بعد از دعوا با همسر این کارها را انجام ندهید

منبع: بیتوته

92

1398/12/19

11:00


بعد از دعوا با همسر این کارها را انجام ندهید



دعوا با همسر, بعد از دعوا با همسر, دعوای بین همسران

بعد از دعوا با همسر

 

اختلاف نظر در هر زوجی طبیعی ست. هر چه باشد ما آدم ها با هم متفاوتیم و ممکن است گاهی با هم اختلاف نظر هایی هم داشته باشیم. حتما مقالات زیادی در مورد باید و نباید های رفتاری هنگام دعوا خوانده اید، اما آیا چیزی در مورد رفتار های پس از دعوا هم می دانید؟

همانقدر که کار ها و حرف های ما هنگام بگومگو با شریک زندگی مان اهمیت دارد، رفتارهایمان هم پس از دعوا می تواند سرنوشت ساز باشند. ما در این مطلب کار هایی را که شما نباید پس از دعوا با همسرتان انجام دهید، برایتان آورده ایم. مطمئنا با رعایت آن ها از پس هر دعوایی به راحتی بر خواهید آمد.

 

سرزنش کردن

اگر بعد از دعوا یکدیگر را سرزنش کنید این مفهوم را می رساند که همسرتان مقصر تمام اتفاقات است.

 

تحقیر کردن

از اشتباهات رفتاری بعد از دعوا تحقیر کردن است که حس حماقت را القا می کند.

 

قهر نکنید

اگر پس از دعوا، به اندکی زمان برای تنهایی نیاز دارید، هیچ عیبی ندارد، به شرط آن که شریک زندگی تان را نیز در جریان بگذارید. یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که شما پس از دعوا مرتکب می شوید، این است که قهر می کنید.

 

اگر شما همسرتان را نادیده بگیرید، او این برداشت را خواهد کرد که شما در حال تلافی یا تنبیه او هستید. همین باعث می شود که او گاردش را پایین نگذارد و همچنان فاصله اش را با شما حفظ کند.

 

در این شرایط، اگر واقعا نمی توانید با او ارتباط برقرار کنید، بهتر است که به او بگویید: «من مثل تو نمی توانم خیلی زود همه چیز را فراموش کنم و به حال قبل باز گردم، بهتر است که ۲۴ ساعت به من زمان دهی. به احتمال زیاد همه چیز حل خواهد شد، در غیر این صورت باز هم با هم صحبت خواهیم کرد.»

 

دعوا با همسر, بعد از دعوا با همسر, دعوای بین همسران

دعوا با همسر

 

حرف های همسرتان را فراموش کنید

کلمات آزار دهنده ای که همسرتان در حین دعوا به شما می گوید را فراموش کنید و در ذهن خود نگه ندارید و بگذارید هر چه همسرتان حین دعوا گفته است، همان جا باقی بماند. اما پس از آرامش خود و همسرتان به او بگویید که کدام یک از کلماتی که او در جر و بحث به زبان می آورد، شما را آزار می دهد.

 

معذرت خواهی نکنید

زمانی که با همسرتان دچار مشکل شدید و با او به جرو بحث پرداختید پس از دعوا تنها ازاو معذرت خواهی نکنید بلکه بگویید که من به خاطر فلان چیز یا فلان حرف، از تو معذرت می خواهم و در آینده سعی می کنم که اشتباهم را جبران کنم.

 

همچنین برای کار بد خود و برخورد تندتان بهانه تراشی نکنید و نگویید:«روز کاری بدی داشته ام، سردرد دارم یا شب قبل بد خوابیده ام»؛ چون این جملات، مشکل را حل نمی کنندپس اگر عصبانی یا خسته اید و یا از نظر روحی آسیب دیده اید ویا در محل کار یا هر جای دیگری شرایط بدی را گذرانده اید ، قبل از رسیدن به خانه همسرتان را از این موضوع مطلع کنید تا او بداند شما بیشتر از شرایط عادی حساس و شکننده اید.»

 

هرگز به خاطر ترس از بررسی مجدد از این مرحله فرار نکنید.

اگر صحبت نکنید، مشکل شما باقی می ماند و ناراحتی از بین نمی رود.

 

به کلمات همسر خود واکنش نشان دهید به عنوان مثال، به او بگویید پس تو برایم من اهمیت داری درست است؟ و او را تأیید کنید تا مطمئن شود که او را به خوبی می شناسید.

 

دعوا با همسر, بعد از دعوا با همسر, دعوای بین همسران

دعوای بین همسران

 

اگر او باز سر صحبت را باز کرد، به او پشت نکنید

امکان دارد که شریک زندگی شما چند روز پس از دعوا دوباره به سمت تان بیاید و بار دیگر موضوع دعوا را پیش بکشد. اگر چه شما حوصله بحث دوباره را ندارید اما بهتر است که در این شرایط به او پشت نکنید.

 

پیشنهاد ما به شما این است که همیشه پس از هر دعوایی به طرف مقابل تان بگویید که در مورد موضوع بحث شده فکر کند و اگر نیازی به صحبت کردن دوباره بود، شما را نیز در جریان بگذارد. اگر مشکل شریک زندگی تان حل نشود، در دل او مانده و بعدترها به شکل دیگری سر باز می‌کند. بنابراین ناراحتی‌های او را حتی اگر چند روز از دعوا گذشته، نادیده نگیرید.

 

نزدیکی بعد از دعوا

بعضی از مردان علاقه دارند تا بعد از دعوا و پس از آن که عذرخواهی کردند و مسئله حل شد رابطه جنسی داشته باشند تا بیشتر به همسرشان نزدیک شوند. اما زنان معمولا در این مواقع آمادگی احساسی برای رابطه جنسی ندارند. اگر شما هم از آن دسته زنانی هستید که در این مواقع به نزدیکی علاقه ندارید با آرامش به همسرتان بگویید. مثلا به او بگویید: « می‌دونم دوست داری حس بینمون بهتر بشه و این برای من خیلی مهمه، ولی الان من آمادگی رابطه رو ندارم».

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو