تعبیر خواب انار - دیدن انار در خواب چه تعبیری دارد؟

منبع: ستاره

188

1398/12/17

15:36


تعبیر خواب انار بسیار نیکوست و اکثر معبرین آن را به جمع اوری مال و ثروت تعبیر کرده‌اند. دیدن انار در خواب بسته به اینکه انار شیرین یا ترش باشد یا تنها درخت انار را در خواب ببینید تعابیر متفاوتی خواهد داشت.

تعبیر خواب انار - دیدن انار در خواب چه تعبیری دارد؟

 
ستاره | سرویس سرگرمی - انار میوه‌ای بهشتی و دیدن آن در خواب بسیار نیکوست. بر اتفاق تمامی معبران دیدن انار در خواب را مبنی بر جمع آوری مال دانسته‌اند.  مجموعه تعبیر خواب مجله ستاره با بررسی روانشناسی و نظریات اسلامی در رابطه با انواع خواب‌ها به این موضوع پرداخته است.
 
برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید: تعبیر خواب

گزیده آنچه در ادامه می‌خوانید:


تعبیر خواب انار

حضرت دانیال گوید: تعبیر انار، مال و اموال است، ولی به اندازه سعی و همت تو، مخصوصا اگر در فصل انار خواب آن را ببینی، ولی اگر در بیداری فصل انار نباشد، تعبیرش بد است.
 
منوچهر مطیعی تهرانی گوید: انار میوه‌ای است بهشتی و دیدن آن در خواب نیکو است. معبران کهن انار را به مال و پول تعبیر کرده‌اند و حتی برخی از آن‌ها مقدار پولی را که به دست بیننده خواب می‌رسد برآورد کرده و هر انار را هزار درم نوشته‌اند که مثلا می‌توانیم بگویم هزار تومان. این تعبیر از آن جهت شده که انار دانه دانه است و در قدیم که اسکناس و چک وجود نداشت معاملات صرفا با سکه انجام می‌گرفت لذا هر انار را هزار سکه بر آورد کرده‌اند.
 
آنلی بیتون می‌گوید: دیدن انار در خواب، نشانه آن است که از استعدادهای خود در راهی درست بهره برداری می‌کنید و پیوسته به دانش خود می‌افزایید.
 
اسماعیل بن اشعث گوید: اگر پادشاه بیند اناری داشت ولایت شهر یابد و بازرگان را ده هزار درم و بازاری راهزار درم و مردم درویش را ده درم یا یک درم است.

برپایه تحلیل روانشناسی کارل گوستاو یونگ:

دیدن انار در خوابتان بیانگر باروری، سلامت، زندگی و طول عمر است. این رویا می تواند نمادی از به طمع انداختن و دعوت به رابطه جنسی هم بیان می شود.

 

تعبیر خواب انار قرمز - تعبیر خواب انار سرخ

 

تعبیر خواب انار خوردن

آنلی بیتون گوید: تعبیر خواب خوردن انار آن است که اسیر و تسلیم زیبایی‌های فردی خواهید شد.
 
لیلا برایت می‌گوید: دیدن یا خوردن انار در خواب. بیانگر رهایی از اتهامات دیگران نسبت به شما است.
 
کتاب سرزمین رویاها
  • یک انار را به دو قسمت می‌کنید: طلبکاران شما دنبال دردسر می‌گردند.
  • انار می‌خورید: خوشبختی و سلامت
  • یک ظرف پر از انار دارید: بدون فکر کاری انجام ندهید.
جابر مغربی: اگر بیند انار به زمستان و یلدا همی خورد، دلیل که به عدد هر دانه او را چوبی بزنند در همه چیز انار ترش خوردن در وقت و بی وقت بد است و حکم انار شیرین میانه است.

بیشتر بخوانید: تعبیر خواب درخت انگور

 

تعبیر خواب انار شیرین

ابن سیرین می‌گوید: اگر در خواب انار شیرین ببینی، تعبیرش جمع کردن مال و اموال است. بعضی از تعبیرگران می‌گویند: تعبیر خوردن یک انار شیرین این است که هزار درهم به دست می‌آوری.

جابر مغربی
نیز می‌گوید: اگر کسی زمانی که در بیداری فصل انار است در خواب ببیند که انار شیرین می‌خورد، هزار درهم یا شاید کمتر از آن یعنی پنجاه دینار یا پنجاه درهم به دست می‌آورد. اینگونه رویاها بایستی بر اساس بزرگی و همت شخص رویابین تعبیر گردد.

ابراهیم کرمانی می‌گوید:
  • چنانچه بازرگان هستی و در بیداری نیز فصل انار باشد و در خواب ببینی انار شیرین می‌خوری، جنس و کالای تو رایج می‌شود، و اگر مسافر هستی، تعبیرش این است که سفر خوب و مبارک و با سود و منفعتی خواهی داشت.
  • چه در بیداری فصل انار باشد و چه نباشد، اگر در خواب ببینی انار شیرینی را با پوست و پیه (پوسته‌های سفید داخلی) آن می‌خوری، از همه چیز برخوردار می‌شوی.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای خوردن انار شیرین عبارتند از:

  • جمع کردن مال و اموال
  • زن خوب و پارسا 
  • شهر آباد
 
مطیعی تهرانی می‌گوید: برخی از معبران انار شیرین و با طراوت را به زن خوب روی و مهربان تعبیر کرده‌اند. چنانچه کسی ببیند اناری شیرین و تازه دارد یا از دیگری می‌گیرد زنی خلیق و خوبروی سرراهش قرار می‌گیرد. اگر اناری از درخت کندید و خوردید و به دهان شما خوش آمد از جانب همسری خوب روی و خوش خلق بهره مند می‌گردید. روی هم رفته دیدن انار در خواب به وقت خود یعنی در فصل انار خوب است و در بی وقت خوب نیست.
 

تعبیر خواب درخت انار

درکتاب سرزمین رویاها آمده است:
  • خواب درخت انار: ثروت بزرگی نصیبتان می‌شود.
  • یک درخت انار پر ازگل: خوشبختی
  • یک درخت انارپر از انار: شادی و لذت

 

تعبیر خواب انار ترش

ابن سیرین می‌گوید: تعبیر انار ترش، غم و اندوه است.
 
امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیر خوردن انار ترش، غم و اندوه می‌باشد، جابر مغربی نیز می‌گوید: چه در بیداری فصل انار باشد و چه نباشد در همه حال اگر در خواب ببینی انار ترش می‌خوری، تعبیرش بد است. 
 
مطیعی تهرانی می‌گوید: انار ترش غم و اندوه است اما اگر اناری خوردید که دیدید طعم آن را نمی‌دانید، شیرین است یا ترش همان تعبیر انار را دارد. چنانچه کسی ببیند که در خواب انار شیرین می‌خورد اگر تاجر است سود می‌برد و اگر مسافر است به سلامت به خانه باز می‌گردد و اگر جوان و مجرد است همسری دل خواه می‌یابد و بخصوص اگر بیمار است شفا حاصل می‌کند. داشتن انار شیرین و با طراوت، اندوختن پول است و چنانچه ببینید تعداد زیادی انار در ساک نهاده‌اید یا در خانه خود دارید گویای آن است که مال اندوزی می‌کنید و به جمع آوری پول می‌پردازید.  
 

تعبیر خواب انار گندیده

مطیعی تهرانی: انار لهیده و گندیده انسانی است احمق و ابله و مزاحم چنانچه کسی در خواب ببیند اناری لهیده در دست دارد یا انار گندیده و شلی را در راه یافت با انسانی احمق و ابله برخورد می‌کند. دیدن دانه‌های انار بدون پوست و پی خوب نیست و چنانچه در خواب از دست کسی بگیرید نشان آن است که از جانب او به شما غمی می‌رسد و زیانی وارد می‌آید. در بیداری اگر کسی اناری پوست بکند و دانه کند و نمک و گلپر بزند و مقابل ما در بشقابی بنهد محبت کرده است اما اگر در خواب کسی این کار را بکند گویای آن است که برای ما توطئه ای ترتیب داده که باید هشیار و بینا و آگاه باشیم. ما نیز اگر در خواب انار دانه کنیم و در بشقاب پیش روی کسی قرار دهیم خواب ما می‌گوید که درباره او حسن نیت نداریم و کاری می‌کنیم که به او زیان می‌رسد چه آن شخص در خواب ما شناخته باشد چه ناشناخته.
 
کتاب سرزمین رویاها: انارهای فاسد: مشکلات بسیار در انتظار شماست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو