آداب سفر با قطار

منبع: همگردی

109

1398/12/17

14:13


سفر با قطار یکی از مقرون به صرفه ترین راه های سفر است و البته از امنیت بسیار بالایی هم برخوردار است. قطار از دیرباز محبوب بوده و استفاده از آن به عنوان وسیله ای برای طی کردن مسیر سفر یکی از گزینه های قطعی و اصلی مسافران است. از آن جایی که سفر با هر وسیله ای آداب و قوانین مخصوص خودش را دارد، قطار هم از این قائده مستثنی نیست. از این رو اگر بلیط قطار خریده اید و می خواهید با این وسیله سفر کنید، باید آداب معاشرت در قطار را بدانید. از این رو امروز در این مقاله می خواهیم تا آداب معاشرت و رسوم همسفری را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آداب سفر با قطار

در حفظ پاکیزگی و نظافت قطار مقید باشید!

درست ترین کار این است که در هر جایی که هستید، در حفظ پاکیزگی و نظافت آن محل همچون منزل خود کوشا باشید. اگر با خرید بلیط قطار، راهی سفر شدید، باید نظافت و بهداشت آن را از طرف خود به خوبی حفظ نمایید. برای حفظ پاکیزگی قطار کار سختی پیش رویتان نیست. مثلا تنها کافیست که اگر چیزی میل کردید، روکش و یا نایلون آن را حتما در سطل آشغال بیاندازید و یا مراقب این باشید که تکه های خوراکی شما بر روی صندلی و یا زمین نریزد.

قبل و یا در حین سفر با قطار، غذاهای بودار نخورید!

اگر می خواهید که اول برای خود و بعد برای همسفرانتان که همانند شما بلیط قطار خریده اند و در موقعیتی برابر با شما قرار گرفته اند سفری خوب بسازید، نه در حین سفر و نه چند ساعت قبل از شروع آن از خوردن غذاهای نفاخ، غذاهای سرخ کرده، غذاهای حاوی سیر و یا انواع فست فود خودداری نمایید. به جای آن ها خودتان را به خوردن یک وعده غذایی سبک و یا خوردن خوراکی هایی همچون آبمیوه، بیسکوئیت، کیک، میوه های تازه و یا خشک شده مهمان نمایید.

از ایجاد سر و صدا بپرهیزید

ممکن است مخصوصا وقتی که با دوستان و خانواده خود با قطار به سفر می روید، برای گذراندن اوقات سفر معاشرت کنید. حتما می دانید که یکی از علل محبوبیت سفر با قطار، همین اوقات زیبایی خوش سفری است. فقط حواستان باشد که سر وصدای زیاد و یا آزاردهنده برای دیگر مسافران ایجاد نکنید تا آن ها هم سفری آرام و خوب را به همراه شما تجربه نمایند.

همچنین از خوردن خوراکی ها و تنقلاتی که در حین خوردن آن ها صدا ایجاد می شود همچون تخمه و چیپس بپرهیزید.

پاهای خود را بر روی صندلی مقابل دراز نکنید!

پاهایتان را بر روی صندلی مقابل دراز نکنید. ممکن است که همسفرانی که در اطرافتان هستند چیزی به شما نگویند اما مطمئن باشید که ناراحت هستند! طبق نظرسنجی که یکی از شرکت های انگلیسی فعال در زمینه حمل و نقل با قطار بر روی 500 نفر از مسافرین خود به عمل آورده، این کار یکی از رفتارهای ناپسندی معرفی شده که از یک مسافر قطار می تواند سر بزند.

همچنین اما بر اساس یکی از تحقیقات به عمل آمده از مسافرین قطار، از هر 5 نفر؛ 2 نفر پاهای خود را بر روی صندلی مقابل خود دراز می کنند. در کل این کار هم غیر بهداشتی است و هم گاهی می تواند باعث دردسر و جریمه در قطار شود.

راه حل این مشکل به توصیه پزشکان این است که هر زمان که احساس کردید که باید پایتان را دراز کنید، یا به صورت کوتاه قدم بزنید و یا چند تمرین کششی انجام دهید تا خون در پاهایتان جریان پیدا کند. البته اگر هم امکان حرکت نداشتید، پیشنهاد می کنیم که مچ پاهایتان را بچرخانید و یا 10 مرتبه بالا و یا پایین ببرید تا علاوه بر زدودن حس خشک شدگی، مقداری هم حس راحتی داشته باشید.

حتما با خود وسایل ضدعفونی کننده به همراه داشته باشید

نه تنها در قطار بلکه در تمامی وسیله های نقلیه دیگر، باید اصول بهداشتی را به خوبی رعایت نمایید. به همراه داشتن دستکش یک بار مصرف، ماسک، محلول شست و شوی دست، دستمال کاغذی، پد الکلی یک بار مصرف، دستمال مرطوب و روکش یک بار مصرف یکی از مهم ترین اصول بهداشتی است که در سفر با این وسیله برای حفظ امنیت بهداشتی اول خودتان و بعد دیگر همسفرانتان باید به همراه داشته باشید.

قوانین عمومی قطار را رعایت کنید

قطار نیز همانند دیگر وسایل حمل و نقل، آداب عمومی دارد که هر مسافری که بلیط قطار می خرد، ملزم به رعایت آن است. مثلا با صدای بلند صحبت نکنید، کفش خود را از پایتان درنیاورید، صدای موزیکتان را زیادی بلند نکنید زیرا مطمئنا می دانید که گاهی حتی از هدفون هم بیرون می آید، ...

قوانین عمومی قطار را رعایت کنید

در این مطلب مهم ترین آدابی که یک مسافر باید در سفر با قطار رعایت کند را برایتان شرح دادیم. البته تنها وسایل حمل و نقلی همچون قطار شامل رعایت آداب و قوانین نیستند و هر مسافری حتی در هنگام رزرو هتل و اقامت در آن باید قوانینی گفته شده را رعایت نماید. به هر حال به شما قول می دهیم که ضمن رعایت این نکات و همچنین استفاده از خرید و رزرو خدمات مختلف یک شرکت گردشگری و مسافرتی معتبر و با سابقه می توانید سفری فوق العاده را تجربه کنید.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو