آیا سبزی خورشتی می‌تواند به کرونا آلوده باشد؟

منبع: نمکستان

94

1398/12/19

08:34


یک متخصص تغذیه درباره مصرف سبزیجات با توجه به شیوع کرونا توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان:  خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، درباره اینکه آیا خرید سبزی خورشتی امکان آلوده بودن به ویروس کرونا را دارد، گفت: هر چیزی که در معرض هوا قرار بگیرد امکان آلوده شدن به ویروس کرونا را دارد.

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: آلودگی سبزی خورشتی در اثر حرارت از بین می‌رود؛ بنابراین در هنگام پخت و پز دیگر نباید این نگرانی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به نحوه مصرف سبزی خوردن اظهار کرد: توصیه ما این است که در این وضعیت بحرانی کشور با وجود ویروس کرونا هرگز از سبزیجات خام استفاده نشود مگر آن‌هایی که قابل پوست گیری مانند خیار و هویج هستند که در این صورت باید حتما با استفاده از مایع آن‌ها را خوب شستشو داد و سپس مصرف کرد.

رحمانی درباره مصرف سبزیجات در طول شبانه روز گفت: سبزیجات خام و پخته در هر وعده غذایی ناهار یا شام می‌تواند به میزان یک واحد یعنی خام نصف لیوان و خام به صورت درشت یک لیوان و ریز نصف لیوان مصرف شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: سالاد شیرازی گزینه خوبی برای مصرف سبزیجات به صورت خام است.

وی با اشاره به نحوه ضدعفونی کردن سبزیجات اظهار کرد: با اینکه مایع ظرفشویی برای شستشوی سبزیجات توصیه نمی‌شود، اما در حال حاضر بهترین گزینه برای تمیز کردن آنهاست، اما همانطور که گفتم بهترین گزینه برای مصرف سبزیجات کندن پوستشان است.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: مایع ظرفشویی به این علت توصیه می‌شود که ممکن است سبزیجات آلوده باشند و سپس هنگام تماس، دست ما با آن‌ها آلوده شوند و بر اساس حواس پرتی و برخورد دستان آلوده با سطح چشم، بینی و گوش شانس ابتلا به کرونا افزایش پیدا کند.

وی گفت: آغشته کردن یک قطره مایع ظرفشویی با پارچه نرم، ابر و پنبه و سپس شستن سبزیجات به واسطه آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانیم مقاومت بیشتری در برابر ویروس کرونا داشته باشیم.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کزد: حذف لبنیات اعم از شیر و ماست از برنامه غذایی کاری بسیار نادرست است. مصرف لبنیات به صورت کم چرب باید طبق رژیم غذایی بوده و آن را هر روز یا مثل روز‌های گذشته مصرف کرد، اما خوردن زیاد یا کم آن‌ها در پیشگیری یا شیوع ویروس کرونا هیچ تاثیری نداشته بلکه این ویروس از راه‌های دیگری انتقال می‌یابند. بهتر است افراد برای خرید شیر و ماست پاستوریزه بودن آن را انتخاب کنند و به هیچ وجه از لبنیاتی تهیه نکنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو