بیوگرافی ستاره اسکندری و همسرش | ماجرای کشف حجاب + تصاویر

بیوگرافی ستاره اسکندری و همسرش | ماجرای کشف حجاب + تصاویر


467

1398/4/1

20:56


بیوگرافی ستاره اسکندری  : ستاره اسکندری ، خواهر لاله و سارا اسکندری ، از بازیگران توانای سینما و تلویزیون ، متولد دهه 50 میباشد. در این بخش از سایت ایران بانو ، بیوگرافی و زندگینامه ستاره اسکندری ، را برای شما عزیزان مهیا کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

ستاره اسکندری و همسرش و فرزندش

پدر ستاره اسکندری ، بیوگرافی ستاره اسکندری و همسرش

بیوگرافی ستاره اسکندری

نام : ستاره
نام خانوادگی : اسکندری
متولد : 1353
شغل : بازیگر
وضعیت تاهل : مجرد

 

زندگینامه ستاره اسکندری

بعد از ماجرای رامبد جوان و همسرش در کانادا ، این بار ستاره اسکندری با کشف حجاب خود در ترکیه حسابی خبر ساز و باعث عصبانیت و واکنش شدید مردم در جوامع مجازی شده است. در ادامه بیشتر به جزییات میپردازیم.

ستاره اسکندری (متولد ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در تربت حیدریه) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. شهرت او بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آنرا از سال ۱۳۷۳ شروع کرده، مخصوصاً مجموعه نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش نرگس را در آن بازی می‌کرد. وی برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره تئاتر فجر ۱۳۷۹ برای بازی در نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» شده است.

ستاره اسکندری دانشجوی رشته مترجمی زبان بود اما به خاطر کار در تئاتر از ادامه تحصیل انصراف داد. از تئاتر آغاز کرد و سه بار هم کاندید دریافت جایزه از جشنواره تئاتر دانشجویی شد. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم «حریف دل» عبدالرضا گنجی در سال ۱۳۷۵ بود. او دو خواهر هنرمند به نام‌های لاله اسکندری (بازیگر) و سارا اسکندری (چهره پرداز) دارد. ستاره همچنین برادرزاده عبدالحسین اسکندری گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است.

 

اعتیاد ستاره اسکندری

ستاره اسکندری اینستاگرام

صحبت های لاله اسکندری درباره ستاره

لالهاسکندری به عنوان اولین مهمان به روی صحنه «دورهمی» آمد و پس از سلام و احوالپرسی با بینندگان داخل در استودیو از رانندگی حرفه‌ای بعضی از خانم‌ها گفت. وی در ادامه با بیان اینکه ما پنج خواهر و برادر هستیم، از رابطه خودش با ستاره اسکندری خواهرش گفت و بیان کرد: در بچگی چون فاصله سنی کمی با هم داشتیم، ستاره با حسادت‌هایی که داشت من را اذیت می‌کرد و چون یک سال کوچکتر بودم همیشه به اصطلاح کیسه بوکس ستاره بودم.

 

 

 

با ستاره اسکندری گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

ستاره اسکندری چند سالشه

عکس عروسی لاله اسکندری

بازگشت دوباره به تلویزیون

ستاره اسکندری: اولین بار در کاری به نام « ایستگاه آذر » که تهیه‌کننده آن کار آقای ایرج محمدی بودند، با ایشان همکاری داشتم و بعدها بعد از چند سال تجربه موفق « نرگس » را داشتم که باز هم ایشان تهیه‌کننده کار بودند؛ به همین خاطر وقتی این بار پیشنهاد کار را دادند و توضیحاتی از نقش را ارائه کردند حس خوبی پیدا کردم تا جایی که بعد از حدود سه سال دوری از تلویزیون پذیرفتم در خدمت این پروژه باشم. از سویی آقای محمدی کارگردان کار بودند که او را بیشتر به عنوان فیلمنامه‌نویس می‌شناختم که فیلمنامه‌هایش را دوست داشتم چون نگاه انسانی خوبی در کارهایش دارد. در کنار اینها گروه بازیگران و عوامل خوبی در کار هستند.

 

اعتماد من به نام‌ها

ستاره اسکندری: به نوعی وجود نام‌هایی مانند آقای محمدی به عنوان تهیه‌کننده که متخصص و با تجربه در کارشان هستند باعث اعتماد من می‌شود. من آمده از تئاتر و بعد هم بچه تلویزیون هستم که در آن سال‌ها کار حرفه‌ای انجام داده‌ام. واقعیت این است که اگر شناخت و شهرتی در مورد من هست همه آن را مدیون تلویزیون هستم؛ به همین خاطر هم این حساسیت‌ها را دارم و دلم نمی‌خواهد که اتفاق ناخوشایندی بیفتد و ریزش تماشاچی داشته باشم چون برایم خیلی مهم است. حتی وقتی از تلویزیون فاصله می‌گیرم به شدت دلتنگ آن می‌شوم. من اتفاقا جزو بازیگرانی هستم که به شدت مدیوم تلویزیون را دوست دارم. از سویی مردم را دوست دارم و هیچ رسانه‌ای به اندازه تلویزیون تو را با مردم صمیمی نمی‌کند.

فرزند لاله اسکندری

ستاره اسکندری و همسرش و فرزندش

نگاه بدبینانه‌ای ندارم!

ستاره اسکندری: من خیلی نگاه بدبینانه‌ای ندارم و ترجیحم این است که در کار اعتمادم را به آدم‌هایی که می‌شناسم حفظ کنم. بعد هم به نظرم فعالیت حرفه‌ای آدم‌ها یک برآیندی دارد و سابقه تو با آنها قطع نمی‌شود؛ حتی اگر در کارشان بازی نکنی اما فعالیت‌شان را رصد می‌کنی و در نتیجه کماکان حساسیت‌های آنها را می‌شناسید. از طرفی به این معتقدم که آدمیزاد جایزالخطاست و فکر می‌کنم با یکی، دو کار سابقه تلاش‌های تو از بین نمی‌رود. مردم ما خیلی هوشمند هستند. هنوز بعد از سال‌ها که از پخش سریال « نرگس » یا « مرگ تدریجی یک رویا » می‌گذرد مردم من را با آن کارها به یاد دارند.

 

بالاتر از سیاهی نیست

ستاره اسکندری: حس می‌کنم این روزها جسارت بیشتری پیدا کرده‌ام. البته وقتی در زندگی مسائل مختلفی را تجربه می‌کنی مثل مرگ عزیزانت، نگاهت به همه چیز عوض می‌شود. من بعد از فوت عموی بسیار عزیزم، عبدالحسین اسکندری که واقعا به هم خیلی نزدیک بودیم و به نوعی حکم یک برادر بزرگتر را برای ما داشت، این حس را پیدا کردم. وقتی که ایشان را از دست دادم، احساس کردم حدی از تلخی را تجربه کردم که دیگر بالاتر از آن چیزی وجود ندارد. بنابراین دو عکس‌العمل نشان می‌دهی؛ یا درگیر آن فضا می‌شوی و زندگی‌ات را سیاه می‌کنی و یا اینکه به این نتیجه می‌رسی که بالاتر از سیاهی رنگی نیست.

 

درک مفهوم زندگی

ستاره اسکندری: زیاد منتظر آینده و رسیدن آن نیستم. برخلاف دهه 20 سالگی‌ام، این روزها هیچ عجله‌ای برای رسیدن به فردا ندارم. آن زمان انگار درک درستی از مفهوم زندگی نداشتم ولی در 41 سالگی مفهوم زندگی را به خوبی درک کرده‌ام و در نتیجه هیچ عجله‌ای برای رسیدن به فردا ندارم ولی در عین حال آگاه به این موضوع هستم که فردا و فرداها چقدر سریع و تند دنبال هم می‌دوند و گاهی اوقات به خودم می‌گویم چقدر خودمان را درگیر عدد و رقم کرده‌ایم.

ما خلقی هستیم که آواز خروس را فراموش کرده و مدام خودمان را درگیر اعداد و ارقام کرده‌ایم؛ در حالی‌که طبیعت کار خودش را می‌کند اما ما با این اعداد و ارقام دوست داریم به یک کمیت و آمار برسیم که در نتیجه آن کیفیت را از دست داده‌ایم. احساس می‌کنم الان دلم نسبت به دهه 20 زندگی‌ام جوان‌تر است.

بارداری لاله اسکندری

اعتیاد ستاره اسکندری

ستاره اسکندری:

رابطه بسیار خوبی با لاله و به صورت کلی اعضای خانواده‌ام دارم و معمولا همواره در کنار هم هستیم ولی دوست ندارم به صرف اینکه خواهر بزرگتر هستم، دیدگاه‌ها و نگاه خود را به خواهرم و یا حتی دیگران تحمیل کنم. هر انسانی جهان‌بینی خودش را دارد که آن را با کسب تجربیات مختلف در زندگی و کارش به دست آورده. من و لاله مثل دو دوست صمیمی در کنار هم هستیم، صحبت و درددل کردن یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کارهایی است که بین ما رخ می‌دهد ولی با این حال هرکدام دنیا و نگاه خودمان را داریم.

 

ستاره اسکندری:

اولین بار در کاری به نام « ایستگاه آذر » که تهیه‌کننده آن کار آقای ایرج محمدی بودند، با ایشان همکاری داشتم و بعدها بعد از چند سال تجربه موفق « نرگس » را داشتم که باز هم ایشان تهیه‌کننده کار بودند؛ به همین خاطر وقتی این بار پیشنهاد کار را دادند و توضیحاتی از نقش را ارائه کردند حس خوبی پیدا کردم تا جایی که بعد از حدود سه سال دوری از تلویزیون پذیرفتم در خدمت این پروژه باشم. از سویی آقای محمدی کارگردان کار بودند که او را بیشتر به عنوان فیلمنامه‌نویس می‌شناختم که فیلمنامه‌هایش را دوست داشتم چون نگاه انسانی خوبی در کارهایش دارد. در کنار اینها گروه بازیگران و عوامل خوبی در کار هستند.

 

بارداری لاله اسکندری

ستاره اسکندری

اینستاگرام ستاره اسکندری

ستاره اسکندری نیز در فضای اینستاگرام پیج شخصی خود را دارد که این روزها بشدت در حال افزایش فالور است.

 

حجاب ستاره اسکندری در ترکیه، خبرساز شد

ستاره اسکندری در ترکیه کشف حجاب کرد. بعد از نگار جواهریان، بلافاصله کشف حجاب یک بازیگر زن دیگر در خارج از کشور خبرساز شد و احتمالا هم مدتی سوژه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. در کشوری که ایرانی کم نیست و احتمال افتادن در دام دوربین‌ها بالا است، حرکت ستاره اسکندری کمی عجیب به نظر می‌رسد.

یک فیلم در فضای مجازی پخش شده که در آن خانمی در مرکز خرید دیده می شود تشخیص دادن ستاره اسکندری در ابتدا با مشاهده فیلم کمی سخت است اما زنی که از وی  فیلمبردار می کند و او را  با خطاب “سلبریتی خائن” صدا می زند باعث عکس العمل ستاره اسکندری می‌شود!

مصاحبه ستاره اسکندری در مورد حجاب

پس از انتشار این فیلم گفتگوی منتشر شده ستاره اسکندری در سال 93 در مورد حجاب در فضای مجازی دست به دست می‌شود. ستاره اسکندری در این گفتگو درباره حجاب می‌گوید: “من در جامعه خودم پوششی دارم که آن را دوست دارم و حتی مانع کارم هم نمی شود اما به لحاظ حقوق اجتماعی بحث بسیار مفصلی است و یک کار کارشناسی می طلبد. من شاید اگر در جامعه ای غیر از اینجا می بودم و زندگی می کردم هرگز در این عرصه پا نمی گذاشتم اما الان شرایط برای کسی که مانند من فکر می کند، مهیاست تا بتواند در عرصه بازیگری قدم بگذارد.”
عده ای از کاربران با انتشار این بخش از گفتگوی ستاره اسکندری به تناقض رفتار سلبریتی ها در داخل و خارج از ایران اشاره می‌کنند. مثلا کاربری به نام احمد نوشته: “ستاره در ایران و ستاره در ترکیه؛ این کجا و آن کجا”، سلبریتی ها منتظرن باد کجا بوزرد، همان جا می‌روند. امان از دورویی و نفاق و ناراستی”

برخی دیگر نیز به پایان کار ستاره اسکندری در تلویزیون اشاره می‌کنند. “کاربری نوشته با این روند دیگر بازیگری در تلویزیون نمانده است. همه دارند کشف حجاب می‌کنند”

و خیلی ها هم می گویند که حجاب هر فردی در خارج از کشور موضوعی کاملا خصوصی است و به خودش مربوط است و کار خانمی که فیلم گرفته کاملا اشتباه است

و البته خیلی ها هم می گویند به یاد خانم آزاده نامداری افتاده اند و گویا همه بازیگران ایرانی همین منوال را دارند

 

جراحی لاله اسکندری

ستاره اسکندری چند سالشه

 

عده ای از کاربران اینستاگرام با انتشار این بخش از گفتگوی ستاره اسکندری به تناقض رفتار سلبریتی ها در داخل و خارج از ایران اشاره می‌کنند.

این روزها صحبت درباره این فیلم و حجاب بازیگران در شبکه های اجتماعی بحث های داغی وجود دارد و گاهی نظرات کاملا با هم ضد و نقیض هستند

 

فیلم‌ شناسی ستاره اسکندری

کمیکال (فیلم نیمه بلند) (اشکان مستی، ۱۳۹۷)
دریاچه ماهی (مریم دوستی، ۱۳۹۵)
خانه کاغذی (مهدی صباغ زاده، ۱۳۹۵)
نیمه شب اتفاق افتاد (۱۳۹۴)

نزدیکتر (۱۳۹۳)
فردا (۱۳۹۲)
ناخواسته (۱۳۹۲)
هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند (۱۳۹۱، حضور افتخاری)

قد لاله اسکندی

عکس شوهر ستاره اسکندری را دیده اید؟

شیر تو شیر (۱۳۹۰)
آقا یوسف (۱۳۸۹)
ایستگاه آخر (اپیزود ملاقات) (۱۳۸۹)
چسب زخم (اپیزود ملاقات) (۱۳۸۹)

قبرستان غیرانتفاعی (۱۳۸۹)
قصه پریا (۱۳۸۹)
ملاقات (۱۳۸۹)
شبانه‌روز (۱۳۸۷)

شبانه (۱۳۸۴)
مواجهه (۱۳۸۳)
تارزن و تارزان (۱۳۸۰)
مسافر ری (۱۳۷۹)
حریف دل (۱۳۷۵)

 

مجموعه‌های تلویزیونی

۱۳۷۴ ماه مهربان (بهروز بقایی)
۱۳۷۵ لیلا (مسعود فروتن)
۱۳۷۵ زندگی تازه (مسعود فروتن)
۱۳۷۵ ماجراهای خانه شماره ۱۳ (اسماعیل میهن دوست)

۱۳۷۷ ماجراهای خانه قدیمی (اسماعیل میهن دوست)
۱۳۷۸ ایستگاه (منوچهر عسگری نسب)
۱۳۷۸ زن گرفتن خیلی سخته (پویان طایفه)
۱۳۷۸ داستان یک شهر (اصغر فرهادی)(بازیگر مهمان)

فرزند لاله اسکندری

بیوگرافی ستاره اسکندری

۱۳۷۸ ماجراهای تقی جان (حسن پورشیرازی)(مرضیه محبوب)
۱۳۷۹ وکیل محله (اسماعیل میهن دوست)
۱۳۷۹ با من بمان[۱](حمید لبخنده)
۱۳۸۱ حامی (بهمن زرین پور)

۱۳۸۱ روزهای بیاد ماندنی (همایون شهنواز)(تورج منصوری)
۱۳۸۲ بیگانه ای در میان ما (احمد امینی)
۱۳۸۳ عشق گمشده (حسین سهیلی زاده)
۱۳۸۴ بوی گلهای وحشی (حسینعلی لیالستانی)

۱۳۸۵ نرگس (سیروس مقدم)
۱۳۸۵ تا صبح (مجید جوانمرد)(محمدعلی باشه آهنگر)
۱۳۸۶ مرگ تدریجی یک رؤیا (فریدون جیرانی)
۱۳۸۸ فاکتور هشت (رضا کریمی)

۱۳۹۰ شوق پرواز (یدالله صمدی)
۱۳۹۱ حیرانی (کیوان علیمحمدی)(امید بنکدار)
۱۳۹۱ هفت سین (یدالله صمدی)
۱۳۹۲ همه بچه‌های ما (تاجبخش فنائیان)

۱۳۹۴ زعفرانی(حامد محمدی)
۱۳۹۶ گمشدگان (رضا کریمی)
۱۳۹۸ گیله وا (اردلان عاشوری)

 

شبکهٔ نمایش خانگی

دندون طلا (داود میرباقری، ۱۳۹۴)
رقص روی شیشه (مهدی گلستانه، ۱۳۹۷)

 

تئاتر

رومئو ژولیت (علی رفیعی، ۱۳۷۹)
دندون طلا (داوود میرباقری)
سعادت لرزان مردمان تیره‌روز (محسن علیخانی)
شب هزار و یکم (بهرام بیضایی)
هم هوایی (افسانه ماهیان)

 

جوایز و افتخارات

جایزه بهترین بازیگر زن از نوزدهمین جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» (۱۳۷۹)
جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره ردلاین کانادا برای فیلم نیمه بلند کمیکال (۱۳۹۸)

 

تشییع پدر لاله اسکندری

حواشی حجاب ستاره اسکندری

 

بیوگرافی ستاره اسکندری و همسرش | ماجرای کشف حجاب + تصاویر

منبع : ویکی پدیا / ساتین / بیتوته / مجله دوستان / سماتک/ haftestan.com

ازنظر شما این مطلب چه امتیازی دارد؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو