خواص سوره نمل را بهتر بشناسید

خواص سوره نمل را بهتر بشناسید


منبع: آرگا

216

1398/12/20

02:42


بیست و هفتمین سوره قرآن کریم سوره نمل است که قرائت آن فضائل زیادی را به همراه دارد به همین خاطر در این مقاله شما عزیزان را با خواص سوره نمل بیشتر آشنا خواهیم کرد.

خواص سوره نمل را بهتر بشناسید

سوره نمل بیست و هفتمین سوره قرآن است که مکی و نود و سه آیه دارد نمل به معنای مورچه است که درباره مورچگان و حضرت سلیمان (ع) سخن می گوید خداوند در این سوره به سرگذشت پنج پیامبر از جمله : داوود، موسی، سلیمان، صالح لوط (ع) پرداخته است و به مومنان بشارت و به مشرکان بیم می دهد.

بررسی خواص سوره نمل

آشنایی با خواص سوره نمل

نام سوره نمل از آیه هجده آن گرفته شده است که قسمتی از موضوعات آن عبارتند از :

  • داستان پنج تن از پیامبران الهى
  •  معاد و حیات پس از مرگ
  • سخن گفتن پرنده اى چون هدهد با حضرت سلیمان(ع) و سخن گفتن حشراتى چون مورچه
  • داستان حضرت سلیمان(ع) و ملکه سبأ

به نقل از رسول خدا (ص) :

هر کس سوره نمل را قرائت نماید، خداوند ده برابر تعداد کسانی که حضرت سلیمان علیه السلام را تصدیق یا تکذیب کرده اند و نیز تعداد کسانی که پیامبران الهی هود، شعیب، صالح و ابراهیم را تایید و یا تکذیب کرده اند حسنه به او داده می شود، او در حالی از قبرش خارج می شود که ذکر لا اله الا الله به لب دارد.

اگر سوره نمل را بر پوست آهویی بنویسند و آن را در منزل خود قرار دهند، هیچ مار و عقرب و کرم و ملخ و سگ درنده و گرگ آزار دهنده ای به خانه اش نزدیک نمی شود.

فضیلت و برکات خواندن سوره نمل

امام صادق (ع) فرمودند:

 اگر کسی سوره های طواسین (سوره هایی با طسم و طس آغاز شده) را در شب جمعه قرائت کند از جمله اولیای الهی است که در جوار الهی خواهد بود و در دنیا هیچ ناراحتی به او نخواهد رسید و خداوند در آخرت چندان از نعمت های بهشتی به او عطا می کند که راضی شود.

امام باقر (ع) فرمودند :

اگر به درد دندان مبتلا شدی دست خود را بر روی آن بگذار و به آن سوره حمد و اخلاص بخواند و بعد از آن آیه « وتری الجبال تحسبها…..) را بخوان که دیگر به آن درد مبتلا نمی شوی.

فضیلت و فواید سوره نمل

آثار و برکات دیگر سوره نمل

برآورده شدن حاجات بزرگ : به منظور برآورده شدن حاجات اگر ۱۲ هزار مرتبه آیه ۶۲ سوره نمل «امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء» را بخوانید در همان هفته اول مقصود حاصل می گردد.

علاقمند کردن شخصی به خود : هر کس بخواهد شخصی را به دوستی خویش مایل سازد در صورتی که یک ساعت بدون او تحمل نداشته باشد این آیات را به طعامی خوانده و به او بخوراند.

«بسم الله الرحمن الرحیم، ان لا تعلوا علی و اتونی مسلمین» «لو لا ان ربطنا علی قبلها لتکون من المومنین»

آثار پر برکت سوره نمل

همانطور که در این مقاله با خواص سوره نمل آشنا شدید در صورت آشنایی با دیگر خواص سوره های قرآن کریم می توانید بر روی دانستنی های مذهبی کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو