نحوه دریافت رمز یکبار مصرف بانک سامان

نحوه دریافت رمز یکبار مصرف بانک سامان


منبع: آرگا

208

1398/12/18

02:42


رمز دوم یک بار مصرف قرار از اول دی ماه، جایگزین رمز دوم ثابت گردد، شما عزیزانی که تا قبل از این از رمز دوم ثابت برای انجام تراکنش های اینترنتی خود بهره می گرفتید، از این پس ملزم هستید که با دریافت رمز دوم یک بار مصرف فعالیت های خود را انجام دهید، در این مطلب به نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان پرداخته ایم.

نحوه دریافت رمز یکبار مصرف بانک سامان

رمز دوم یک بار مصرف که قرار است، جایگزین رمز دوم ثابت برای خرید و کلیه خدمات اینترنتی شود، الزامی است که این رمز دوم یکبار مصرف را تهیه نمایید، البته برای خرداد ماه برنامه ریزی شده بود که با فراهم نبودن زیربناهای بانکی، زمان آن کمی به تاخیر افتاد، در این مطلب نحوه دریافت رمز پویا بانک سامان را شرح داده ایم.

قطعا برای انجام فعالیت های خرید و انتقال وجه اینترنتی رمز دوم ثابتی دارید، که مورد استفاده قرار می دهید و هر بار آن را درج می کنید، باید اضافه کرد که این رمز دوم ثابت به زودی جای خود را به رمز یکبار مصرف واگذار می کند، شما عزیزان کاربر در ادامه با ما همراه باشید، تا طریقه دریافت رمز دوم یکبار مصرف را توضیح دهیم.

رمزینه نرم افزار بانک سامان

بانک سامان با هدف بهبود بخشیدن و افزایش میزان امنیت کاربرها در زمان بهره برداری از عابر بانک ها، اپیلیکیشنی را برای دریافت رمز یکبار مصرف و با اسم رمزینه ارائه داد، این نرم افزار کاربردی برای اندروید و اپل به وسیله ی سایت بانک سامان در خدمت کلیه کاربرها گذاشته شده است، و این عزیزان کاربر جهت خریدهای اینترنتی و انتقال و .. همچنین وارد شدن به سیستم های مجازی می توانند مورد بهره قرار دهند.

دریافت و فعالسازی رمز دوم غیر ثابت و متغیر بانک سامان

در حال حاضر اپلیکیشن «رمزینه» امکان تولید و فعال‌سازی رمز دوم کارت را به صورت یکبار مصرف دارد و به زودی سایر رمزها مانند رمز اول کارت و رمز نت بانک را نیز به صورت یکبار مصرف از طریق آن قابل تولید است.

طریقه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

ابتدا برای فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف خود به نزدیکترین شعبه بانک سامان رجوع کرده و سپس تقاضای فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف خود را انجام دهید، اما پس از رجوع به بانک،  اپلیکیشن رمزینه را از سایت بانک سامان ، از بخش اپلیکیشن های سامان این نرم افزار را نصب نمایید.

گرفتن و دریافت کد دوم یکبار مصرف از طریق اپلیکیشن رمزینه

پس از عرضه تقاضای فعال نمودن رمز دوم یکبار مصرف، بانک رمزینه ای را برای شما نمایش می دهد، که از طریق اسکن نمودن آن از روش اپلیکیشن مذکور، سیستم برای شما آماده به کار می گردد، حالا پس از فعالسازی این نرم افزار کاربردی، در فهرست آن مورد فعالسازی رمز دوم کارت را انتخاب نمایید، به این طریق به شماره تلفن همراه شما کد مورد نظر برای فعال نمودن ارسال می شود، با وارد کردن این کد در اپیلیکیشن رمزینه، رمز دوم ثابت شما برای انجام هرگونه خرید و یا فعالیت های اینترنتی غیر فعال می گردند و رمز دوم یکبار مصرف برای شما آماده به کار می شود.

دقت نمایید که بهتر است رمز داخلی جهت نرم افزار رمزینه برگزینید تا احیانا گوشی همراهتان مفقود شد، به آسانی به وسیله ی دریافت رمز دوم یکبار مصرف از این اپلیکیشن به پول شما دسترسی نداشته باشند.

دریافت و جایگزینی رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان با رمز دوم ثابت

پس از فعال کردن اپلیکیشن رمزینه هر زمان نیاز به رمز دوم یکبار مصرف داشتید، قادرید در فهرست نرم افزار رمزینه گزینه رمز دوم کارت را انتخاب نمایید تا رمز دوم یکبار مصرف حاوی (۶ عدد) رویت گردد، که البته فقط به مدت ۶۰ ثانیه زمان برای مصرف این رمز را دارا می باشید، و پس از آن این رمز بی ارزش می گردد و برای نیاز بعدی، مجددا باید رمز دوم یکبار مصرف دریافت نمایید.

شما عزیزان به همین روش می توانید رمز دوم یکبار مصرف را دریافت نموده و تراکنش اینترنتی خود را انجام دهید، و دیگر نیاز نیست برای هر بار که نیاز به رمز دوم داشتید، به بانک مراجعه نمایید، پس از طی این مراحل نیاز نمی باشد که فرد برای هر نوبت از دریافت رمز از به اینترنت متصل باشد.

پل ارتباطی بانک سامان

کاربران و مشتریان عزیز بانک سامان هر گونه پیشنهاد و پرسشی که دارند را می توانند که از طریق شماره ۶۴۲۲ -۰۲۱ با مرکز سامان ارتباط به اشتراک قرار دهند.

گرفتن رمز دوم یکبار مصرف به جای رمز دوم ایستا و ثابت

رمز یک بار مصرف بانک سامان با هدف ارتقای سطح امنیت هدف گذاری شده و از اول دی ماه الزامی شده است، امیدواریم این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد و به این وسیله قدمی در پیشبرد فضایی امن برای مشتریان تمامی بانک ها، به خصوص بانک ها سامان برداشته شده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو