سریع ترین روش های باز شدن قاعدگی

منبع: اوما

195

1398/12/20

00:29


سریع ترین روش های باز شدن قاعدگی

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است یک زن بخواهد چرخه قاعدگی را القا کند. گاهی قاعدگی زودتر به خاطر پریود شدن پیش از تعطیلات یا یک مناسبت خاص است. شاید خانم چرخه نامنظم دارد و می خواهد برای بارداری برنامه ریزی کند. یا ممکن است تأخیر در پریود باعث استرس یا نگرانی شود.

دلایلی که باعث تاخیر در پریود می شود:

یک چرخه قاعدگی معمولی 21 تا 35 روز می باشد. عدم وجود قاعدگی آمنوره نام دارد. دخترانی که قاعدگی آنها در 15 سالگی شروع نشود و زنانی که سه یا چند دوره متوالی پریودی خود را از دست داده اند دچار آمنوره هستند. چندین دلیل احتمالی برای تأخیر در پریودی یا قطع آن وجود دارد:

خطرات تلاش برای القاء پریود در صورت بارداری

موادی که می توانند به القاء پریودی کمک کنند تحریک کننده های شروع پریودی نامیده می شوند. توجه داشته باشید که برخی از این مواد باعث سقط جنین نیز می شوند.  اگر تاخیر در پریودی به خاطر حاملگی باشد استفاده از مواد تحریک کننده شروع پریودی باعث ختم حاملگی می شود. بنابراین در صورتی که احتمال حاملگی وجود دارد از این مواد استفاده نکنید.

چگونه سریع تر پریود شویم؟

1- ویتامین C

برخی افراد بر این باورند که ویتامین C که به آن اسید اسکوربیک نیز گفته می شود ، می تواند باعث القای پریودی شود. اما هیچ مدرک علمی معتبری برای تأیید این ادعا در دست نیست. تصور می شود که ویتامین C می تواند سطح استروژن را بالا ببرد و سطح پروژسترون را کاهش دهد. این امر باعث انقباض رحم و فرو ریختن پوشش رحم می شود که منجر به شروع قاعدگی می شود.

برای امتحان کردن این روش ، می توانید از مکمل های ویتامین استفاده کنید یا غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات ، انواع توت ها ، توت سیاه ، بروکلی ، اسفناج ، جوانه بروکسل ، فلفل قرمز و سبز و گوجه فرنگی مصرف کنید .

در صورت مصرف مکمل ها ، مراقب باشید در حد توصیه شده و مجاز مصرف کنید زیرا مصرف بیش از حد ویتامین C می تواند خطرناک باشد.

2-باز شدن پریود با هویج

هویج یک منبع غنی از بتا کاروتن است که در تسکین ماهیچه های شکمی کمک می کند. این نیز می تواند به رگ های خونی رحم شما کمک کند، در نتیجه به شما کمک می کند تا عقب افتادگی پریودیتان حل شود. هویج پخته شده یا آب هویج را 1-2 بار در روز مصرف کنید.

3- زنجبیل

زنجبیل یک داروی سنتی برای القای پریود است و اعتقاد بر این است که باعث انقباضات رحمی می شود. با این حال ، این مسئله توسط تحقیقات علمی تأیید نشده است. خوردن زنجبیل خام ناخوشایند است، بنابراین ساده ترین راه برای مصرف آن تهیه چای زنجبیل است. برای استفاده از این روش، یک تکه زنجبیل تازه پوست کنده و خرد شده را در یک قابلمه آب بریزید و بگذارید به مدت پنج تا هفت دقیقه بجوشد. چای را صاف کرده و قبل از نوشیدن، عسل یا شکر به آن اضافه کنید.

4- جعفری

جعفری حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و آپیول است که ممکن است به تحریک انقباضات رحمی کمک کند. با این وجود ، آپیول نیز در مقادیر مشخصی سمی است و به ویژه برای زنان باردار خطرناک است. در صورت بارداری ، شیردهی یا مشکلات کلیوی ، نباید چای جعفری بنوشید.

برای تهیه چای جعفری ، کافی است یک فنجان آب جوش را روی چند قاشق غذاخوری جعفری تازه بریزید و بگذارید قبل از نوشیدن حدود پنج دقیقه بماند. 2 گرم از جعفری خشک شده را در آب داغ خیس شده را سه بار در روز بخورید. شما باید این کار را حداقل یک هفته یا 10 روز قبل از تاریخ پریود واقعی خود انجام دهید.

5- زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از روشهای درمانی سنتی است که به اعتقاد بعضی ها ماده ای است که باعث افزایش جریان خون می شود. زردچوبه با تأثیر بر سطح استروژن و پروژسترون عمل کند، اگرچه تحقیقات علمی فاقد این نتایج است.

روش های زیادی برای استفاده از زردچوبه در رژیم غذایی وجود دارد. می توانید آن را به غذاها، برنج یا سبزیجات اضافه کنید. یا می توانید آن را به همراه سایر ادویه ها و شیرین کننده ها برای نوشیدنی گرم به آب یا شیر اضافه کنید .پودر زردچوبه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و 1 تا 2 بار در روز مصرفش کنید، ترجیحا 10 روز قبل از تاریخ پریود مورد انتظارتان این کار را انجام دهید. 

6- دونگ کوئی

دونگ کوئی گیاهی بومی چین است و یک داروی محبوب است که صدها سال است از آن استفاده می شود. تصور می شود با بهبود جریان خون به لگن و همچنین با تحریک ماهیچه ها در رحم و تحریک انقباضات رحمی ، به القاء پریودی کمک می کند.

می توانید دونگ کوئی را به صورت کپسول یا پودر آنلاین خریداری کنید.

7- کوهوش سیاه

کوهوش سیاه یکی دیگر از مکمل های گیاهی است که می توانید برای تنظیم چرخه قاعدگی مصرف کنید. این ماده به فرو ریختن پوشش رحم کمک می کند. کوهوش سیاه با بسیاری از داروها تداخل دارد. این ماده برای افرادی که داروهای فشار خون یا قلب مصرف می کنند یا سابقه مشکلات کبدی دارند توصیه نمی شود.

8- آناناس

 

آناناس و پریودی

 

آناناس منبع غنی از برملاین، آنزیمی که به نظر می رسد استروژن و هورمونهای دیگر را تحت تأثیر قرار دهد، است. یک مطالعه در سال 2017 نشان می دهد برملین به کاهش التهاب کمک می کند. این بدان معنی است که آناناس می تواند به علل پریودی های نامنظم مرتبط با التهاب کمک کند.

با این حال ، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد مکمل های آناناس یا برملین پریودی را تحریک می کنند.

9- روغن کرچک

کمی روغن کرچک را برداشته و به آرامی با آن پایین شکم خود را ماساژ دهید. یک پد گرم را بر روی پایین شکم خود قرار دهید و اجازه دهید 15-20 دقیقه بماند. این کار را دو بار در روز، برای حداقل یک هفته قبل از تاریخ پریود و قاعدگی خود انجام دهید.

10- گل زعفران

مهم‌ترین و نام آشناترین خوراکی برای زود پریود شدن دم‌کرده زعفران است. قاعده آوری که باید به صورت غلیظ 10 روز قبل از شروع عادت میل شود. می‌توانید 10 گرم زعفران را در یک لیتر آب جوش دم کرده، هر روز 3 وعده (و هر بار یک استکان) از آن بنوشید.

11- کنجد و ارده

مقدار 150 گرم کنجد را آسیاب نموده، در دو لیوان آب‌جوش بریزید و شیره آن را بگیرید و هر روز صبح‌ و شب‌، هر بار یک لیوان از آن بنوشید. این معجون برای زایمان آسان بسیار مفید است و همانند آمپول‌‌فشار عمل می‌کند.

12- دانه های رازیانه

دانه های رازیانه به عنوان قاعده آور عمل می کنند و جریان قاعدگی را افزایش می دهند. که به شروع زودتر پریود کمک می کند. 1 قاشق غذاخوری از دانه های رازیانه و 4 فنجان آب لازم است، دانه های رازیانه و آب را در ظرف کوچکی بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید ؛ سپس صافش کنید و اجازه دهید خنک شود و این راه حل را در فواصل منظم در طول روز تکرار کنید.

13- آرامش

گاهی اوقات استرس می تواند علت تاخیر یا قطع پریود باشد. هنگامی که احساس استرس می کنیم، هورمون هایی مانند کورتیزول یا آدرنالین تولید می شود. این هورمون ها می توانند مانع از تولید هورمون های استروژن و پروژسترون، که برای حفظ چرخه قاعدگی منظم ضروری هستند، شوند.

آرامش پادزهر استرس است. روش های زیادی برای کاهش استرس و ترویج آرامش وجود دارد و آنچه در بهترین حالت ممکن است بین افراد متفاوت باشد پیشنهادات شامل موارد زیر است:

  • کاهش بار کار
  • گذراندن وقت با دوستان و خانواده
  • ورزش کردن
  • درگیر شدن در یک سرگرمی لذت بخش
  • استفاده از تکنیک های مدیتیشن یا ذهن آگاهی
  • کمپرس یا حمام گرم

حمام گرم می تواند باعث شل شدن عضلات و تسکین استرس عاطفی شود.  برای تأثیر بیشتر مقداری روغن معطر آرامش بخش به حمام اضافه کنید. همچنین می توانید از کمپرس گرم یا بطری آب داغ بر روی شکم استفاده کنید. گرما فقط آرامش بخش نیست بلکه می تواند جریان خون را افزایش دهد و چرخه قاعدگی را به آرامی تسریع کند.

14- رابطه جنسی

فعالیت جنسی می تواند به چندین روش باعث شروع پریود شود. داشتن ارگاسم می تواند باعث گشاد شدن دهانه رحم شود. این مسئله باعث ایجاد خلاء می شود که می تواند خون قاعدگی را به سمت پایین بکشد. این حالت شامل ارگاسم از طریق فعالیت جنسی دخولی و غیردخولی است. رابطه جنسی منظم می تواند اثرات استرس را کاهش داده و به تقویت تعادل هورمونی سالم کمک کند.

قرص های تجویزی برای پریود شدن:

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

به یاد داشته باشید قطع پریودی یا تأخیر در پریودی ممکن است نشانه یک مشکل اساسی باشد. در صورت وجود موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

  • گمان می کنید باردار هستید
  • سه دوره پیاپی پریود نشده اید
  • پریود شما قبل از 45 سالگی متوقف شده است
  • بعد از 55 سالگی هنوز پریود می شوید
  • بین پریودی ها یا بعد از رابطه جنسی خونریزی دارید
  • پریود شما ناگهان تغییر می کند، بسیار سنگین تر می شود ، یا ناآرام تر می شود
  • خونریزی بعد از یائسگی را تجربه می کنید (بعد از توقف پریود، بیش از 12 ماه خونریزی دارید)
  • در هنگام درمان جایگزینی هورمون خونریزی دارید

ورزش بیش از حد می تواند باعث پریودی های نامنظم، تأخیر در پریودی یا قطع پریودی شود. دوندگان، وزنه برداران و سایر ورزشکارانی که بطور روزانه تمرین می کنند ممکن است این مشکل را تجربه کنند. دلیل این امر این است که ورزش می تواند سطح استروژن را کاهش داده و باعث متوقف شدن پریودی های شما شود.

یک راه حل طولانی مدت برای مشکل پریودی های نامنظم استفاده از یک داروی ضد بارداری هورمونی است. این قرص های ضد بارداری می توانند به کنترل سطح هورمون ها در بدن بپردازند. این روش همچنین می تواند با عوارض جانبی همراه باشد. قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از این روش با پزشک خود صحبت کنید.

 Becky Young. 12 Natural Ways to Induce a Period. on July 2, 2019 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو