معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت: این شهرستان برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا  از امروز قرنطینه شده و هشدارهای لازم برای وارد نشدن خودروهای پلاک های سایر شهرستان ها و استانها داده شده و در ورودی های شهر از وارد شدن این قبیل خودروها جلوگیری می شود.

رحمدل بامری بیان کرد: هیچ خودرو صاحب پلاک شهرستان دیگری به غیر از چابهار حق ورود به این شهر را نخواهد داشت و هم اینک قرنطینه در ورودی های منطقه آزاد و شهر اعمال می شود و از مردم خواسته شده به شهرستان چابهار سفر نکنند. 

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی برای پیشگیری از فراگیری ویروس کرونا در این شهرستان صورت گرفته است و تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

وی اظهار داشت: بصورت مرتب و شبانه روزی از پایگاه های غربالگری ویروس کرونا در مناطق ورودی شهر، ترمینال مسافربری و درب گیت شمالی منطقه آزاد و همچنین از محل ساختمان هتل ورزش برای قرنطینه بیماران احتمالی به همراه اعضای شورای تامین و ستاد مدیریت بحران شهرستان چابهار بازدید و توصیه شده موارد شیوع کرونا را جدی بگیرند.

فرماندار چابهار افزود: بسیاری از هموطنان با تصور اینکه اثر ویروس کرونا در مناطق گرم کاهش پیدا می‌کند از تعطیلات در نظر گرفته شده برای ماندگاری در منزل و جلوگیری از گسترش کرونا استفاده کرده و روزهای گذشته عازم چابهار شده‌اند در حالی که در مناطق با رطوبت بالا مانند بنادر چابهار و کنارک ماندگاری ویروس بیشتر و خطر شیوع آن دو چندان است.

وی گفت: توصیه‌ها و تاکیدهای مسوولان به ویژه رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بهداشت و درمان برای پرهیز از سفرهای ضروری و نیامدن به بندرچابهار به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکنون نتیجه بخش نبوده و همچنان مردم شهرستان های مختلف از سراسر استان سیستان وبلوچستان و سایر استان های کشور بر سفر به چابهار اصرار دارند.

بامری افزود: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور و متاسفانه در استان سیستان وبلوچستان در راستای مقابله و پیشگیری از گسترش این بیماری جلسات متعدد و مشترک تشکیل و نشست مدیریت بحران شهرستان برگزار و با تشکیل تیم های ویژه، بازرسی از اماکن عمومی، فروشگاهها و مغازه های سطح شهر و روستاها به منظور رعایت مسائل بهداشتی انجام شده است.

وی بیان کرد: تعطیلی کلیه بازارچه ها و روز بازارها ( بلوک بازار، جمعه بازار و دوشنبه بازار کمب) و مراکز تجاری و خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: شهرداریها و دهیاریها به ضدعفونی اماکن عمومی، پارکها، مساجد، ادارات و بانکها موظف شده اند و نسبت به آماده سازی و تجهیز بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز اقدام شده است.

بامری بر برگزار نشدن مراسم ترحیم و حتی المقدور محدود برگزار کردن مراسم در سطح شهرها و روستاها تاکید کرد و افزود: چنانچه سفرها به چابهار که هوای شرجی و رطوبت بالا دارد کمتر شود شاهد سلامت بیشتر مردم خواهیم بود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: امید است با همکاری آحاد مردم بویژه در روزهای آِینده  از ترددهای غیرضروری(ماندن در خانه و نرفتن به مهمانی و یا دعوت از مهمان) از شیوع این بیماری جلوگیری و سلامت شهروندان به شکل مطلوب تامین شود.

بامری از همکاری صمیمانه همه ادارات به ویژه مردم شریف شهرستان تقدیر کرد.

تمامی امکانات و نیروها برای شکست کرونا ویروس بسیج و شهر چابهار قرنطینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار نیز با تایید قرنطینه شدن شهر چابهار و مراکز خدماتی خاطرنشان کرد: همه پرسنل و امکانات در جهت شکست ویروس کرونا به کار گرفته شده و با تعهدی که از کادر بهداشتی و درمانی سراغ داریم قطعا از این بحران نیز با سربلندی بیرون خواهیم آمد.

محمود حسین بر افزود: پایگاه های بهداشتی در مبادی ورودی شهر برای کنترل ورودی ها مستقر شده و همکاران ما با نهایت حساسیت و دقت علائم بالینی افراد را بررسی می کنند.

وی با تشکر از همکاری همه دستگاه ها و نهادهای دخیل گفت: مهار و شکست کرونا عزمی بزرگ و همدلی می خواهد که خوشبختانه این عزم و همدلی در بین مسوولان شهرستان به وضوح دیده می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: حاشیه شهر چابهار نیازمند توجه بیشتر و ضدعفونی و گندزدایی است و باید در این رابطه اقدامات لازم انجام تا شاهد شیوع ویروس کرونا در این منطقه نباشیم و امیدواریم با قرنطینه شدن شهر شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا باشیم.

 

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز اعلام کرد: با توجه به وضعیت ویژه این شهر وضعیت قرمز اعلام شده است تا شهروندان در خانه بمانند و زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت موارد پیشگیری شکسته شود.

همچنین به گزارش روابط عمومی شورای شهر نیشابور، این شورا امروز با هدف بررسی طرح‌های حمایتی از حوزه بهداشت و درمان و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نشست فوق‌العاده برگزار کرد.

براساس این گزارش رییس شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: در این نشست طرح شورای شهر و لایحه شهرداری به منظور حمایت از حوزه بهداشت و درمان و مقابله با آثار منفی اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر شهروندان، بررسی شد.

سید هادی درّودی افزود: بررسی متمم بودجه سال ۹۸ و لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری نیشابور از دیگر دستورکار این نشست بود.

براساس گزارش امروز مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۱۸۳ نفر مبتلایان قطعی کرونا در استان خراسان رضوی، ۱۰۷ نفر در  شهرستان مشهد، ۵۰ نفر در شهرستان نیشابور، ۱۲ نفر در شهرستان سبزوار، ۹ نفر در شهرستان تربت‌حیدریه، چهار نفر در شهرستان گناباد و یک نفر نیز در شهرستان تربت‌جام است.