طرز تهیه خورش سلک با طعم عالی در منزل

طرز تهیه خورش سلک با طعم عالی در منزل


منبع: آرگا

137

1398/12/17

12:19


در این مطلب طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین غذاها را آموزش داده ایم، شما کدبانوهای با سلیقه می توانید این خورش را در برنامه ی غذایی خود جا داده و از طعم جادویی آن در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید.

طرز تهیه خورش سلک با طعم عالی در منزل

به مجموعی از غذاها که از سبزیجات و حبوبات آب پز، به همراه آب و همچنین اغلب گوشت تهیه می شود، خورش می گویند، در واقع خورش غذایی آبکی و مقوی است که در کنار پلو و یا با نان میل می گردد، خورش ها دارای تنوع زیادی هستند که هر کدام طعم منحصر به فرد خودش را دارد، خورش سلک یکی از خورش های خوش طعم شمال کشور محسوب می شود.

خورش ها غذایی خوش طعم هستند که از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار می باشند، دستور پخت خورش در هر منطقه دارای نکات و ظرایف مخصوص خودش است، خورش سلک در واقع خورش سنتی و بی نظیر گرگان می باشد که اهالی عزیز این منطقه در مراسم شادی و عروسی، همچنین در سوگواری ها و محرم نیز طبخ می نمایند.

طرز پخت خورش سلک غذای سنتی گرگاتی

اگر تاکنون این غذای فوق العاده خوش طعم را تهیه نکرده اید، پیشنهاد می کنیم حتما آن را طبخ نموده و از طعم دوست داشتنی و لذیذش لذت ببرید، علاوه بر طعم متفاوتش این خورش به دلیل داشتن ترکیباتی همچون اسفناج و گوشت دارای ارزش غذایی بالایی می باشد.

مواد مورد نیاز

  • ۷۰۰ گرم اسفناج
  • ۲ عدد پیاز
  • ۳۰۰ گرم گوشت
  • ۵ پیمانه آب
  • ۲ پیمانه لپه
  • مقدار نیاز نمک
  • مقدار نیاز فلفل
  • مقدار نیاز آب نارنج

طرز تهیه خورش سلک با طعمی ایده آل

در مرحله ی اول یک عدد پیاز را رنده کرده و به همراه فلفل و نمک با گوشت چرخ کرده ترکیب کنید، پس از ورزانیدن (ورز دادن) با دست، شکل گلوله ای در آورده و داخل روغن داغ قرار می دهیم، وقتی کوفته های گلوله شده سرخ شد زیر حرارت را قطع می نماییم.

طرز تهیه خورش سلک با طعمی دوست داشتنی و عالی

در ظرفی دیگر نیز یک عدد پیاز را به صورت نگینی شکل ریز نموده و با حرارت ملایم طبخ می کنیم، اسفناج ها را نیز ریز نموده و پس از طلایی شدن پیازها اسفناج ها و لپه های آب پز شده را نیز می افزاییم.

پیاز، اسفناج و لپه ی پخته شده را به گوشت سرخ شده اضافه می کنیم و ۲ پیمانه آب به آن می افزاییم، پس از افزودن آب شعله زیر قابلمه را زیاد می نماییم تا بجوشد.

نمک و فلفل غذا را در این مرحله می چشیم تا در صورت نیاز به غذا اضافه کنیم، پس از به جوش آمدن آب حرارت را ملایم کرده و زمان می دهیم تا خورش خوب بپزد و به قول معروف جا بیفتد.

وقتی که خورش جا افتاد و خوب پخته شد، آب نارنج را افزوده و ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا طعم دهد، حرارت زیر قابلمه را قطع نموده و همراه برنج میل می نمایید.

 

روش تهیه خورش سلک با طعمی منحصر به فرد و فوق العاده

در این مقاله به آموزش طرز پخت یکی از غذاهای سنتی خوشمزه شمال کشور پرداختیم، طرز تهیه خورش سلک از آسانی خاصی برخوردار است که در کنار این راحت پخت بودن، از طعم فوق العاده ای نیز برخوردار می باشد. همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه پخت خورش های مختلف محلی در نقاط مختلف ایران همچون خورش گردو، خورش ماست و خورش جعفری بر روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو