سیده فاطمه فخر، عضو حزب موتلفه در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به درگذشت فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به شخصیت و عملکرد او اشاره کرد و گفت: خانم رهبر دوست خوب، فعال و ولایتمدار ما بودند. ایشان فردی باشخصیت مثبت، مردم دار، مهربان، کاردان و باتدبیر بودند.

وی ادامه داد: ایشان در زمانی که نمایندگی مردم را در مجلس شورای اسلامی عهده دار بودند خیلی به فکر مستضعفان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بودند. ایشان تمام تلاش خود را برای بیرون آوردن مردم از این وضعیت می کردند و سعی می کردند درد و رنج مردم را کاهش دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: خانم رهبر همواره در تمامی برنامه ها با حضوری مفید و متواضعانه افراد را از خود بهره مند می کردند و ارتباط با ایشان کاری بسیاری ساده برای مراجعه کنندگان بود.

فخر همچنین تصریح کرد: ایشان در زمان مسئولیت در کمیته امداد امام خمینی هم خودشان شخصا به نقاط  دوردست و محروم سفر می کردند و مشکلات مردم را از طریق مجاری قانونی پیگیری و حل می کردند.

وی با تاکید بر اینکه مرحومه رهبر یک نماینده ولایت مدار و باتجربه در مجلس یازدهم بود، افزود: حضور ایشان در مجلس یازدهم می توانست برای خواهرانی که در این دوره انتخاب شدند، کمک حال و راهنمای خوبی باشد. حالا هم امیدواریم این خواهران راه و روش امثال خانم رهبر را در پیش بگیرند و سعی کنند حضورشان در مجلس برای مردم و جامعه زنان مفید و کارساز باشد.

فخر تاکید کرد: خانم رهبر حقیقتا برای جامعه زنان مفید بودند و برای مصوب کردن قوانین مربوط به آنها نهایت تلاش خود را داشتند و حالا یک دلسوز و خادم جامعه زنان را از دست داده ایم.

دغدغه اصلی فاطمه رهبر وحدت نیروهای انقلابی حول محور ولایت بود

میترا   جهانگیری، از بانوان حزب موتلفه نیز در گفتگو با خبرآنلاین، ضمن تسلیت به جامعه زنان کشور، گفت: امروز جامعه بانوان یک بانوی فعال و کم نظیر را از دست داد. خانم دکتر رهبر از بانوان نمونه ای در کشور بودند که تمام عمر خود را صرف فعالیت های سیاسی و اجتماعی کردند و یک الگو برای سایرین محسوب می شدند.

وی ادامه داد: ایشان در زمان مسئولیت در مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما و کمیته امداد امام خمینی (ره) منشا خیرات و برکات زیادی بودند. نگاه ایشان به بانوان نگاهی دینی و قرآنی بود و در این زمینه توانستند با پیگیری های مداوم قوانین بسیار خوبی را به تصویب برسانند.

این عضو حزب موتلفه خاطر نشان کرد: کاهش ساعت کاری زنان سرپرست خانوار و افزایش طول زمان مرخصی زایمان از جمله قوانین به تصویب رسیده ای است که ایشان پیگیری کردند.

جهانگیری با اشاره به خاطره ای از دوران حضور فاطمه رهبر در کمیته امداد، افزود: ایشان در آن زمان سفری به استان کرمان داشتند. منطقه‌ای که قرار بود بروند صعب العبور بود و به دلیل وجود اشرار نا امن بود به همین دلیل مسئولان استانی به ایشان توصیه می کنند به این سفر نروند اما ایشان برای پیگیری مشکلات منطقه به این منطقه سفر می کنند.

وی افزود: رسیدگی به مردم آن منطقه بعد از سفر ایشان انجام گرفت و مسئولان استانی از ایشان به عنوان یک شیرزن یاد کردند. ایشان سفرهای دیگری هم شخصا به چنین مناطقی می رفتند و کمک رسانی می کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: در بخش بانوان در کشور کمتر خانمی بوده که به این شکل فعالیت کند. در زمان حضور در مجلس نیز از جمله مطالبه گرترین نمایندگان مجلس به خصوص در حوزه بانوان بودند.

جهانگیری تصریح کرد: ایشان امیدی برای بسیاری بانوان در سراسر کشور بودند و جزو افرادی بودند که در تصویب قانون مربوط به زنان بدسرپرست موثر بودند. بنابراین می توان گفت ایشان در هر منصبی که حضور داشتند منشا خیر و به معنای واقعی ذوب در ولایت بودند.

وی تاکید کرد: دغدغه اصلی خانم رهبر وحدت نیروهای انقلابی حول محور ولایت بود و نگرانی ایشان همیشه از این بود که نکند کاری انجام دهند که مدنظر مقام معظم رهبری نباشد.

جهانگیری خاطر نشان کرد: به یاد دارم ایشان در جریان تصویب برجام می گفتند که پیش نویسی که قرار بود تصویب شود را به منزل بردم و به دخترم گفتم که این را ۱۵ بار برای من بخواند تا نکند اشتباه کنم و چیزی را امضا کنم که برای انقلاب و کشور ضرری داشته باشد. و روی کلمه به کلمه موضوع حساس بودند. بنابراین درگذشت ایشان صدمه جبران ناپذیری است و انشاالله راه ایشان پر رهرو باشد.