آموزش طرز تهیه «مربای توت فرنگی» مجلسی و خانگی

منبع: نمکستان

143

1398/12/19

22:35


یکی از مرباها می تواند مربای توت فرنگی باشد که شربت آن هم قابل تهیه است. و از نکات مثبت آن، می توان به روش تهیه آسان آن در منزل اشاره کرد.

نمکستان: خانم های خانه دار و کدبانو هر سال در فصل بهار و بیشتر تابستان به تهیه ی انواع مرباها می پردازند، تا زمانی که هوا سرد می شود، برای صبحانه ی خود مرباهای رنگی داشته باشند. یکی از مرباها می تواند مربای توت فرنگی باشد که شربت آن هم قابل تهیه است. و از نکات مثبت آن، می توان به روش تهیه آسان آن در منزل اشاره کرد. در زمان پخت نکات لازم را رعایت کنید تا با شکرک و کپک زدگی رو به رو نشوید.

مواد مورد نیاز برای مربای توت فرنگی

توت فرنگییک کیلوگرم
وانیلیک قاشق چایخوری
شکریک کیلو گرم
آبلیمویک قاشق سوپ خوری

مربای توت فرنگی خانگی طرز تهیه مربای توت فرنگی مجلسی

طرز تهیه مربای توت فرنگی

برای شروع نیاز است، توت فرنگی هایی که تهیه کرده اید را شسته، برگ های آن را جدا کرده و دور بریزید. سپس بعد از آب کشی کردن توت فرنگی ها را روی پارچه ای قرار دهید تا آب اضافی گرفته و خشک شود.

یک قابلمه که لعاب باشد را بردارید و ابتدا شکر و سپس توت فرنگی را به صورت لایه لایه درون آن بریزید تا زمانی که توت فرنگی و شکرتان تمام شود. اگر به شربت گرفتن از مربا علاقه ندارید، ۷۵۰ گرم شکر برای پخت آن کافی می باشد.

حالا قابلمه را درون یخچال به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت قرار می دهید که شکر به همه ی توت فرنگی ها نفوذ کند و موجب آب دار شدن آن شود. سپس از یخچال خارج کرده و روی حرارت نسبتا زیاد می گذاریم تا به جوش آید، سپس حرارت را پایین آورید.

اگر احساس کردید در حال پخت، توت فرنگی زیاد کف می کند، یکی دوبار کف روی آن را بردارید. در آخر وانیل را هم به مربای توت فرنگی خود اضافه کنید. زمان پخت آن نیم ساعت است و نیاز است که در تمام مدت پخت در قابلمه تان باز باشد.

برای گرفتن شربت بعد از ۱۵ دقیقه، شربتی که می دهد را بگیرید تا بیش از حد غلیظ نشود.

دستور پخت مربای توت فرنگی خوش رنگ در منزل

نکات مهم که در هنگام پخت باید به آن ها توجه شود

مربا را تا زمانی که گرم است داخل هیچ شیشه ای نریزید تا زمانی که خنک شود. توت های آبدار مدت زمان قوام آمدن شربت را زیاد می کند.

توت های ریز، سفت و بدون لک، مناسب مربا می باشد تا بعد از پخته شدن له نشوند.

قاشق خیس را وارد ظرف مربا برای برداشتن آن نکنید که در این صورت احتمال کپک زدگی آن بالا است.

اگر در قابلمه را در زمان پخت بگذارید، مربای شما تغییر رنگ می دهد.

به نسبت یک کیلو گرم توت فرنگی، یک کیلو شکر نیاز است، اما در صورتی که توت فرنگی شما مزه ای ترش دارد، می توانید از ۱.۵ کیلو شکر استفاده کنید.

قرار دادن مدت زمان طولانی مربا روی حرارت، رنگ آن را تیره می کند.

برداشتن کف روی مربا، به خوش رنگ شدن آن کمک می کند.

توجه کنید که آبلیمو را حتما در آخر اضافه کنید تا مربای تیره ای نداشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو