دریافت و پرداخت پول نقد ممنوع شد

منبع: برترین ها

76

1398/12/21

17:25


بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به نظام بانکی ابلاغ کرد: در روز‌های پایانی سال اسکناس نو توزیع نمی‌شود.

خبرگزاری خبرآنلاین: بانک مرکزی طی بخشنامه ای به نظام بانکی ابلاغ کرد: در روزهای پایانی سال اسکناس نو توزیع نمی شود.

 بانک مرکزی طی بیانیه ای به نظام بانکی کشور ابلاغ کرد که اسکناس نو توزیع نکنند چرا که با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا باید از شیوع هر چه بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

بانک مرکزی به بانک ها دستور داده است که همچنین تعدادی از دستگاه های خودپرداز فقط برای خدمات الکترونیکی اختصاص یابد ضمن آنکه این دستگاه ها نیز ضدعفونی شوند.

در این بخشنامه آمده است: واحدهای روابط عمومی بانک‌ها موظف هستند مخاطرات ناشی از مبادله ی وجوه نقد را در احتمال ابتلا به بیماری کویید۱۹ ، به مشتریان خود از طرق مختلف مانند اطلاعات داخل شعب، فایل های صوتی و تصویری و نیز بهره برداری از امکانات رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی اطلاع رسانی نمایند.

همه ساله به مناسبت ایام نوروز و سنت استفاده از اسکناس بعنوان عیدی در بین خانوارهای ایرانی، بانک ها اقدام به توزیع اسکناس نو در بین عموم مردم می نمایند که باتوجه به شرایط حال حاضر و با هدف جلوگیری از انتقال بیماری، در تجمعات ایجاد شده برای دریافت اسکناس نو و همچنین خطر گسترش بیماری از طریق رد و بدل شدن اسکناس بین افراد خانواده، دوستان و آشنایان، توزیع اسکناس نو در روزهای پایانی سال به هر نحو در شعب و خزانه بانک ها ممنوع بوده و لازم است این موضوع از طرق مقتضی به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

شعب بانک ها می بایست از دریافت و پرداخت هر گونه وجه نقد اعم از اسکناس، ایران چک و مسکوک اجتناب نموده و چنانچه ضرورتی به دریافت وجوه از مشتریان وجود داشت با رعایت کامل اصول تاکید شده بهداشتی اقدام گردد.

انتقال وجوه دریافتی به خزانه بانک ها باید با رعایت تمام جوانب احتیاطی صورت گیرد و از دوبار شمار کردن آن توسط کارکنان خزانه ها جدا خودداری شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو