تعبیر خواب زایمان - زاییدن در خواب چه تعبیری دارد؟

منبع: ستاره

169

1398/12/19

20:42


با تعبیر خواب زایمان (زایمان طبیعی و سزارین)، تعبیر خواب زایمان مرد، تعبیر خواب دختر و پسر زاییدن، تعبیر خواب وضع حمل نوزاد بزرگ و تعبیر خواب زایمان هیولا و موجودی غیر انسان آشنا شوید.

تعبیر خواب زایمان - وضع حمل در خواب چه تعبیری دارد؟

ستاره | سرویس سرگرمی - به گفته فروید، شخصیت انسان کوه یخی است که قسمت خودآگاه، تنها نوک آن به حساب می‌آید و بقیه اش ناخودآگاه است. قسمت عمده‌ای از ناخودآگاه، در خواب هوشیار می‌شود که معمولا روانشناسان برای حل مشکلات روحی به بررسی خواب‌ها می‌پردازند. مجموعه تعبیر خواب مجله ستاره با بررسی روانشناسی و نظریات اسلامی در رابطه با انواع خواب‌ها به این موضوع پرداخته است.

 

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید: تعبیر خواب
تعابیر خوابی که تحت عنوان تعبیر خواب زایمان بیان می‌شوند برای هر دو نوع زایمان سزارین و زایمان طبیعی است. مفهومات بیشتر بر اساس نوزاد و یا غیر طبیعی بودن موجود به دنیا آمده است. در صورت نیاز می‌توانید از فهرست موضوعی زیر استفاده نمایید.
 
فهرست موضوعی:

تعبیر خواب زایمان از نظر روانشناسی

کارل گوستاو یونگ خواب‌هایی با محتوای زایمان، وضع حمل، بچه دار شدن و ... نماد موضوعات زیر می‌داند:
  • اگر در خواب دیدید که زایمان می‌کنید یا کس دیگری زایمان می‌کند، بیانگر این است که شما یک ایده یا پروژه‌ی جدید را متولد می‌کنید. بیانگر یک نگرش جدید، شروعی تازه یا حادثه‌ای بزرگ است. تعبر دیگر این است که توجه شما را به کودکان درونتان جلب کند و ظرفیت شما برای رشد باشد. اگر شما خواب میبینید که دوقلو به دنیا می‌آورید، پس بیانگر ایده‌های متضاد است. اگر شما چهار قلو در خوابتان به دنیا آورید، بیانگر این است که شما یک دوره‌ی گذار مثبت دارید که به شما یک حس تکامل می‌دهد. تفسیر مستقیم‌تر ازین خواب، ممکن است بیانگر تمایلات و نگرانی‌های شما از زایمان باشد یا یک موقعیتی را پیش بینی کند که رخ می‌دهد.
  • خواب دیدن اینکه شما یک کودک خیلی سنگین را متولد می‌کنید بیانگر مسائل وابستگی است. شما می‌ترسید دیگران به شما تکیه کنند و در مورد راضی کردن نیاز‌های دیگران نگران هستید. خواب دیدن اینکه یک نفر دیگر یک بچه‌ی خیلی سنگین به دنیا می‌آورد، بیانگر باری است که این فرد برای شما یا دیگران بوجود می‌آورد.
  • خواب دیدن اینکه شما قبل از موعد مقرر زایمان می‌کنید بیانگر این است که پروژه‌ای که کامل نبوده است را تحویل می‌دهید. شما حس می‌کنید که در مورد یک تلاش جدید، آماده یا حاضر نیستید.
  • خواب دیدن اینکه شما یک مخلوق غیر انسان می‌زایید بیانگر ترس زیاد (بی اساس) شما در مورد سلامت بچه تان است. شما نگرانید که بچه تان ممکن است با نقص، به دنیا آید. این نوع خواب بین مادران آبستن در سه ماهه دومشان، رایج است. اگر شما باردار نیستید به ترس شما از پیامد یک تصمیم یا پروژه اشاره دارد. شما تلاش می‌کنید که بر مشکلات زندگی تان فائق آیید و به رشد درونی دست یابید.
  • بویژه اگر شما خواب ببینید که یک هیولا می‌زایید، بیانگر این است که انرژی خلاق درونتان هنوز تازه شکوفه زده و در حال رشد است. شما ممکن است در زاییدن (رها کردن-نشان دادن) این هیولا شک داشته باشید، چونکه می‌ترسید که دیگران شما را قضاوت خواهند کرد یا آن‌ها ایده ال‌های شما را قبول نخواهند کرد.
  • خواب دیدن اینکه مادر در طول زایمان می‌میرد، بیانگر دگرگونی است. خواب بیانگر پایان یک چیز (مرگ) و شروع جدید چیزی دیگر (تولد) است. شما ممکن است تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید یا از شر عادات و روش‌های قدیمی تان خلاص شوید.
  • خواب دیدن اینکه بچه در طول زایمان می‌میرد بیانگر این است که شما مشکلاتی برای حامله شدن دارید. ممکن است انعکاسی از نگرانی تان در مورد مراقبت از بچه باشد.
معبرین غربی: 
  • اگر شما باردار نیستید، دیدن زایمان در خواب اشاره به نگرانی در نتیجه تصمیمات گرفته شده و یا نتیجه پروژه و کارهای شما دارد. شما سعی در غلبه بر مشکلات و پیشرفت در امور زندگی خود دارید.
  • اگر در خواب خود را در حال بچه به دنیا آوردن ببینید، این خواب به این معنا است که شما در آینده بسیار خوشحال خواهید بود. شاید باید در انتظار خبرهای خوب و اوضاع خوشایندی باشید. شما اعتماد به نفس بالایی دارید و موفقیت های بسیار زیادی را در حرفه خود به دست می آورید. وضعیت مالی شما بسیار خوب است و جایی برای نگرانی وجود ندارد.
  • اما تعابیر دیگری هم برای خواب زایمان وجود دارد. این خواب برخی اوقات نشانه‌ای بد و شوم است. اگر دختر یا زن مجرد و تنهایی در خواب ببیند که بچه به دنیا می آورد، تعبیر آن است که در آینده ای نزدیک شایعه هایی در مورد او پراکنده می شود. همچنین این خواب از وقوع مشکلات و گرفتاری های بسیار زیادی در آینده نزدیک خبر می‌دهد.

 

لوک اویتنهاو می‌گوید: زایمان کردن بر آورده شدن آرزو

آنلی بیتون می‌گوید:
  • خواب زایمان در خواب، نشانه بدنیا آوردن کودکی سلامت است.
  • دیدن زنی که زایمان می‌کند: عزاداری و یا ازدست دادن چیزی گرانبها
  • اگر دختری خواب ببیند زایمان می‌کند، نشانه آن است که از درستکاری رو بر می‌گردانید و به رفتاری نادرست رو می‌آورید.
  • اگر زنی شوهردار خواب ببیند کودکی به دنیا می‌آورد، نشانه آن است که ارثی کلان به او خواهد رسید.
 

تعبیر خواب زایمان مرد

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: نفس عمل زایمان در خواب فراغت از غم و رنج است ولی استثنائا این کار در خواب تعبیرات و تاویلات بسیار گوناگون دارد. به طور کلی اگر مردی در خواب ببیند که بار دار شده و وضع حمل می‌کند به هیچ وجه خوب نیست. چنانچه مردی ببیند باردارد بی آبرو و رسوا می‌شود همه اموری که خاص زن‌هاست برای مردان زشت است به خصوص بارداری که بی آبرویی تعبیر می‌شود ولی اگر مردی در خواب ببیند که وضع حمل کرده و بچه آورده است بسیار شرم آور است.
 
 

تعبیر خواب زایمان کردن موجودی غیر طبیعی و هیولا

معبرین غربی:
  • اگر در خواب مشاهده کردید که موجودی غیر انسان را زایمان کرده‌اید نشانه ترس شدید شما درباره سلامتی فرزندتان است. این نگرانی در شما وجود دارد که نوزادتان ناقص و یا با عیبی متولد شود. این گونه خواب‌ها را بیشتر زنان باردار و در سه ماهه دوم بارداری خود می‌بینند.
  • به طور خاص اگر در خواب مشاهده کنید که هیولایی به دنیا آورده‌اید دلالت بر این دارد که انرژی خلاقانه‌ای هنوز در شما وجود دارد و می‌تواند رشد و به شکوفایی برسد.
لیلا برایت: اگر در خواب زايمان حيوانى را ببينيد، به اين معناست كه روزهاى خوبى پيش رو داريد.
 

تعبیر خواب زایمان نوزاد بزرگ

معبرین غربی گویند:
  • دیدن زایمان نوزاد سنگین و بزرگ در خواب به موضوعات مختلفی بستگی دارد. شما ترس از تکیه کردن دیگران به خود را دارید و درباره راضی نگه داشتن آن‌ها نگران هستید.
  • اگر در خواب دیدید که فرد دیگری نوزادی بزرگ به دنیا می‌آورد اشاره به مسئولیتی است که آن شخص برای شما و دیگران درست می‌کند.
 

تعبیر خواب دختر زاییدن

برایت: اگر خواب ببينيد كه دختر زاييده‌ايد، نشانه‌ آن است كه در كارى دچار مشكل مى‌شويد.
 
محمدبن سیرین گوید:
  • اگر در خواب ببینید که صاحب بچه دختری شده‌اید نشانه سلامتی می‌باشد و از اهل خود شاد می‌شوید.
  • اگر بیند او را دختری آید، دلیل سلامتی بود و از اهل خود شاد شد.
  • اگر بیند دختری آورد، دلیل است پسر آورد.
 
حضرت صادق علیه السلام می‌فرماید: اگر زنی در خواب ببیند دختری بچه‌ای به دنیا آورد، ازنسل او فرزندی به وجود می‌آید که بزرگ خاندان خود می‌شود.
 

تعبیر خواب پسر زاییدن

برايت مى‌گويد: اگر خواب ببينيد كه پسر زاييده‌ايد، نشانه‌ خوش‌شانسى است. 
 
ابن سیرین گوید: اگر بیند او را پسری آمد، دلیل است او دختری آید.
 
حضرت صادق علیه السلام می‌فرماید: اگر زنی در خواب ببیند که بچه پسری به دنیا بیاورد و بلافاصله پسر سخن گفت، مرگ زن خواب بین نزدیک است.
 

تعبیر خواب زایمان نوزاد مرده

لیلا برایت: اگر خواب ببينيد كه بچه‌اى مرده به دنيا آورده‌ايد، به اين معناست كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‌شود.
 

تعبیر خواب زایمان سخت

برایت می‌گوید: اگر خواب ببينيد كه زايمان سختى داشته‌ايد، به اين معناست كه بيمارى شما را تهديد مى‌كند. 
 

تعبیر خواب زایمان دیگری

اگر در خواب ببینید که فرد دیگری به غیر از شما بچه ای به دنیا می آورد، این خواب نماد شروع هایی جدید و تغییرات بزرگی در آینده است. اگر در خواب ببنید که فردی که در زندگی واقعی خود می شناسید بچه ای به دنیا می آورد، تعبیر آن است که این فرد با تغییرات بسیار زیادی در آینده روبرو خواهد شد. اگر این فرد کسی است که او را در بیداری نمی شناسید، این خواب به معنای آن است که زندگی شما در آینده ای نزدیک با تغییراتی روبرو خواهد شد.
 
چنانچه با خواندن مطالب گفته از مفهوم خواب خود آگاهی پیدا نکردید می‌توانید با ارسال خواب خود در قسمت نظرات از فضای کلی رویای خود آگاه شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو