شیوع ویروس کرونا، پرسش هایی درباره نوزادان

منبع: نی نی بان

154

1398/12/18

15:30


تولد نوزادی در قم که مادرش به ویروس کرونا مبتلا بود پرسش هایی را در مورد انتقال ویروس به کودک و همچنین مراقبت از نوزادان در بحران شیوع ویروس کرونا به وجود آورده است؛ پرسش هایی که بسیاری از والدین تازه کار در سراسر جهان نیز می خواهند پاسخ آنها را بدانند.
روزنامه «هافینگتون پست» در مطلبی به برخی از نگرانی هایی که والدین در مورد خطر ابتلای نوزاد خود به ویروس کرونا دارند، پاسخ داده است:

آیا ویروس کرونا برای زنان باردار خطر بیشتری دارد؟
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (سی دی سی) می گوید پژوهش های علمی کافی برای اثبات این قضیه در دست نیست. اما قدرت سیستم ایمنی بدن مادران در مراحل مختلف بارداری تغییر می کند و می تواند آنها را نسبت به عفونت های ریوی آسیب پذیرتر کند. الیته این به آن معنا نیست که زنان باردار لزوما نسبت به دیگران علائم بیشتر و سخت تری نشان دهند.

خطر ویروس کرونا برای نوزادان چقدر است؟
از آن جایی که سیستم ایمنی بدن نوزاد جدید است، اگر نوزاد کوچکتر از دو ماه تبی بالای 38 درجه دارد، باید او را به اورژانس ببرید. 

آیا شیر دادن مادر مبتلا به ویروس کرونا ضرر دارد؟
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری امریکا (سی دی سی) می گوید نمی دانیم آیا ویروس از شیر مادر منتقل می شود یا خیر؛ ولی کارشناسان در این مورد نگران نیستند، چرا که در مواردی که مشاهده کرده اند، چنین چیزی دیده نشده است. آنچه پزشکان نگران آن هستند انتقال ویروس به نوزاد از طریق ترشحات ریوی مادر مبتلا به کرونا است که می تواند هنگام شیر دادن با شیشه شیر نیز اتفاق بیفتد.
شیر دادن، سیست ایمنی نوزاد را تقویت می کند و از همین رو پزشکان آن را تصفیه می کنند.
 
برای حفاظت از نوزاد چه کنیم؟
همان طور که بارها در خبرها شنیده ایم شست و شوی مداوم دست ها بهترین شیوه مقابله با انتقال ویروس است.

آیا می توان نوزاد را از خانه بیرون برد؟
کارشناسان معتقدند دیدار افراد سالم از نوزاد خطری ندارد و هوای آزاد را برای کودک و والدینش توصیه می کنند؛ اما می گویند بهتر است نوزاد را تا یک ماهگی از مراکز خرید و سوپرمارکت ها دور نگاه داشت. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو