عکس و بیوگرافی لیلی فرهادپور بازیگر + همسرش و خانواده‌اش

عکس و بیوگرافی لیلی فرهادپور بازیگر + همسرش و خانواده‌اش


منبع: نمکستان

219

1398/12/18

00:38


لیلی فرهادپور روزنامه نگار، نویسنده، مترجم و نیز بازیگر، متولد اسفندماه سال ۱۳۴۰ در تهران است. کار بازیگری را دیر هنگام شروع کرد و ابتدا با نوشتن در روزنامه کار خود را آغاز نمود.

نمکستان: لیلی فرهادپور روزنامه نگار، نویسنده، مترجم و نیز بازیگر، متولد اسفندماه سال ۱۳۴۰ در تهران است. کار بازیگری را دیر هنگام شروع کرد و ابتدا با نوشتن در روزنامه کار خود را آغاز نمود و پس از نویسندگی داستانهای کوتاه خیلی زود رمانی را به بازار کتاب عرضه داشت.

او از دستمزدی که بابت نوشتن رمان نصیبش میشود به شدت گلایه مند است و در همین باره گفته است فکر کن چندین سال زحمت میکشی تا رمانت را چاپ کنی اما رقمی که دستت را میگیرد چیزی در حدود یک میلیون تومان است که واقعا تمسخرآمیز است و کفاف چرک نویسها و امکاناتی که صرف نوشتن کردی را هم نمیدهد.

همچنین در مورد حضورش در سینما نیز میگوید، اما برخلاف آن سینما جائیست که یک نصف روز میروی برای کار کردن و علاوه بر اینکه از معاشرت و همنشینی با اطرافیانت و عوامل فیلمسازی لذت میبری، چند برابر دستمزد نوشتن رمان، را میتوانی صاحب شوی. نگاهی داریم به زندگی شخصی و هنری وی

لیلی فرهادپور عکس لیلی فرهادپور و همسرش بیوگرافی لیلی فرهادپور

تحصیلات :

دانش آموخته علوم ارتباطات و روزنامه نگاری است و علاوه بر این به دلیل تسلطش به زبان انگلیسی کار ترجمه نیز میکند. مشخص نیست که فرهاد پور از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده و تا چه مقطعی دو رشته علوم ارتباطات و روزنامه نگاری را ادامه داده است.

نویسندگی :

شنبه های راه راه و ثانیه های سربی یکی از رمان های لیلی فرهادپور میباشد که ناشر آن، روشنگران و مطالعات زنان بوده و در سال ۱۳۸۳ منتشر شده است. خط ۴ مترو نیز از جمله دیگر رمانهای اوست.

زندگی خانوادگی :

ایشان ازدواج کرده و دارای یک فرزند پسر به نام بهرنگ تنکابنی است که سردبیر نشریه فرهنگ و آهنگ است.

لیلی فرهاد پور

حضور در سینما :

لیلی فرهادپور بدون گذراندن دوره های بازیگری و نیز بدون هیچ پیش زمینه و تجربه قبلی در سن ۴۴ سالگی در فیلمی به نام لطفا مزاحم نشوید به عنوان بازیگر جلوی دوربین محسن عبدالوهاب رفت. پس از آن در فیلم های متعدد سینمائی نقش آفرینی نمود.

این بازیگراز فیلم سینمائی طبقه حساس تا رگ خواب هنرنمائی کرده است. در فیلم رگ خواب تمام سکانسهایی که او در آن بازی کرده بود حذف گردید و عملا مخاطب هنگام تماشای فیلم رگ خواب حمید نعمت الله تصویری از لیلی فرهاد پور را نمیبیند. در این فیلم وی با لیلا حاتمی و کوروش تهامی همبازی بود و فیلم داستان دختری ساده و احساساتی ای را روایت میکرد که به خاطر اتفاقی که در سر راه زندگیش قرار میگیرد دچار فروپاشی روانی میشود.

همچنین او در فیلم امکان مینا ساخته کمال تبریزی، نقش کوتاهی را به عنوان زن همسایه ایفا میکند. مینا ساداتی و نیز میلاد کی مرام از جمله بازیگران امکان مینا بدند. این فیلم نیز درباره زندگی یک دختر عضو سازمان تروریستی مجاهدین خلق با بازی مینا ساداتی بود که حقایقی را از همسر خود پنهان مینماید و در این حین دچار مشکلات متعددی میگردد.

لیلی فرهادپور علاوه بر این فیلم در یک فیلم دیگر به نام تابستان داغ به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد، نیز با مینا ساداتی تجربه مشترک همکاری داشته است. صابر ابر و پریناز ایزدیار نیز در تابستان داغ نقش آفرینی نمودند. ناگهان درخت نیز از جمله فیلمهایی بود که وی در آن حضور داشت. این فیلم را صفی یزدانیان ساخته است و لوکیشن آن در لاهیجان شمال ایران است و بازیگرانی همچون پیمان معادی و مهناز افشار از همبازیهای لیلی فرهادپور هستند.

فعالیت های تلویزیونی :

خانم فرهاد پور علاوه بر بازی در تعداد زیادی از فیلمهای بلند سینمائی، چندین و چندبار نیز در قاب تلویزیون دیده شد. ماه و پلنگ اولین حضور تلویزیونی او بود و به رنگ خاک نیز آخرین مجموعه ای بود که وی در آن به ایفای نقش پرداخت. جالال الدین، دوزیست و دیگری نیز از جمله سریالهایست که وی در آنها حضور داشته است.

مدرس در موسسه آپ آرت مان :

آپ آرت مان یک موسسه فرهنگی به ریاست پگاه آهنگرانی و سجاد افشاریان است که متعلق به منیژه حکمت مادر پگاه آهنگرانی و کارگردان سینما است و لیلی فرهادپور نیز مدیریت آن را برعهده دارد و در آن کلاسهائی نیز برای هنرجویان برپا کرده است.

لیلی فرهاد پور

فیلم های سینمایی لیلی فرهادپور :

  • ناگهان درخت
  • هایلایت
  • روزهای نارنجی
  • تابستان داغ
  • پشت دیوار سکوت
  • خماری
  • دوران عاشقی
  • فرشته‌ها با هم می‌آیند
  • طبقه هساث
  • بوسیدن روی ماه
  • لطفاً مزاحم نشوید

لیلی فرهاد پور

در ادامه با عکس های جدید و دیده نشده لیلی فرهادپور همراه ما باشید.

لیلی فرهادپور

بیوگرافی و عکس های جدید لیلی فرهادپور

لیلی فرهاد پور

تصاویر و زندگینامه لیلی فرهادپور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو