طرز تهیه کوکو سویا یک غذای لذیذ و سالم با دستور پخت اصلی

طرز تهیه کوکو سویا یک غذای لذیذ و سالم با دستور پخت اصلی


منبع: آرگا

165

1398/12/21

11:57


در این مطلب با طرز تهیه کوکو سویا غذای خوشمزه و سالم ایرانی در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از طعم بی نظیر این کوکو نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه کوکو سویا یک غذای لذیذ و سالم با دستور پخت اصلی

کوکوی سویا غذایی سالم و در عین حال مقوی است که شما می توانید آن را برای وعده شام یا نهار در منزل به راحتی بپزید. در دستور تهیه کوکو سویا از جعفری و پیاز و آرد سفید و آرد سوخاری و تخم مرغ و نمک و فلفل و زردچوبه و پودر آویشن و سویا استفاده می شود.

کوکو از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار می باشد که در مدت زمان کوتاهی پخته و آماده سرو می شود همچنین برای پخت کوکو روش های مختلفی نظیر کوکوی سیب زمینی و کوکوی سبزی و کوکوی عدس و کوکوی سویا و … وجود دارد و شما می توانید به کمک این روش ها در پخت این غذای ایرانی تنوع ایجاد نمایید.

دستور تهیه کوکو سویا

مواد لازم

  • سویا دانه ریز : دو پیمانه
  • پیاز متوسط : یک عدد
  • جعفری خرد شده : چهار قاشق غذاخوری
  • آرد : دو قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری : دو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : دو تا سه عدد
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • زردچوبه : به مقدار لازم
  • پودر آویشن : به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سویا با ساده ترین روش در منزل

برای پخت کوکوی سویا ابتدا سویای دانه ریز را درون مقداری آب گرم خیس کنید سپس سویا خیس خورده را درون آبکش بریزید و اجازه دهید تا آب آن به خوبی کشیده شود.

پوست پیاز را بگیرید سپس آن را رنده کنید. توجه داشته باشید که بعد از رنده کردن پیاز باید به صورت کامل آب آن را بگیرید سپس پیاز را به سویا اضافه کنید.

رنده کردن پیاز

در این مرحله از طرز تهیه کوکو سویا ، تخم مرغ و آرد سفید و آرد سوخاری و جعفری خرد شده و فلفل و نمک و زردچوبه و پودر آویشن را به مایه کوکو بیفزایید و مواد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند.

طرز تهیه کوکو سویا در منزل

درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو را بردارید و به کمک دست به آن فرم دهید و کوکو را درون روغن قرار دهید تا سرخ شود سپس طرف دیگر آن را برگردانید و سرخ نمایید.

سرخ کردن کوکو سویا

کوکوهای سرخ شده را روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود سپس آن ها را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و به کمک سبزیجات تازه و برش های گوجه فرنگی و خیار شور و … این غذای خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید.

کوکوی سویا خوشمزه

کوکوی سویا را به همراه نان و سبزی خوردن و نوشیدنی دلخواه خود میل کنید.

تزیین کوکوی سویا

در این مطلب دستور پخت کوکو سویا را پیش رو داشتید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید کوکوی خوش طعمی را در منزل بپزید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو