همه چیز درباره حلزون تراپی و آشنایی با فواید آن

همه چیز درباره حلزون تراپی و آشنایی با فواید آن


منبع: آرگا

198

1398/12/20

10:36


حلزون تراپی که امروزه در اغلب کشور های آسیایی گسترش پیدا کرده و به محبوبیت فراوانی نیز نزد بانوان دست یافته و به همین منظور در این مقاله شما را با تاریخچه استفاده از این جاندار و فواید استفاده از این روش آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

همه چیز درباره حلزون تراپی و آشنایی با فواید آن

بهتر است بدانید که در اغلب کشور های آسیایی از روش حلزون تراپی برای داشتن پوستی زیبا و صاف استفاده می شود و در واقع از محبوب ترین مواد در زمینه مراقبت از پوست در کشور کره شناخته می شود و اکثر مردم یک محصول که حاوی حلزون باشد را در برنامه های روتین خود قرار داده اند.

آشنایی با حلزون تراپی

اگر تا به حال این نام را نشنیده اید نباید تعجب کنید زیرا این روش به تازگی وارد کشور شده و هنوز جایگاه محبوبی در میان افراد پیدا نکرده است البته که این روش از دسته روش های درمانی کهن شناخته می شود که در اغلب کشور های آسیایی رواج پیدا کرده است. در این روش معمولا یک پزشک،یک طبیب مجرب و یا حتی یک آرایشگر می تواند به عنوان حلزون تراپیست وارد عمل شود و کارهای درمانی را بر روی پوست افراد انجام دهد. به طور کلی در این روش حلزون را بر روی پوست افراد قرار می دهند و حلزون در طی حرکاتی که انجام می دهد مخاط پوست را ترشح می کند و جالب است بدانید که این مخاط از طریق منافذی که بر روی بدن این جاندار هستند ترشح خواهند شد. توجه داشته باشید که این مخاط مانند یک ماسک طبیعی عمل کرده و به ترمیم و دوباره سازی سطح پوست کمک شایانی خواهد کرد و همچنین دارای خاصیت درمان کنندگی نیز می باشد و قادر است تا اغلب بیماری های پوستی را درمان نماید. در زمان های گذشته از این جاندار برای درمان بیماری های داخلی نیز مانند سرفه و سوء هاضمه استفاده می شده است. توجه داشته باشید که این حیوان زمانی ماده را از خود ترشح می کند که صدفش آسیب ببیند و از این راه صدف آسیب دیده آن ترمیم خواهد شد.

چگونگی حلزون درمانی

تاریخچه حلزون درمانی:

بهتر است بدانید که بقراط دانشمند مشهور یونانی اولین کسی بود که حلزون را یک دارو برای درمان مشکلات پوستی پیشنهاد کرده بود و وی حدود دو هزار سال این جاندار را تکه تکه کرد و سپس آن ها را درون شیری که ترش مزه بود قرار داد و ترکیب کرد و سپس از مخلوط به دست آمده به عنوان یک مرحم یا ضماد برای درمان التهابات پوست استفاده می کردند. بقراط معتقد بود که این جاندار به دلیل خواص شگفت انگیز و رطوبت بالا نقش فراوانی در ترمیم التهاب داشت و همچنین این دانشمند بزرگ به این نتیجه رسیده بود که اگر از این ماده برای مدت زمان طولانی استفاده نمایید با روشن تر شدن و درخشان تر شدن پوست مواجه خواهید شد. پس ازاین دانشمند درمان گراهای دیگری نیز روی کار آمدند و از ترشحات این جاندار به عنوان یک درمان طبیعی یاد کردند. امروزه نیز کشور ژاپن به خلاقیت جالبی پی برده و از این نرم تن برای طراوت بخشیدن به پوست بانوان ژاپنی استفاده می کند.

حلزون درمانی در چند جلسه قابل انجام خواهد بود؟

توجه داشته باشید این که شما در طول سال چندین مرتبه از این روش استفاده می کنید وابسته به سن شما می باشد ولی اغلب توصیه می شود که اگر سن شما بالاتر از ۳۰ است بایستی در طول سال تنها ۲ مرتبه از این روش درمانی استفاده نمایید و یا به عبارتی یعنی هر شش ماه یک مرتبه. اما سن شما بیش از ۴۰ است بهتر است تا دفعات استفاده از حلزون را افزایش دهید و در طول سال حداقل ۳ مرتبه از این روش درمانی استفاده کنید و توصیه می شود که برای انجام آن حتما نزد متخصص بروید.

تاریخچه حلزون تراپی در جهان

ترکیبات آلی و مفید موجود در مخاط حلزون برای جوان سازی پوست:

همانطور که می دانید مخاط حلزون دارای ترکیبات بسیار مفیدی است که می تواند در سلامت پوست و جوان سازی آن نقش فراوانی داشته باشد و به همین منظور در ادامه به بیان برخی از ترکیبات موجود در این مخاط حلزون پرداخته ایم:

آلانتوئین:

اولین ماده غنی و موجود در این جاندار آلانتوئین می باشد که به دلیل تاثیر شگفت آوری که دارد به کمک پوست می آید و پس از از بین بردن سلول های مرده باعث ایجاد سلول های جدید می شود و از این طریق به جوان سازی پوست کمک شایانی می کند. همچنین توجه داشته باشید که این ماده می تواند به عنوان یک ترمیم کننده نیز عمل کند و برای افرادی که پوستشان دچار سوختگی یا خراش شده است بسیار کارساز باشد. تاثیر دیگر که این ماده می تواند بر روی پوست داشته باشد این است که یک اثر حفاظتی از خود نشان دهد و با قرار گرفتن بر روی پوست این امکان را فراهم می کند تا پوست تحت تاثیر آثار مخرب شوینده ها قرار نگیرد.

ویتامین ها و پروتئین ها:

همچنین مخاط موجود در حلزون به دلیل داشتن ویتامین هایی مانند A و C و E قادر خواهد بود تا از پوست افراد در برابر آسیب های محیطی و خارجی محافظت نماید و همچنین به افراد کمک خواهد کرد تا پوست نرم تری داشته باشند.

ترکیبات موجود در مخاط حلزون

آنتی بیوتیک های طبیعی:

همانطور که می دانید آکنه از دسته بیماری هایی است که در اثر عفونت بر روی پوست ایجاد می شود و توجه داشته باشید که مخاط حلزون به دلیل داشتن آنتی بیوتیک های فعال به مبارزه با این عفونت ها برخواسته و به شما برای داشتن پوستی بدون آکنه کمک شایانی خواهد کرد.

اسید گلیکولیک:

توجه داشته باشید که این ماده می تواند به عنوان یک لایه بردار برای پوست عمل نماید و به از بین بردن سلول های مرده بپردازد و در عوض سلول های جدیدی برای پوست جایگزین خواهد کرد و از این طریق به جوان سازی پوست می انجامد. همچنین این ماده با نفوذ به لایه های عمیق پوست می تواند اثرات مثبتی داشته باشد و خواص درمانی عمیق تری از خود نشان دهد.

مواد آنتی اکسیدانی:

همانطور که می دانید رادیکال های آزاد موجب ایجاد لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست خواهند شد و علاوه بر ایجاد لکه باعث کاهش کلاژن سازی و افزایش چین و چروک های پوست نیز خواهند شد. توجه داشته باشید که مواد آنتی اکسیدانی قادرند تا تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد را از بین ببرند و به جوان سازی سلول های پوست کمک شایانی بکنند.

فواید حلزون تراپی

فواید استفاده از حلزون تراپی:

توجه داشته باشید هنگامی که عمل حلزون تراپی بر روی پوست پاکسازی شده انجام می شود در واقع مواد ترشح شده با سلول های پوستی ترکیب خواهند شد و اثراتی را که در ادامه بیان کرده ایم را در پی خواهد داشت:

التهابات پوستی را کاهش خواهد داد.

فرآیند درمان طبیعی آسیب های پوستی را تحریک خواهد کرد.

از طریق اشعه های ماورای بنفش خورشید به ترمیم سلول های آسیب دیده پوست می پردازد.

سلول های صدمه دیده را از بین می برد و سلول های جدیدی جایگزین می کند.

توانایی پوست را در تولید مواد ضد میکروبی بهبود می بخشد و با عفونت های موجود بر روی پوست مبارزه خواهد کرد.

باعث بهبود تیرگی و لکه های روی پوست می شود.

جای جوش و زخم های پوستی را از بین خواهد برد.

با استفاده از مادام از این ماده سطح پوست روشن و درخشان خواهد شد.

نوسازی سلول های پوستی را افزایش خواهد داد.

آشنایی با چگونگی حلزون تراپی

آیا انجام حلزون درمانی می تواند خطرناک و مضر باشد؟

توجه داشته باشید که حلزون تراپی هیچ گونه خطر خاصی ندارد ولی ممکن است پوست برخی از افراد به مخاط آن حساسیت نشانه دهد و توصیه می شود افرادی که برای مرتبه اول از آن استفاده می کنند حتما نزد متخصص بروند و از این روش استفاده کنند. همچنین می توانید برای تست آن مقدار کمی از مخاط را بر روی پوست خود قرار دهید و در صورت مشاهده نشدن حساسیت به استفاده از آن اقدام نمایید. همچنین پیشنهاد می شود که بازدید از مطالب لایه برداری پوست و درمان افتادگی پوست را نیز از دست ندهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو