روش های مختلف ریمو کردن کاشت ناخن و ژلیش در خانه

روش های مختلف ریمو کردن کاشت ناخن و ژلیش در خانه


منبع: زیبامون

874

1398/12/21

14:55


اگر به فکر این هستید که کاشت یا ژلیش ناخن هاتون رو در خانه ریمو کنید، بهتون پیشنهاد میکنیم در ادامه با زیبامون همراه باشید و روش های مختلف برای این کار رو یاد بگیرید!

روش های مختلف ریمو کردن کاشت ناخن و ژلیش در خانه

کاشت و ژلیش کردن ناخن ها یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین خدمات مربوط به ناخن هاست که ظاهر زیبا، یکدست و شیکی رو برای ناخن ها ایجاد میکنه و همچنین باعث میشه تا ناخن ها استحکام بیشتری پیدا کنند.

همونطور که میدونید کاشت ناخن و ژلیش، هر 3 تا 4 هفته یک بار نیاز به ترمیم داره و این مدت زمان برای ترمیم ناخن ها، به رشد طبیعی ناخن های شما بستگی خواهد داشت و گاهی لازمه زودتر از این زمان برای ترمیم کردن ناخنهاتون به سالن زیبایی مراجعه کنید.

اگر بعد از گذشت 3 تا 4 هفته از کاشت و ژلیش ناخنها، فرصت نکردید که برای ترمیم مراجعه کنید و یا اگر از کاشت و ژلیش کردن ناخن هاتون پشیمون شدید و به فکر ریمو کردن هستید، بهتون پیشنهاد میکنیم حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با روش های مختلف ریمو کردن کاشت ناخن و ژلیش ناخن آشنا بشید. با یاد گرفتن این ترفندها میتونید به سادگی این کار رو در منزل انجام بدید و در هزینه های خود هم صرفه جویی داشته باشید.

 

چگونه کاشت و ژلیش ناخن ها را در خانه با استون ریمو کنیم؟

هنگامی که صحبت از ریمو کردن کاشت ناخن یا ژلیش ناخن میشه، اَسِتون (acetone) میتونه بهترین ناجی و کمک دهنده به شما خواهد بود. این ماده شیمیایی قوی، مبتنی بر مواد شیمیایی که حل کننده مواد کاشت ناخن و ژلیش هستند ساخته شده و به راحتی میتونه این مواد رو از روی ناخن ها از بین ببره. البته لازمه بدونید که استون یکی از مواد شیمیایی فوق العاده مضر برای پوست هست و نباید بیش از حد مورد استفاده قرار بگیره. در ادامه بهترین و کاربردی ترین روش ها برای ریمو کردن کاشت ناخن و ژلیش ناخن در خانه رو به شما آموزش داده ایم.

 

روش اول: استفاده از استون و فویل (کاغذ آلومینیومی) برای برداشتن کاشت و ژلیش ناخن

برای استفاده از این روش کاربردی به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • استون
  • ناخن گیر
  • بافر ناخن
  • توپ یا پد پنبه ای
  • فویل آلومینیومی
  • وازلین

 

کاغذ آلومینیومی روی ناخن

 

1. ابتدا اندازه بلندی کاشت ناخن رو تا حد امکان با استفاده از ناخن گیر کوتاه کنید.

2. سپس دور تا دور ناخن رو با وازلین چرب کنید و بعد پد پنبه ای آغشته به استون رو بر روی ناخن ها قرار بدید.

3. یک تکه کاغذ آلومینیومی رو به اندازه دور ناخن برش بزنید و بر روی ناخن قرار بدید.

4. این کار رو برای تمام ناخن ها انجام بدید و چیزی در حدود 25 تا 30 دقیقه صبر کنید.

5. بعد از گذشت این مدت زمان، فویل آلومینیومی رو از روی ناخن بکشید. با این ترفند کاشت و ژلیش ناخن به سادگی از روی ناخن جدا خواهند شد. اما اگر احساس کردید کاشت ناخن مقاومت میکنه و از روی ناخن جدا نشده است، چند دقیقه دیگر هم صبر کرده و مجددا این کار رو تکرار کنید.

 

 

روش دوم: استفاده از استون و آب گرم برای ریمو کردن کاشت و ژلیش ناخن

برای استفاده از این روش به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • استون
  • چوب پرتقال
  • وازلین
  • ناخن گیر
  • آب گرم
  • موچین
  •  دو عدد کاسه

 

ریمو کردن کاشت ناخن با استون و آب گرم

 

1. ابتدا ناخن کاشت شده رو تا حد امکان با استفاده از ناخن گیر کوتاه کنید.

2. با استفاده از چوب پرتقال، کوتیکول ناخن رو کمی به سمت عقب ببرید و لبه های کاشت ناخن رو با این چوب کمی جا به جا کنید.

3. یک کاسه رو با استون و دیگری رو با آب گرم پر کنید. کاسه حاوی استون رو درون کاسه حاوی آب گرم قرار بدید تا به تدریج گرم بشه.

4. اطراف ناخن رو با وازلین چرب کنید تا در اثر استفاده از استون، پوست اطراف ناخن خشک و خشن نشه.

5. حالا ناخن ها رو درون کاسه استون قرار بدید و مطمئن بشید که تمام قسمت های ناخن درون استون قرار گرفته باشه. برای اثربخشی این روش باید چیزی در حدود 30 تا 40 دقیقه صبر کنید.

6. بعد از گذشت این مدت زمان بررسی کنید که آیا کاشت و ژلیش ناخن نرم شده یا نه! سپس با موچین، ناخن کاشت و ژلیش شده رو به آرومی و از نزدیکی کوتیکول ناخن جدا کنید. 

7. اگر احساس کردید که ناخن کاشت شده هنوز سفت و محکم بوده و در برابر جدا شدن مقاومت می کند، این کار رو به زور انجام ندید و چند دقیقه دیگر هم صبر کنید و مجددا با موچین ناخن کاشت شده رو جدا کنید.

 

روش های ریمو کردن کاشت و ژلیش ناخن در خانه بدون استفاده از استون

اگر به هر دلیلی تمایلی به استفاده از استون ندارید و دوست ندارید پوستتون در اثر استفاده از این ماده شیمیایی خشک و خشن بشه، میتونید از روش هایی که در ادامه توضیح داده شده استفاده کنید و کاشت و ژلیش ناخن هاتون رو بدون استفاده از استون ریمو کنید.

 

روش اول: استفاده از پاک کننده لاک ناخن بدون استون

خوشبختانه این روزها محصولات مختلفی برای پاک کردن لاک ناخن طراحی و تولید شده که پاک کننده های بدون استون، یکی از این موارد هستند. برای استفاده از این روش، به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • پاک کننده لاک ناخن بدون استون
  • موچین 
  • ناخن گیر 
  • کاسه یا ظرف مناسب

 

ریمو کردن ژلیش ناخن با پاک کننده بدون استون

 

1. ابتدا ناخن کاشت یا ژلیش شده رو با استفاده از ناخن گیر تا حد امکان کوتاه کنید.

2. لبه های کاشت ناخن رو با استفاده از موچین از روی ناخن طبیعی کمی جدا کنید.

3. حالا پاک کننده لاک ناخن بدون استون رو در کاسه و ظرف مناسب بریزید و اجازه بدید تا ناخن هاتون به مدت 30 تا 40 دقیقه درون این پاک کننده خیس بخوره.

4. هنگامی که احساس کردید ناخن کاشت و ژلیش شده از روی ناخن اصلی کمی جدا و شل شده است، میتونید با استفاده از موچین، این ناخن مصنوعی رو از روی ناخن جدا کنید.

5. اگر ناخن کاشت شده به راحتی از روی ناخن جدا نشد، بهتره مدت زمان بیشتری صبر کنید.

لازمه بدون پاک کننده های بدون استون، بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی که در هوای آزاد قرار می گیرند، تبخیر شده و خاصیت خودشون رو از دست میدهند. بنابراین بهتره هر چند دقیقه یک بار، مقداری پاک کننده لاک ناخن بدون استون رو به ظرف خود اضافه کنید. 

 

روش دوم: ریمو کردن کاشت ناخن با استفاده از نخ دندان

نخ دندان نه تنها تاثیر خیلی زیادی در حفظ سلامت دندان ها داره بلکه دارای کاربردهای مختلفی هم هست که ریمو کردن کاشت و ژلیش ناخن، یکی از این کاربردهاست. استفاده از این روش به تنهایی ممکن نیست و حتما باید از یک شخص دیگر کمک بگیرید. برای استفاده از این روش به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • چوب پرتقال
  • نخ دندان
  • یک دوست!

 

ریمو کردن کاشت ناخن با نخ دندان

 

1. با استفاده از چوب پرتقال، قسمت کوتیکول ناخن رو کمی به عقب فشار دهید و لبه های کاشت یا ژلیش ناخن رو هم دستکاری کنید تا کمی از روی سطح ناخن جدا شوند.

2. از دوست خود بخواهید یک تکه نخ دندان را در دست بگیرید و از قسمت پایین ناخن این نخ رو نگه داره و دو انتهای نخ رو در دست بگیره.

3. نخ رو به شکل اره ای حرکت بدید تا ناخن کاشت شده از روی ناخن اصلی جدا بشه. 

 

البته باید بدونید که این روش ممکنه کمی دردناک باشه. اگر احساس می کنید آستانه تحمل درد در شما خیلی کم هست، بهتره از انجام این روش صرف نظر کنید.

 

روش سوم: ریمو کردن کاشت و ژلیش ناخن با استفاده از سوهان یا بافر ناخن

روش دیگه ای که برای ریمو کردن کاشت ناخن وجود داره این هست که با استفاده از سوهان یا بافر، این ناخن رو از بین ببرید. شاید این روش کمی زمان بر باشه، اما پوست شما با هیچ ماده شیمیایی تماس پیدا نمی کنه و میتونید با خیال راحت ناخن های کاشت یا ژلیش شده رو ریمو کنید. برای استفاده از این روش به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • سوهان یا بافر ناخن
  • چوب پرتقال
  • ناخن گیر
  • قیچی کوتیکول
  • روغن کوتیکول

 

سوهان ناخن

 

1. تمام طراحی ها و لاک موجود بر روی ناخن ها رو پاک کنید و بلندی ناخن رو تا جایی که امکان داره با استفاده از ناخن گیر، کوتاه کنید.

2. حالا با استفاده از سوهان یا بافر ناخن، سطح روی ناخن کاشت یا ژلیش شده رو سوهان بکشید تا تمام مواد استفاده شده روی ناخن اصلی، از بین بره و به ناخن طبیعی خودتون برسید.

3. اگر احساس می کنید در قسمت هایی از ناخن همچنان مواد کاشت وجود داره و نمیتونید با سوهان از بین ببرید، با استفاده از قیچی کوتیکول، این مواد رو از روی ناخن ها بردارید

4. در مرحله آخر با استفاده از چوب پرتقال، اطراف ناخن رو تمیز کنید تا تمام سطح ناخن از مواد کاشت، چسب و ژل پاک بشه.

 

روش چهارم: استفاده از آب گرم برای ریمو کردن کاشت ناخن در خانه

این روش یکی از ساده ترین و ملایم ترین روش ها برای ریمو کردن کاشت ناخن در خانه هست و همچنین جز روش های بی خطر محسوب میشه. برای استفاده از این روش به موارد زیر نیاز داریم:

 

  • آب گرم
  • سوهان ناخن
  • چوب پرتقال
  • ناخن گیر

 

دستها در کاسه اب گرم

 

1. اندازه ناخن ها رو به کوتاه ترین اندازه ممکن کوتاه کنید و لبه های کاشت ناخن رو با استفاده از چوب پرتقال کمی آزاد کنید.

2. مقداری آب گرم درون کاسه بریزید. 

3. ناخن ها رو به مدت 30 تا 40 دقیقه درون کاسه نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که تمام سطح ناخن با آب گرم تماس داشته باشه. هر چند دقیقه یک بر مقدار آب گرم به ظرف اضافه کنید تا دمای آب کم نشه.

4. بعد از گذشت این مدت زمان، کاشت ناخن یا ژلیش ناخن نرم شده و شما میتونید با استفاده از چوب پرتقال یا موچین، ناخن کاشت شده رو از روی ناخن طبیعی بردارید.

 

نکات مهم و احتیاط هایی که باید در هنگام ریمو کردن کاشت ناخن در خانه رعایت کنید

 

  • تحت هیچ شرایطی سعی نکنید به زور، ناخن کاشت شده رو از روی ناخن اصلی جدا کنید. این کار ممکن هست باعث اسیب دیدن بستر ناخن شده و در برخی مواقع ممکن باعث خون مردگی در زیر ناخن بشه. البته ناگفته نمونه که این کار فوق العاده دردرناک هم هست.

 

  • اگر قصد دارید از روش هایی که حاوی استون هستند، استفاده کنید حتما این کار رو در محلی که هیچ گونه ماده اتش زایی وجود نداره، انجام بدید. زیرا استون بسیار قابل اشتعال هست. البته باید بدونید که استفاده از استون ممکنه با چروک و خشک شدن پوست همراه باشه که این موارد خیلی سریع بهبود پیدا می کنند. اما اگر حین استفاده از استون دچار قرمزی و سوزش پوست شدید، خیلی سریع دست ها رو بشویید و این کار رو ادامه ندید.

 

  • بعد از ریمو کردن کاشت با ژلیش ناخن حتما از روغن کوتیکول مناسب استفاده کنید تا بستر و کوتیکول ناخن به خوبی نرم شود. علاوه بر این میتونید از یک مرطوب کننده ملایم هم استفاده کنید.

 

  • بعد از جدا کردن ناخن کاشت شده، بهتره تمام چسب ها و موا اضافی روی ناخن رو هم با استفاده از سوهان ناخن بتراشید تا هیچ چیز اضافه ای روی ناخن ها باقی نمونه.

 

  • روش های خانگی معمولا بسیار زمان بر هستند. پس بهتره زمان مناسبی برای این کار در نظر بگیرید و در محل مناسبی بنشینید تا فرآیند ریمو کردن کاشت ناخن براتون راحت تر باشه.

 

  • بعد از ریمو کردن کاشت یا ژلیش ناخن، بهتره یک هفته به ناخن ها فرصت بدید تا نفس بکشند و بعد به سراغ لاک زدن یا کاشت و ژلیش مجدد ناخن ها بروید. این کار تاثیر خیلی خوبی در حفظ سلامت و تعادل ناخن ها خواهد داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو