اتهامات جنسی به وودی آلن، برایش دردسرساز شد

منبع: برترین ها

70

1398/12/17

20:59


ناشر فرانسوی کتاب خاطرات وودی آلن، فیلمساز و بازیگر آمریکایی، انتشار کتاب او را به دلیل اعتراض و مناقشه حقوقی با دخترخوانده‌اش لغو کرد.

ایرنا: ناشر فرانسوی کتاب خاطرات وودی آلن، فیلمساز و بازیگر آمریکایی، انتشار کتاب او را به دلیل اعتراض و مناقشه حقوقی با دخترخوانده‌اش لغو کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی هالیوود ریپورتر نوشت: «عرضه‌ کتاب خاطرات وودی آلن به نام شایسته‌ هیچ (Apropos of Nothing)، توسط گروه انتشاراتی فرانسوی اشت (Hachette Book Group) لغو شد. قرار بود این کتاب اوایل ماه آوریل (فروردین ۱۳۹۹) به بازار عرضه شود اما اطلاعیه ناشر که هفته‌ گذشته پخش شده بود با جنجال و اعتراضات گسترده همراه شد.

اتهامات جنسی به وودی آلن، برایش دردسرساز شد

آلن به دلیل اختلافاتی که با دخترخوانده‌اش دیلن فارو دارد، در مظان اتهام در جرایم جنسی است و به همین علت کارکنان انتشارات که از عرضه‌ کتاب این فیلم‌ساز بی‌اطلاع بودند در اعتراض به چاپ این کتاب استعفا داده‌اند اما مدیر انتشارات اشت با انتشار بیانیه‌ دیگری اعلام کرد که تمام حقوق کتاب را به مؤلف آن بازمی‌گرداند و از چاپ کتاب صرف‌نظر کرده است. آلن اکنون باید به دنبال ناشر دیگری باشد یا خود او این کتاب را منتشر کند.

در این بیانیه آمده است: «تصمیم لغو انتشار کتاب (آقای) آلن دشوار بود. ما در این انتشارات روابط خود با مؤلفان را بسیار جدی می‌انگاریم و به راحتی انتشار کتب را لغو نمی‌کنیم. کتاب‌های چالش‌برانگیز زیادی را منتشر کرده‌ایم و به انتشار آن‌ها ادامه می‌دهیم، به عنوان ناشر هر روز اطمینان حاصل می‌کنیم صداهای مختلف و نقطه‌نظرهای متناقض شنیده شود. علاوه بر این، به عنوان یک شرکت متعهدیم به ارائه‌ محیط کاری پرشور و دوستانه برای تمام کارکنان. در طول چند روز گذشته، مدیریت انتشارات جلسات بسیاری با کارکنان صورت داد و پس از شنیدن نظر آنان، به این نتیجه رسیدیم که انتشار کتاب برای کمپانی امکان‌پذیر نیست.»

انتشار کتاب خاطرات آلن به دنبال یک هفته اعتراض علیه اشت لغو شد، بسیاری از کارکنان کمپانی در اعتراض به تصمیم اشت برای عرضه‌ کتاب آلن از کار در دفتر نیویورک انتشارات کناره‌گیری کردند. دیلن فارو نیز در شبکه‌های اجتماعی تصمیم آشت را محکوم کرد و کتاب را عمیقاً آزاردهنده خواند. رونان فارو هم با انتشار بیانیه‌ای از انتشارات انتقاد و تهدید کرد که در آینده با این کمپانی همکاری نمی‌کند. کتاب بگیر و بکش (Catch and Kill) رونان فارو، به پشت صحنه‌ تحقیقات او در مورد آزارهای جنسی هاروی واینستین می‌پردازد و از طریق انتشارات اشت منتشر شده است. پس از لغو انتشار این کتاب، برخی نویسندگان آمریکایی چون استیون کینگ (نویسنده آمریکایی ژانر تیلر) به آن واکنش نشان دادند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو