تاریخ اعلام اسامی فیلم‌های جشنواره کن 2020 مشخص شد

68

1398/12/17

14:06


هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن طبق آنچه از پیش اعلام شده بود از 12 تا 23 مه (23 اردیبهشت تا 3 خرداد) برگزار می‌شود.

تاریخ اعلام اسامی فیلم‌های جشنواره کن 2020 مشخص شد

سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن روز جمعه اعلام کردند اسامی فیلم‌های بخش رسمی هفتاد و سومین دوره این رویداد سینمایی، پنجشنبه 16 آوریل (28 فروردین 1399) ساعت 11 صبح به‌وقت محلی، در یک نشست مطبوعاتی در پاریس اعلام می‌شود.

در این نشست که با حضور پی‌یر لسکور رئیس جشنواره فیلم کن برگزار خواهد شد، اسامی فیلم‌های بخش مسابقه اصلی، خارج از مسابقه، نوعی نگاه، نمایش‌های ویژه و نمایش‌های نیمه‌شب اعلام خواهد شد.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن در حالی تاریخ اعلام اسامی فیلم‌های بخش رسمی را مشخص کردند که در روزهای گذشته برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا در دنیا احتمال به تعویق افتادن جشنواره کن 2020 وجود دارد.

هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن 12 تا 23 مه (23 اردیبهشت تا 3 خرداد) برگزار می‌شود. اسپایک لی کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی رئیس داوران بخش مسابقه اصلی است. او و همکارانش که اسامی آن‌ها هنوز اعلام نشده است، برنده جایزه نخل طلایی و دیگر جوایز این بخش را انتخاب خواهند کرد.

دوره قبلی جشنواره کن برای فصل جوایز سینمایی بسیار مفید بود. فیلم کره‌ای "انگل" به کارگردانی بونگ جون هو و برنده جایزه نخل طلایی جشنواره، در جوایز اسکار به یک پیروزی تاریخی دست پیدا کرد و اولین فیلم خارجی‌زبان شد که برنده اسکار بهترین فیلم شده است. به‌جز "انگل"، فیلم‌های "روزی روزگاری در هالیوود"، "رنج و افتخار"، "بینوایان" و "برای سما" هم نامزد اسکار شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو