بن مژه چیست؟ + روش انجام و مراقبت های لازم از ان

بن مژه چیست؟ + روش انجام و مراقبت های لازم از ان


منبع: زیبامون

1,352

1398/12/19

19:18


اگر قصد دارید بدونید بن مژه چی هست و چه تاثیری در زیبایی داره و چه جوری ایجاد میشه، حتما این بخش از زیبامون دات کام رو ببینید!

بن مژه چیست؟ + روش انجام و مراقبت های لازم از ان

چشم ها مرکز زیبایی در چهره هستند و شاید به همین دلیل هست که آرایش چشم، جز مهم ترین بخش های آرایش صورت محسوب میشه و گاهی اوقات برخی از افراد تمایل دارند تا زیبایی و جذابیت چشم هاشون رو با انجام عمل های زیبایی بیشتر کنند و گیرایی و جذابیت بیشتری رو برای چشم هاشون به وجود بیارند.

اگرچه مژه های پرپشت، بلند و خوش حالت میتونه زیبایی چشم ها رو تکمیل کنه اما گاهی اوقات فقط با پر رنگ بودن خط داخلی ریشه مژه (بن مژه)، زیبایی فوق العاده ظریف و خاصی برای چشم ها ایجاد میشه. شما میتونید هم با محصولات آرایشی خط مژه رو پر رنگ کنید و هم با استفاده از تکنیک های جدیدی که برای تتو کردن وجود داره، این زیبایی رو برای مژه هاتون ایجاد کنید. تتو بن مژه یکی از این روش هاست که این روز ها طرفداران خیلی زیادی پیدا کرده است!

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با بن مژه بدانید، بیشتر آشنا شوید!

 

بن مژه چیست؟

بن مژه یا همان ریشه مژه، جایی هست که مژه ها از ان قسمت رشد کرده و درحالت طبیعی، رنگ تیره تری نسبت به سایر قسمت های مژه داره. تمکرز بر روی بن مژه و افزایش رنگ در این قسمت، میتونه به طور طبیعی زیبایی چشم ها رو چند درجه بیشتر کنه و همین موضوع باعث شده تا روش های جدید و تقریبا دائمی برای این منظور ایجاد بشه!

تاتو بن مژه، روشی هست که در اون با استفاده از ابزارهای ظریف و مخصوص، خط داخلی ریشه مژه رو پر رنگ تر می کنند. این روش با خط چشم متفاوت هست و باعث میشه تا کنتراست زیبایی در چشم ها ایجاد بشه و اینطور به نطر برسه که شما به طور طبیعی دارای مژه های ضخیم و پررنگ هستید و همین تغییر کوچک در بن مژه، باعث میشه تا حالت چشم هاتون جذاب تر و زیباتر از همیشه به نظر برسه.

این موضوع در زمان هایی که شما هیچ گونه آرایشی ندارید، بیشتر و بهتر دیده میشه و کمک میکنه تا بدون آرایش هم زیبایی چشم هاتون کامل دیده بشه. انتخاب رنگ برای تتو بن مژه کاملا اختیاری هست و بر اساس نظر و سلیقه شما تنظیم میشه اما در نهایت باید به این موضوع دقت داشته باشید که هدف از تتو بن مژه، ایجاد زیبایی طبیعی برای چشم هاست پس بهتره این موضوع رو در هنگام انتخاب رنگ در نظر بگیرید!

 

بن مژه

 

تتو بن مژه چگونه انجام می گیرد؟

قبل از اینکه تتو بن مژه شروع بشه، تکنسین این کار ابتدا با شما مشورت می کنه و سپس بهترین و مناسب ترین مدل و رنگ برای تتو بن مژه انتخاب میشه. برخی از افراد تمایل دارند که فقط خط مژه پررنگ بشه و برخی دیگر تمایل داسته باشند که تتو بن مژه کمی ضخیم تر شده و حالتی شبیه به خط چشم داشته اشد.

اگر همیشه آرایش چشم دارید و ریمل می زنید، ممکنه استفاده از رنگ مشکی برای تتو بن مژه انتخاب مناسبی باشه اما اگر تمایل داشته باشید که در حالت طبیعی و بدون آرایش هم چشم هاتون زیبا و جذاب دیده بشه، شاید انتخاب رنگ قهوه ای برای تتو بن مژه انتخاب بهتر و مناسب تری باشه. بنابراین انتخاب مدل و رنگ تتو بن مژه کاملا به سلیقه و نظر شما بستگی داره.

تتو بن مژه هم یکی از انواع تتو هست که تقریبا چیزی در حدود 1.5 تا 2 ساعت زمان نیاز داره. چشم ها باید کاملا تمیز و بدون آرایش باشند. سپس بعد از بسته شدن چشم ها، کرم بی حس کننده مخصوصی رو بر روی پلک و خط مژه می زنند و در حدود 20 تا 30 دقیقه صبر می کنند تا این قسمت از چشم کاملا بی حس بشه تا در حین انجام تتو بن مژه، هیچ چیزی رو حس نکنید! بی حس کننده ای که برای این منظور استفاده میشه، معمولا از مواد استاندارد هست و هیچ گونه آسیبی رو برای چشم ایجاد نمی کنه.

 

انجام تاتو بن مژه

 

بعد از بی حس شدن پلک، کار تتو کردن بن مژه شروع می شود. چشم ها باید کاملا بسته باشه و بعد تکنسین متخصص در این کار، تتو بن مژه رو شروع می کنه و در صورت نیاز پلک رو حرکت میده تا بتونه بهترین و مناسب ترین موقعیت رو برای تتو کردن بن مژه پیدا کنه و این کار رو به بهترین شکل ممکن انجام بده.

این کار برای هر دو چشم انجام میشه و بعد از پایان کار، چشم و اطراف چشمها تمیز شده و از قطره های روان کننده برای چشم استفاده میشه تا چشم ها به طور کامل تمیز و شسته شوند. در این مرحله کار تتو بن مژه تمام خواهد شد.

در مرحله بعدی و بعد از گذشت حداقل 4 تا 6 هفته، اگر احساس کردید تتو بن مژه شما نیاز به غلظت رنگ بیشتری داره و یا نیاز به تصحیح داره و هر دو چشم دارای تقارن نیستند، میتونید مجددا به تکنسین این کار مراجعه کرده و تتو بن مژه خودتون رو ترمیم و تمدید کنید.

 

مراقبت های لازم برای قبل و بعد از تتو بن مژه

قبل از هر اقدامی برای تتو بن مژه ابتدا باید یک مرکز متخصص و تایید شده در این زمینه رو پیدا کنید و مطمئن باشید که تمام مراحل انجام تتو توسط افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه انجام میشه و تمام موارد بهداشتی حین انجام کار رعایت میشه و ابزار و مواد مورد استفاده برای تتو بن مژه کاملا استریل و تمیز بوده و از رنگ های باکیفیت و مرغوب برای این کار استفاده میشه. زیرا تمام این موارد تاثیر خیلی زیادی بر روی زیبایی و ماندگاری تتو بن مژه دارند و همچنین باعث میشن تا هیچگونه آسیب و تحریکی برای چشم و پوست اطراف چشم هم ایجاد نشه.

 

تغییر چشم بعد از تتو بن مژه

 

مراقبت های قبل از تتو بن مژه:

1. افرادی که داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید قبل از انجام این کار حتما با پزشک مشورت کنند.

2. اگر پوستتون دچار زخم و بریدگی هست و یا حساسیت پوستی دارید بهتره تا زمان خوب شدن زخم و بریدگی صبر کنید و حتما با پزشک مشورت کنید.

3. انجام تتو بن مژه برای خانم های باردار مجاز نیست و بهتره تا بعد از زایمان صبر کنند.

4. قبل از انجام تتو بن مژه باید انواع لنز و مژه مصنوعی با اکستنشن شده رو از روی چشم و مژه های خود خارج کنید و چشم هایی کاملا تمیز و بدون آرایش داشته باشبی.

5. حداقل سه روز قبل از انجام تتو بن مژه، مصرف محصولات حاوی رتینول رو قطع کنید.

 

مراقبت های بعد از انجام تتو بن مژه

1. حداقل تا 3 روز بعد از تتو بن مژه نباید چشم هاتون رو شست و شو بدید و نباید محل مورد نظر خیس باشه.

2. شما نباید 3 تا 7 روز بعد از تتو بن مژه ارایش چشم انجام بدید.

3. محل تتو شدن رو خارش ندید و به هیچ عنوان این قسمت رو با دست لمس نکنید.

4. برای ترمیم یا تمدید رنگ تتو بن مژه حداقل 6 هفته صبر کنید و بعد برای این کار اقدام کنید.

5. بعد از تتو بن مژه، بهتره تا 2 هفته از مژه مصنوعی یا اکستنشن مژه استفاده نکنید.

 

ماندگاری تتو بن مژه چقدر هست؟

عوامل مختلفی از جمله نوع پوست، مواد استفاده شده برای تتو بن مژه، نحوه مراقبت های شما بعد از تتو بن مژه، قرار گرفتن در معرض آفتاب، استفاده از لایه بردارهای شیمیایی و ... بر روی ماندگاری تتو بن مژه موثر هستند. اگر تمام نکات مربوط به مراقبت های بعد از تتو بن مژه رو به درستی رعایت کنید، این تتو چیزی در حدود 1 تا 2 سال ماندگاری خواهد داشت. بیشتر افراد بعد از گذشت یک سال، برای تمدید یا ترمیم تتو بن مژه مراجعه می کنند و برخی دیگر هم ممکنه اصلا به این کار نیازی نداشته باشند. 

عواملی مانند چرب بودن پوست، سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، رنگ و کیفیت رنگدانه ها، خونریزی در طول انجام تتو بن مژه همگی بر روی کم شدن ماندگاری این تتو موثر هستند و ممکنه حالت پودری، سبک و کمرنگی رو برای تتو بن مژه ایجاد کنند.

 

چشم های زیبا و گیرا

 

عوارض بن مژه چیست؟

همونطور که در بالا اشاره شد، این مدل تتو در نزدیکی ریشه مژه انجام می گیره و به قسمت حساس چشم بسیار نزدیک هست و همین موضوع باعث میشه تا این مدل تتو و آرایش دائمی، در دسته بندی تتوها بسیار حساس قرار بگیره!

اگر شما جز افرادی هستید که چشم های فوق العاده حساسی دارید بهتره در رابطه با انجام این مدل تتو، تجدید نظر داشته باشید. علاوه بر این لازمه برای انجام تتو بن مژه، حتما به افراد متخصص و حرفه ای مراجعه کنید تا هیچگونه آسیبی برای چشم هاتون ایجاد نشه. اما با این حال تتو بن مژه هم ممکنه با عوارضی همچون موارد زیر همراه باشه:

 

  • ایجاد حساسیت برای چشم ها
  • قرمزی و تورم چشم
  • آسیب دیدن چشم
  • زخم شدن پلک و پوست اطراف چشم
  • ایجاد اشک
  • خونریزی
  • ریزش مژه

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو