قطار و ترامواهای آلمان، اوج تحول در حمل و نقل عمومی اروپا

قطار و ترامواهای آلمان، اوج تحول در حمل و نقل عمومی اروپا


منبع: همگردی

102

1398/12/17

14:13


آلمانی ها درباره خیلی از موارد شکایت می کنند، از جمله مالیات، سیاست، فستیوال های سالیانه و قطارها. این درحالی است که خیلی از ما، گاهی اوقات درباره مواردی نظیر پرداخت مالیات، انتخابات یکنواخت نمایندگان اعتراض می کنیم. اما در این بین، قطارها موضوع دیگری هستند. خطوط راه آهن آلمان یا به عبارتی Deutsche Bahn به تاخیر قطارهایش، خرابی های فنی و تصادفات در میان مردم شناخته شد. با این وجود، هنگامیکه همه چیز به خوبی پیش رود، شبکه های راه آهن یکی از لذت بخش ترین وسایل حمل و نقل عمومی آلمان به شمار می آیند. شبکه راه آهن آلمان کل این کشور را پوشش می دهد. آمارها نشان داده که روزانه بالغ بر 4.5 میلیون نفر با استفاده از 29000 قطار جا به جا می شوند. با ما همراه شوید تا در این مقاله هرچه بیشتر شما را با قطار و ترامواهای آلمان که بخشی مهم از سیستم حمل و نقل این کشور هستند، آشنا کنیم.

قطار و ترامواهای آلمان

قبل از سوار شدن

با وجود آنکه قطارهای پرسرعت ICE بزرگترین شهرها را به یکدیگر وصل می کنند، قطارهای روزانه IC، قطارهای شهری اروپایی EC و قطارهای منطقه ای بسیار ارزان تر هستند و همچنین بسیاری از مقاصد را پوشش می دهند. قطارهای آلمان نیازی به از قبل رزرو کردن بلیط ندارند، بنابراین مسافران همیشه می توانند در ایستگاه های قطار بلیط را خریداری کنند. کرایه های پرداختی بلیط ها مطابق با استاندارد و منعطف بوده و شما می توانید در صورت از دست دادن یک قطار، از قطار بعدی استفاده کنید. برای جلوگیری از ماندن در صف های طولانی برای خرید بلیط در مراکز فروش، بهترین راه خرید بلیط از ماشین های بلیط قرمز رنگ بوده که در ایستگاه ها وجود دارند و دارای گزینه زبان انگلیسی نیز هستند. برای سفرهای طولانی تر بلیط های دارای تخفیف با قیمت پایه 29 یورو بر روی سایت www.bahn.de قرار دارند. بلیط های مخصوص این نوع از وسایل حمل و نقل عمومی آلمان تنها در روزهای خاصی از سفر و برای قطارهای خاصی رزرو شده و هرکس می تواند بلیط های این سایت را خریداری کند. در بیشتر موارد، پس از خرید به راحتی در منزل می توانید بلیط ها را چاپ کنید. توجه داشته باشید که در طول فرآیند رزرو باید سریال شناسایی بلیط و شماره کارت اعتباری شما را مورد بررسی قرار دهند. توجه داشته باشید که کودکان زیر6 سال بلیط رایگان دارند و فرزندان بین 6 تا 15 سال نیز در صورت مسافرت با والدین خود از پرداخت کرایه معافند. بلیط های Schones-Wochenende آخر هفته ها به طور کامل سفرهای بدون محدودیت منطقه ای را در کل کشور آلمان ارائه می دهند. توجه کنید که استفاده از این بلیط ها شامل قطارهای سریع السیر نمی شود، بنابراین ممکن است در سفرهای طولانی، زمان مسافرت طولانی تر شود و نیاز به عوض کردن قطار برای رسیدن به مقصد داشته باشید. اما از مزایای آن ارزان بودن است. به این صورت که یک گروه 5 نفره می توانند آلمان را تنها با پرداخت 40 یورو طی کنند.

قطار و ترامواهای آلمان | قبل از سوار شدن

سفر با قطار در آلمان

جداول زمانی قطارها در سرتاسر ایستگاه های قطار به صورت پیوسته چاپ شده اند. همچنین در صفحه نمایشگرهای بزرگ الکترونیکی نیز همین جداول با زبان آلمانی و انگلیسی نمایش داده می شوند. در این صفحات نمایشگر، مسافران همچنین می توانند یک نقشه کاربردی را بیابند که به عنوان Wagenstandsanzeiger شناخته می شود. این نقشه ترکیب بندی قطارهای بزرگ را نشان می دهد و بیان می کند که چگونه ایستگاه های مختلف ماشین ها را نیز پیدا کنیم. این نقشه برای افرادی که می خواهند صندلی رزرو کنند، مناسب است. تنها برای آنکه مسافران لحظات آخر از صندلی خود بلند شوند، تغییرات پلتفرم ها گاهی از طریق بلندگو و در آخرین لحظات اعلام می شود. اگر مسافران آلمانی زبان به طور ناگهانی شروع به غر غر کردند و پراکنده شدند، می توانید شرط ببندید که در برنامه سفر تغییری ایجاد شده است. تغییرات در آخرین دقیقه ها همچنین برروی صفحه اصلی حرکت و نشانگرهای شاخص پلتفرم قرار می گیرد. شماره صندلی به صورت واضح نوشته شده و در واگن ها، این شماره ها بالای صندلی ها قرار گرفته است. در اکثر قطارهای ICE اطلاعات رزرو بر روی صفحات نمایشگر الکترونیکی کوچکی نمایش داده می شوند. تمامی قطارها در آلمان دارای توالت هستند و بیشتر قطارهای درون شهری دارای بار و اغذیه فروشی و همچنین رستوران بوده که غذای گرم، اسنک و انواع نوشیدنی در آن سرو می شوند.

سفر با قطار در آلمان

با قطار کجا بریم؟

راین یکی از خوش منظره ترین رودخانه های بین دره ای در آلمان بوده و بهترین گزینه برای دیدن این منظره، سفر با قطار است. مسیر بین کلن و مانیز، مسیری پرپیچ و خم در امتداد مسیرهای بزرگ آبی و تپه های قدیمی با شیب ملایم، تاکستان ها و قلعه های در حال نابودی بوده و تنها راه ارتباطی بین این دو شهر، دوخط راه آهن است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. مسیر سمت چپ بسیار خوش منظره تر بوده و می توانید با تغییر قطار، هر دو مسیر را امتحان کنید. البته، باید توجه کنید که برای دیدن منظره بهتر، باید قطار کوبلنز را که یکی از وسایل حمل و نقل عمومی آلمان بوده، سوار شوید. مسیر رودخانه موزل نیز به همان اندازه خوش منظره هست، چرا که مسیری است مملو از دیدنی های جذاب و دوست داشتنی. این سفر می تواند به همراه سفر به دره راین، تجربه های فوق العاده ای از سفر در مسیر رودخانه های آلمان باشد.

با قطار کجا بریم؟

انواع قطارهای موجود در آلمان

Schwebebahn

یکی از قدیمی ترین قطار و ترامواهای آلمان Schwebebahn بوده که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شد. این خطوط بین سال های 1897 تا 1903 میلادی و به طول 13 کیلومتر در مسیر رودخانه بین درهای واپر ساخته شدند. با وجود تاب خوردن این قطار در طول حرکت، هنوز هم به عنوان یک وسیله نقلیه عادی مورد استفاده بوده و هر سال حدود 25 میلیون مسافر بین ایستگاه های زیبایش در حال جابجایی هستند. می توانید با خرید بلیط های منطقه ای به راحتی از این مورد از قطار و ترامواهای آلمان استفاده کنید.

Schwebebahn

Mitten Waldbahn

برای کسانی که مناظر کوهستانی را به دامنه های رودخانه ترجیح می دهند، این مورد از قطار و ترامواهای آلمان بهترین انتخاب است. این مسیر در ارتفاع زیادی بین ایسنبورگ و گارمیش-پارتیکویشن قرار دارد. این مسیر شامل دره های کوهستانی انباشته از Heidi، مزارعی با حصارهای چوبی و گاوهای شیری با زنگوله های جذابشان هست. برجسته ترین قسمت این مسیر، مسیری طولانی در امتداد مارتینز وند بوده که نمای سنگی خشن و تونل های زیادی دارد.

Mitten Waldbahn

S_Bahnring Berlin

مسی راین مورد از قطار و ترامواهای آلمان همانند دیگر مسیرهای دایرهای در لندن یا خطوط 2 و 6 متروی پاریس، بر روی زمین است. در نظرسنجی تورها از نظر قیمت بلیط S_Bahnring Berlin جایگاه ویژه ای دارد و به دلیل شکل ظاهر متفاوتش به آن هانت کوف یا سر سگ می گویند.

S_Bahnring Berlin

Sylt and the Hindenburgdamm

مسافران می توانند برای سفر بر روی اقیانوس از قطارهای منطقه ای استفاده کنند که شهر هامبورگ را به جزیره مقدس و محبوب سیلت در شمال دریا وصل می کند. تنها راه ارتباطی جزیره یک راه خشک به مسافت 11 کیلومتر در امتداد هیندن بوگدامب است. این راه اولین بار در سال 1927 میلادی افتتاح شد و تنها راه ریلی اختصاصی به شمار می آمد، بطوریکه حتی ماشین ها نیز برای عبور و مرور باید توسط قطار بارگیری می شدند. سفر با قطار در امتداد این جاده به سمت سیلت حدود 30 دقیقه طول می کشد.

Sylt and the Hindenburgdamm

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو