دسته بندی : آموزش,سرگرمی

لیست خرید داماد | ۴۴ عکس تزیین خرید و هدایای داماد

اگر چه بیشتر رسم و رسومات بردن هدایا مخصوص عروس خانم هاست اما اینبار قرار است در مورد خرید آقا داماد با شما صحت کنیم . این که برای داماد باید چه وسایلی خریده شود ( لیست کامل خرید داماد ) و اینکه در کنار گفتن رسم و رسومات شهرهای مختف ایرانی برای خرید هدایا و عیدی و شب یلدایی داماد، ۴۴ عکس شیک و خاص برای تزیین کادو های داماد را با شما به اشتراک بگذاریم امیدورام خوشتان بیاید .

لیست خرید داماد

 

لیست کامل خرید داماد : 

قبل از این که به سراغ مدل های شیک و متنوع تزیینات خرید داماد برویم بیایید با هم ببینیم معمولا برای داماد چه وسایلی خریده میشود ؟ (دقت کنید این لیست خیلی کامل است شما لازم نیست همه این وسایل را حتما حتما خریداری کنید ، کافی است بسته به رسم و رسوم محل زندگی تان ، وسع و سلیقه و نیاز های طرف مقابل تعدادی را که صلاح میدانید خریداری کرده و طی مراسماتی مثل عید نوروز ، شب یلدا ، شب عقد و … تقدیم آقا داماد کنید.)

برای داماد باید چه چیزهایی بخریم ؟؟

  • حلقه :

اولین گزینه در لیست خرید داماد حلقه است . این مورد که معمولا قبل از عقد رسمی به سلیقه خود عروس وداماد تهیه میشود،هزینه حلقه داماد را خانواده عروس خانم پرداخت میکنند. این حقه ها میتواند حلقه ست عروس و داماد باشد یا حلقه و انگشتر مردانه ، خیلی از داماد ها به جای حلقه طلا انگشتر نقره انتخاب میکنند.

  • ساعت:

ساعت هم خیلی وقت ها از طرف خانواده عروس به عنوان کادو سر عقد یا کادو پاگشا تهیه میشود و در همان روزهای اولیه به آقا داماد هدیه داده میشود. قیمت و مارک و بند فلزی و چرم بودن ساعت برای داماد میتواند بسته به وسع خانواده ها و بودجه های که برای این موضوع در نظر گرفته شده تغییر کند.

  • کت و شلوار :

کت و شلوار هم معمولا جزء خرید های ثابت خانواده عروس برای آقا داماد و مهم ترین های لیست خرید داماد است ، البته بعضی خانواده ها رسم دارند که هم برای عقد و هم برای عروسی ۲ دست کت و شلوار تهیه میکنند امام معمول آن همان یک دست است ، البته همراه کت و شلوار معمولا یک پیراهن مردانه مجلسی برای زیر کت ، کمر بند ، دکمه سردست و گاها کراوات و گیره کراوات هم خریداری میشود.

  • لباس بیرون و خانه :

بجز کت و شلوار لباس های مردانه دیگری نیز معمولا برای آقا داماد تهیه میشود که شامل این موراد است : تی شرت ،شلوار خانگی (اسلش یا پارچه ای برای داماد و برای مهمان ) لباس ورزشی (ست گرمکن و شلوار) ، ربدوشامبر یا لباس خواب (سلیقه ای) لباس مهمانی و مجلسی ، لباس گرم (پولیور یا سوئی شرت) و همچنین لباس زیر شامل شورت و زیر پوش و در نهایت جوراب . البته خرید همه اینها لازم و واجب نیست ، میتوانید به رسم و روسم شهر و خانواده خود نگاه کرده و فقط ضروری تر ها را خریداری کنید.

  • وسایل برقی :

ریش تراش ، سشوار ، اتو مو مردانه از جمله وسایل برقی هستند که در لیست خرید داماد دیده میشود و به عنوان خرید عقد یا هدایایی به مناسبت عید و یلدا برای داماد خریداری میشود . مارک های معروف این وسایل مثل فیلیپس ، پرومکس ، برون ، بوش ، پاناسونیک و … است . بهتر است قبل از خرید این وسایل با آقاداماد مشورت کنید شاید خودش این وسایل را قبل داشته باشد ،به هر حال هیچ کس به دو دست سشوار و اتو مو احتیاج ندارد . و اینکه خوب است در مورد مارک این وسایل با آدم های خبره مشورت کنید تا یک مارک عمری و به درد بخور پیدا کنید.

  • عطر و ادکلن ، اسپری و مام رول و دئودورانت :

استفاده از عطر و کلا بوی خوش هم ریشه در فرهنگ ایرانی و هم فرهنگ اسلامی ما دارد ، این است که خرید عطر میتواند یک خرید خاص و دوست داشتنی برای هر کسی از جمله آقا داماد باشد ، اما بهتر است قبل از خرید عطر و ادوکلن در مورد سلیقه آقا داماد که عطر شیرین دوست دارد یا تلخ ، خنک یا گرم ، ملایم یا تند مطمئن شوید. مام و دئودورانت (خوش بو کننده زیر بقل ) هم میتوانید به دلخواه ضمیمه این خرید کنید.

  • ریش تراش ، خمیر ریش و افتر شیو :  

ست ریش ترش یا ماشین اصلاح ، خیر ریش تراشی و افتر شیو یک گزینه دلخواه برای خرید آقا داماد است ، مثلا اگر داماد کلا اهل تراشیدن ریش نیست این موارد آخری به دردش نخواهد خورد ، در مورد افتر شیو ( خوش بو کننده بعد از اصلاح که باعث جلوگیری از جوش و حساسیت هم میشود ) مارک های مختلفی در بازار وجود دارد که میتوانید در مورد آن با افراد خبره مشورت کنید.

  • ست حمام :

ست حمام که از قدیم و ندیم هم جزء خرید آقا داماد بود ولی هی مفصل و مفصل تر شد شامل این موارد است : شامپو سر و شامپو بدن ،صابون و نرم کننده  لیف، کیسه، سنگ پا، سفید آب و البته حوله که خودش شامل حوله دست وصورت ، حوله حمام یا تن پوش و حوله استخری میشود.(معمولا این روزها حوله به صورت ست حوله عروس و داماد فروخته میشود که میتواند گزینه خوبی باشد.) ژیلت و دمپایی حمام را هم اضافه کنید و تمام.

  • کفش و دمپایی :

کفش مجلسی مردانه یا همان کفش دامادی که قرار است با کت و شلوار پوشیده شود هم معمولا جزء خرید های آقا داماد است امام میتوانید به دلخواه یک کفش کتانی ورزشی و چند دمپایی مثل دمپایی روفرشی ، دمپایی بیرون و دمپایی حموم و سرویش بهداشتی را هم اضافه کنید.

  • مهر و جانماز :

این هم از معنوی ترین قسمت لیست خرید آقا داماد : مهر و جانماز و سجاده ، تسبیح و البته یک جلد قرآن میتواند به خرید آقا داماد و شروع زندگی مشترک معنویت و برکت بدهد. مثل ایام قدیم که معمولا خانواده ها در سفرهای زیارتی مشهد و کربلا و مکه سجاده های نفیسی میخریدند و برای روزی که عروس دار یا داماد دار میشدند نگه میداشتند .

  • وسایل متقرقه 

بجز مواردی که بالا گفتمی بعضی وسایل آرایش وبهداشتی هم میتواند به خرید شما اضافه شود که کاملا سلیقه ای است ، مواردی مثل واکس مو  ، ژل مو  ، تافت مو  ، کیف اصلاح  ، برس معمولی برس پیچ ، شانه ، شانه جیبی  ، کمربند ،ست ناخن گیر و …

  • چمدان

در قدیم اینطور رسم بود که همه هدایا آقا داماد ( که لیست کامل خرید آن گفته شد ) به صورت تک تک تزیین یا کادو میشد و در یک چمدان قرار میگیرفت بعد چمدان داماد در شب حنابندان یا شب عقد یا مناسبت های دیگری مثل عید و شب یلدا برای آقا داماد برده میشد . بعضی ها رسم دارند این هدایا را به مهمان های آن مناسبت نشان میدهند و بعضی نه ، اما بهرحال خود چمدان هم یکی از خرید های داماد است که به عنوان آخرین مورد به آن اشاره میکنیم . اگر دنبال ایده های خوب برای تزیین چمدان داماد هستید اینجا را نگاه کنید.

 

تزیین خرید داماد (۱)

 

لیست کامل خرید داماد

تزیین خرید داماد (۲)

 

لیست خرید داماد برای عروسی

 

تزیین خرید داماد (۳)

لیست خرید داماد برای عید 

 

تزیین خرید داماد (۴)

 

لیست خرید دامادی

 

تزیین خرید داماد (۵)

 

برای داماد چی بخریم ؟

 

تزیین خرید داماد (۶)

 

تزیین خرید داماد

 

تزیین خرید داماد (۷)

 

تزیین خرید دامادی

 

تزیین خرید داماد (۸)

 

تزیین خرید داماد در اینستاگرام

 

تزیین خرید داماد (۹)

 

تزیین خرید داماد با تور

 

تزیین خرید داماد (۱۰)

 

تزیین خرید داماد اینستا

 

تزیین خرید داماد (۱۱)

 

لیست خرید داماد برای عقد

 

تزیین خرید داماد (۱۲)

 

تزیین خرید داماد برای شب یلدا

 

تزیین خرید داماد (۱۳)

 

تزیین خرید عروس و داماد

 

تزیین خرید داماد (۱۴)

 

برای داماد چه وسایلی بخریم ؟

 

خرید داماد (۱)

 

تزیین خریدهای عروس و داماد

 

خرید داماد (۲)

 

تزیینات خرید داماد

 

خرید داماد (۳)

 

تزیین چمدان داماد 

 

خرید داماد (۴)

 

تزیین چمدان داماد با تور

 

خرید داماد (۵)

 

تزیین چمدان دامادی

 

خرید داماد (۶)

 

تزیین چمدان داماد جدید

 

خرید داماد (۷)

 

لیست خرید داماد در عروسی

 

خرید داماد (۸)

 

تزیین چمدان داماد در اینستا

 

خرید داماد (۹)

 

تزیین چمدان داماد

 

خرید داماد (۱۰)

 

تزیین چمدان داماد و عروس

 

خرید داماد (۱۱)

 

لیست خرید داماد برای شب یلدا

 

خرید داماد (۱۲)

 

تزیین چمدان داماد ساده

 

خرید داماد (۱۳)

 

تزیین چمدان داماد اینستاگرام

خرید داماد (۱۴)


تزئین چمدان داماد

خرید داماد (۱۵)

تزیین هدایا ی داماد 

خرید داماد (۱۶)

تزیین هدایای داماد

خرید داماد (۱۷)


تزیین هدایای داماد برای شب یلدا

خرید داماد (۱۸)


تزیین هدیه داماد

خرید داماد (۳۰)

تزیینات هدایای داماد

عکس خرید داماد (۱)


تزیینات هدیه داماد

عکس خرید داماد (۲)


تزیین سبد هدایای داماد

عکس خرید داماد (۳)

لیست خرید داماد برای حنابندان

عکس خرید داماد (۴)

آموزش تزیین هدایای داماد

عکس خرید داماد (۵)


مدل تزیین هدایای داماد

عکس خرید داماد (۶)

لیست کامل وسایلی که باید برای داماد بخریم

عکس خرید داماد (۷)

تزیین هدایای نامزدی داماد

عکس خرید داماد (۸)


عکس تزیین هدایای داماد

عکس خرید داماد (۹)

لیست خرید داماد برای بله برون

 

عکس خرید داماد (۱۰)

عکس تزیین خرید داماد شیک و ساده 

عکس خرید داماد (۱۱)