tenet » رو هم از روی « ملی و راه های نرفته اش » بسازه و گفته شده که چون در فیلم خانم میلانی ملی یک راه رو رفته، آقای نولان قراره همه راه ها رو نشون بده و برای همین بودجه فیلم زده بالا و پتینسون هم گفته که « فیلمنامه باور نکردنی است! ». حالا یه سال منتظر میمونیم ببینیم که نولان چه حرفی برای گفتن داره!

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های " لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر"  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید