سفر با قطار هایی که سریع السیرترین قطارهای دنیا هستند؛ سریع‌تر از ماشین‌ سواری شما!

سفر با قطار هایی که سریع السیرترین قطارهای دنیا هستند؛ سریع‌تر از ماشین‌ سواری شما!


منبع: روزیاتو

128

1398/12/20

20:35


قطار هر چقدر هم که پر سرعت باشد سرعت پایینی دارند. با این که این فقط نظر بیشتر شمایی است که با قطارهای کندرو سفر کرده‌اید، اما در واقع این طور نیست.

آیا تا کنون فکر کرده‌اید که نیاز به سرعت دارید؟ یک چیزی مثل آدرنالین در شما قلقل می‌جوشد و می‌خواهید با یک سفر پرسرعت به آدرنالینی که در جای‌جای وجودتان کمین کرده جهش بدهید. حتما در چنین مواقعی به هواپیما یا ترن هوایی شهربازی فکر می‌کنید؟ اما توصیه ما به شما ترن زمینی است!

تا به حال شده با خودتان فکر کنید که حداکثر با چه سرعتی می‌توانید روی زمین رانندگی کنید؟ یعنی آن قدر سریع که حساب عقربه‌ کیلومترشمار از دستتان در برود؟

خواندن مطلب امروز را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا می‌توانید با ۱۰ تا از سریع‌ترین قطارهای جهان آشنا شوید؛ وسایل حمل و نقل عمومی که اصلا فکرش را نمی‌کنید بتوانند با چنین سرعت بالایی حرکت کنند و شما را به مقصد دلخواهتان برسانند.

قطار یک وسیله نقلیه عمومی سنگین وزن است که روی ریل‌های آهنی حرکت می‌کند و طبیعتا نمی‌توان از آن انتظار داشت که پرواز کرده یا با سرعت هواپیما حرکت کند اما چند قطار در دنیا هستند که سرعتشان هوش از سر شما می‌برد. شاید خیلی از شما نام قطار فشنگی یا Bullet Train را شنیده باشید. اما خوب است بدانید که این قطار تنها یکی از پرسرعت‌ترین قطارهای دنیاست.

در واقع، قطارهای سریع‌السیر در خیلی از کشورها فعالیت کرده و برخی از آنها در خطوط بین‌المللی کار می‌کنند. شما می‌توانید در ادامه این مطلب با ۱۰ تا از سریع‌ترین قطارهای دنیا آشنا شوید تا متوجه شوید که کجا می‌توانید سوار این قطارها شوید و شانس یک سفر هیجان‌انگیز  و سریع را با قطار زمینی اما در حد ترن هوایی داشته باشید.

سریع‌ترین قطارهای دنیا

۱- قطار THSR 700T

قطار THSR 700T یک قطار پرسرعت است که می‌تواند تا سرعت ۸۳ کیلومتر در ساعت حرکت کند. این قطار را می‌شود در کشور تایوان پیدا کرد. بنابراین، اگر حساب کردید مثل بازی نید فور اسپید (need for speed) نیاز به سرعت دارید و آدرنالین بدنتان در حال جوش و خروش است، کشور تایوان دقیقا همان جایی است که باید برای سفر به آن کوله بار خود را ببندید.

۲- قطار دوبلس TGV Duplex

سرعت قطار TVG Duplex به ۸۹٫۵ کیلومتر در  ساعت می‌رسد که یکی از سریع‌رین قطارهای دنیاس این قطار از فرانسه به کشورهای دیگر می‌رود و می‌تواند ۵۰۸ نفر مسافر را در دل واگن‌های خود جای دهد.

۳- قطار TGV Réseau از مبدا فرانسه

از دیگر قطارهای پرسرعت فرانسه که بالاترین سرعت آن به ۸۱٫۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد قطار Réseau نام دارد که آن هم از شیوه‌های سریع حمل و نقل عمومی به شمار می‌رود. اما ظرفیت این قطار نسبت به قطارهای دیگر کمتر است و می‌تواند ۳۶۱ مسافر را روی صندلی‌های خود جای دهد.

۴- قطار سری E5 شینکانسِن هایابوسا

سرعت قطار سری E5 شینکانسِن هایابوسا می‌تواند به ۸۳٫۱۴ کیلومتر در ساعت برسد. گنجایش این قطار از بقیه بالاتر است و می‌تواند در واگن‌های بسیار درازش ۷۳۱ مسافر را همراه خود جا به جا کند.

۵- قطار KTX 2 کره جنوبی

بالاترین سرعت قطار KTX 2 در کره جنوبی به ۸۹٫۹۳ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ظرفیت واگن‌های این قطار متغیر است و می‌تواند ۵۰۰، ۳۸۵ و حتی ۲۰۰ صندلی داشته باشد.

۶- قطار Talgo 350

قطار Talgo 350 می‌تواند تا سرعت ۹۹٫۶۸ کیلومتر در ساعت حرکت کند. این قطار کوچک‌تر از سایر قطارهاست و از مبدا اسپانیا به کشورهای دیگر حرکت می‌کند.

۷- قطار AVG Italo در ایتالیا

سرعت قطار AVG Italo نیز به ۹۹٫۶۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد و این دومین قطاری است که می‌تواند تا این سرعت حرکت کند. این قطار در نهایت می‌تواند ۴۴۶ مسافر را جا به جا کند.

۸- قطار Transrapid TR-09 از مبدا آلمان

سرعت قطار Transrapid TR-09 به ۱۲۷٫۷۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد که در این فهرست فعلا بالاترین رتبه را دارد.

 

۹- قطار CRH380A در چین

قطار CRH380A چین از اولین قطارهایی است که توانسته سرعت خود را به ۱۳۴٫۱۱ کیلومتر در ساعت برساند و حتی می‌تواند سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت را نیز تجربه کند. از نظر قوانین حمل و نقل عمومی تا این لحظه سفر با چنین سرعت امکان دارد و سریع‌ترین راه زمینی برای رسیدن به مقصد مورد نظر است.

۱۰- قطار Maglev ژاپن

قطار The Japanese Maglev Train سال گذشته رکورد جهانی سرعت را در میان قطارها زد و توانست سرعت خود را به حدود ۱۶۷٫۱۹ کیلومتر در ساعت برساند. این قطار سریع‌ترین قطار موجود تا به امروز است و حتما سوار شدنشن خالی از لطف نیست. فراموش نکنید که این قطار با سرعت ۱۶۷ کیلومتری خود در مرحله آزمایشی و بدون مسافر به این سرعت رسیده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو