رئیس جشنواره فیلم کن: اپیدمی کرونا ادامه پیدا کند جشنواره را لغو می‌کنیم

53

1398/12/22

11:07


پی‌یر لسکور در گفت‌وگو با یک روزنامه فرانسوی گفت همچنان خوش‌بین است که این دوره جشنواره فیلم کن طبق برنامه برگزار شود، اما تائید کرد لغو جشنواره تحت پوشش بیمه نیست.

رئیس جشنواره فیلم کن: اپیدمی کرونا ادامه پیدا کند جشنواره را لغو می‌کنیم

سرویس سینمایی هنرآنلاین: هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن لغو نشده است. هنوز نه. اما برای اولین بار بعد از شیوع ویروس کرونا، برگزارکنندگان جشنواره اذعان کردند که ممکن است این دوره جشنواره برگزار نشود.

پی‌یر لسکور رئیس جشنواره فیلم کن در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو که روز چهارشنبه منتشر شد گفت سرنوشت این دوره جشنواره هنوز نامشخص است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، او گفت: ما به‌طور معقول خوش‌بین هستیم که پیک شیوع کرونا تا پایان ماه مارس باشد و در آوریل اوضاع کمی بهتر شود، اما بی‌توجه نیستیم. اگر اوضاع بهتر نشود، جشنواره را لغو می‌کنیم.

هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن طبق آنچه از پیش اعلام شده قرار است از 12 تا 23 مه (23 اردیبهشت تا 3 خرداد) برگزار ‌شد. این در حالی است که هفته‌هاست برخی گمانه‌زنی حاکی از آن است‌ که در بحبوحه شیوع بیماری کووید-19 ناشی از کروناویروس در سرتاسر اروپا، جشنواره کن لغو می‌شود یا تاریخ برگزاری آن تغییر می‌کند.

وزارت بهداشت فرانسه یکشنبه‌شب پس از برگزاری نشست اضطراری شورای عالی دفاع این کشور به ریاست امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد، تجمعات بیش از هزار نفر در این کشور ممنوع می‌شود.

در این بین اعلام شد بازار تلویزیونی MIP-TV که قرار بود در پایان مارس در کن برگزار شود لغو شد. روز چهارشنبه نیز جشنواره تلویزیونی سریز مدیا در لیل که قرار بود 20 مارس شروع شود، لغو شد.

برگزارکنندگان جشنواره کن تاکنون سعی کرده‌اند نگرانی‌ها را کمتر کنند. آن‌ها هفته پیش اعلام کردند اسامی فیلم‌های بخش رسمی هفتاد و سومین دوره این رویداد سینمایی، پنجشنبه 16 آوریل (28 فروردین 1399) در یک نشست مطبوعاتی در پاریس اعلام می‌شود. در این نشست که با حضور پی‌یر لسکور رئیس جشنواره فیلم کن برگزار خواهد شد، اسامی فیلم‌های بخش مسابقه اصلی، خارج از مسابقه، نوعی نگاه، نمایش‌های ویژه و نمایش‌های نیمه‌شب اعلام خواهد شد.

لسکور همچنین در گفت‌وگو با فیگارو تائید کرد که جشنواره کن در برابر ضرر مالی ناشی از لغو جشنواره بیمه نیست، چرا که پوشش بیمه جشنواره‌ای مهم مانند کن شامل لغو آن نمی‌شود.

رئیس جشنواره فیلم کن درباره پیشنهاد شرکت بیمه سیرکل گروپ که در صورت لغو جشنواره دو میلیون یورو (2.3 میلیون دلار) به‌عنوان خسارت پرداخت خواهد کرد، توضیح داد: بودجه ما 32 میلیون یورو (36 میلیون دلار) است. رقمی که آن‌ها پیشنهاد داده‌اند بسیار ناچیز است. این شرکت آشکارا مانند جایزه‌بگیرها رفتار کرد، و البته که ما پیشنهاد آن‌ها را رد کردیم.

لسکور با اشاره به این که منابع مالی جشنواره آن‌قدر هست که حتی در صورت لغو این دوره، دوام بیاورد، توضیح داد: ما یک سال را می‌توانیم بدون درآمد سپری کنیم.   

بر اساس اعلام مقامات فرانسوی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 1784 نفر رسیده است و با 33 مورد مرگ، پس از ایتالیا در اروپا بیشترین شمار مبتلایان و فوت ناشی از ویروس کرونا را دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو