بهترین سواحل کوش آداسی کدام اند ؟ | Kusadasi

بهترین سواحل کوش آداسی کدام اند ؟ | Kusadasi


منبع: تاپ تراول

440

1398/4/2

12:10


خرید بلیط هواپیما

بهترین سواحل کوش آداسی

در این مقاله از معرفی دیدنی های ترکیه درباره بهترین سواحل کوش آداسی که یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه و مورد توجه گردشگران زیادی است سخن خواهیم گفت . پس اگر قصد خرید تور کوش آداسی را دارید تا آخر این مقاله با ما مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید

مختصری درباره شهر ساحلی کوش آداسی بدانید:

کوش آداسی یکی از شهرهای بسیار زیبای ترکیه است که دارای دیدنی های تاریخی، سواحل زیبا و جنگل های کاج کناره ی دریای بی نظیری است. این شهر حتی برای شهروندان ترکیه نیز یک شهر ییلاقی و تفریحی بسیار جذابی محسوب می شود. این شهر همچنین دارای تابستان های گرم و آفتابی و زمستان های معتدل و بارانی است که جذابیت خاصی را به این شهر می بخشد.

کوش آداسی دارای اقلیم مدیترانه ای با زمستان هایی معتدل و تابستان هایی گرم است که فصل گردشگری طولانی برای این شهر به ارمغان می آورد. این شهر برای ۳۰۰ روز سال، غرق در آفتاب است. سواحل ماسه ای بی شمار با آب های تمیز و شفاف و امکانات تفریحات آبی، جوی آرامش بخش برای شما فراهم می کنند. موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری و والیبال ساحلی، تنها بخش کوچکی از انتخاب های افراد علاقه مند به هیجان هستند. بعد از حمام آفتاب در طول روز، شهر میزبان یک غروب بی نظیر و خارق العاده است.

زمانی که آفتاب غروب می کند، کافه ها و رستوران های جذاب در بلوارهای پر از نخل، میزبان مهمانان بیشتری هستند. تماشای رفت و آمد قایق ها و کشتی ها با همراهی چشم انداز پانارومایی غروب آفتاب در حین نوشیدن یک نوشیدنی پیش از شام، بسیار لذت بخش است. رستوران ها انواع گوناگونی از غذاهای دریایی تازه و غذاهای مخصوص اژه را سرو می کنند.

جمعیت کوش آداسی حدودا ۵۰ هزار نفر است که ۹۹ درصد آن را ترک ها تشکیل می دهند. این شهر از دهه ۱۹۷۰ رشدی بی نظیر را در صنعت گردشگری تجربه نموده است. ستور مارینای کوش آداسی (Setur Marina)، یکی از بزرگ ترین و بهترین تفرجگاه های ساحلی در ترکیه با گنجایش ۶۲۰ قایق و میزبانی از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ قایق در سال است.

به غیر از زیبایی های تاریخی منحصر به فرد در کوش آداسی، این شهر همچنین مثال های بی نظیری از مساجد ترکی و عثمانی در مرکز شهر را به خوبی حفظ نموده است. دژ مسجد(The Fortress Mosque) که قرن هفدهم به وسیله ی وزیر اوکوز مهمت پاسا ساخته گردیده است، یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین مساجد کوش آداسی به شمار می آید.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به آب و هوا

بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به آب و هوا، دوازدهم مارس تا دهم ژوئن (۲۱ اسفند تا ۲۰ خرداد) و هفدهم سپتامبر تا دوم دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر)، فصل بهار و پاییز است.

دمای میانگین در کوش آداسی در زمان های گوناگون سال متغیر است. بر اساس رطوبت، هوا به غیر از چند هفته گرم در تابستان، در بیشتر سال دلپذیر و معتدل است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال کم است. کوش آداسی در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۶۲ از ۱۰۰ را دارا است.

در صورتی که در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه آگوست، جولای و ژوئن به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اوایل آگوست (اواسط مرداد) با دمای میانگین ۳۲٫۱ درجه سانتی گراد و حداقل دمای ۲۵٫۶ درجه سانتی گراد در شب ها است.

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی ؛ جزیره پرنده در ترکیه

دلایلی که باید تور کوش آداسی را انتخاب کنیم ؟


  • کوش آداسی مقصدی که تعطیلات بی نظیری را به گردشگران ارائه می دهد
  • کوش آداسی، یکی از معروف ترین شهر های کشور ترکیه در حوزه دریای اژه می باشد.
  • کوش آداسی جزیره ای برای همه افراد با هر نوع سلیقه ای
  • چه افرادی که به دنبال مکانی برای استراحت می گردند و چه کسانی که به دنبال ساحل آرام و زیبا هستند. تابش آفتاب ۳۰۰ روز در سال !
  • آب و هوای مدیترانه ای کوش آداسی با تابستان گرم و زمستان های خنک با وزش باد ملایم موجب شده است تا فصل گردشگری طولانی را بخصوص برای علاقه مندان به حمام آفتاب، داشته باشد.
  • ساحل نقره ای و طولانی کوش آداسی که با ارائه انواع فعالیت های تفریحی روز خاطره انگیز برای شما ایجاد می کند.

بهترین سواحل کوش آداسی کجاست ؟

از معروف ترین و بهترین سواحل کوش آداسی که به سبب موقعیت منطقه ای و شرایط آب و هوای میزبان سیل عظیمی از گردشگران شده میتوان به هتل های فروان در کنار سواحل این شهر و چشم انداز زیبای جزیره کبوتر آن اشاره نمود که ساحلی ایداه آل برای آفتاب گرفتن و تماشای گذر زمان تبدیل شده است . از سواحل عمومی کوش آداسی میتوان به ساحل مرکز شهر اشاره نمود که بین بندر و مارینا واقع شده است و دارای امکانات عمومی نظیر سرویس های بهداشتی , کافه و رستوران و صندلی های آفتابگیر اشاره نمود ولی در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین ساحل های کوش آداسی را بیشتر بشناسید

بهترین سواحل کوش آداسی

بهترین سواحل کوش آداسی

ساحل بانوان (Kadınlar Denizi)

این ساحل که در دو کیلومتری شهر قرار دارد، پرطرفدارترین خط ساحلی در اطراف کوش‌آداسی است. در این ساحل ورزش‌های آبی مفرح بسیار زیادی وجود دارد؛ به علاوه اگر گرسنه هم شدید، می‌توانید در کافه‌های متعدد این ساحل غذا نوش جان کنید. این ساحل در تابستان‌ها پر از افراد محلی و همچنین گردشگران است. در روزهای غیرتعطیل هفته جمعیت کمتری در این ساحل دیده می‌شود اما انتظار نداشته باشید که با ساحلی خالی و بدون گردشگر مواجه شوید. ماه ژوئیه الی اوت، شلوغ‌ترین موقع سال در این ساحل است.

جاهای دیدنی کوش آداسی

سواحل پارک ملی

شبه جزیره دیلک یکی دیگر از جاذبه های کوهستانی با چشم انداز های ساحلی زیبا است، این شبه جزیره یک پارک ملی است که با کوش آداسی ۲۶ کیلومتر فاصله دارد و می توان یک روز پر آرامش را سپری کرد.در این شبه جزیره چندین ساحل برای شنا و گرفتن حمام آفتاب وجود دارد، غار زئوس یکی از پرطرفدارترین جاذبه های این منطقه است

جاهای دیدنی کوش آداسی

سواحل سنگی

در ادامه سواحل این پارک ملی، چند ساحل سنگی واقع شده که اگر با این مسئله مشکلی نداشته باشید می‌توانید زیر سایه درختان استراحت کرده و در آب‌های نیلگونش شنا کنید. به این ترتیب که در ۵ کیلومتری ورودی پارک به ساحل آیدینلیک می‌رسید و ۲ کیلومتر جلوتر هم با ساحل کاواکلی بورون “Kavakli burun” روبرو می‌شوید، جایی که می‌توانید بساط پیک‌نیک را در میان درختان کاج به پا کنید و از شنا در دریای فیروزه‌ای رنگ لذت ببرید. این ساحل بخش بزرگی از زیبابی و جذابیتش را مدیون طبیعت اطرافش بوده و امکاناتی مثل کابین رختکن، سرویس بهداشتی و دوش در آن‌جا پیدا می‌شود. ۴ کیلومتر بعد از کاواکلی بورون هم، سواحل کاراسو “Karasu” با امکاناتی مثل رختکن در انتظارتان خواهد بود.

اوزون پیلاژ یا لانگ بیچ

اگر جای شلوغ‌ تر و بزرگ‌تری را ترجیح می‌دهید به ساحل ۱۸ کیلومتری لانگ بیچ سر بزنید، جایی که کافه‌ ها، رستوران‌ ها و پارک آبی در کنار هم یک مجموعه بزرگ پر نشاط را ساخته‌اند. خط زیبای ساحلی این منطقه برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری عالی است، ضمنا عمق آب‌ها به یک باره زیاد نمی‌شود و چند متر اول برای شنای اعضای کوچک‌تر خانواده‌ها بسیار مناسب است. لانگ بیچ یا اوزون پیلاژ در فاصله ۶ کیلومتری شهر قرار گرفته که با وجود مینی‌بوس‌ها و تورهای مختلف دسترسی به آن خیلی راحت است.

تور کوش آداسی

ساحل بعدی مختص عاشقان است، سفرهای رمانتیک و دو نفره به جایی مثل لاو بیچ “Love beach” یا همان “Sevgi plaji” ختم می‌شود. این ساحل محل مناسبی برای آفتابگیری‌های دو نفره به نظر می‌رسد، در کنار ساحل، کافه تریای کوچکی وجود دارد که صبحانه‌های ترکی سرو می‌کند و در همان قسمت‌های اولیه ساحلِ عشق، مارینای کوچکی دیده می‌شود که قایق‌های موتوری و ماهیگیری اطراف آن نوید یک گشت هیجانی را به زوج‌ها می‌دهد. در این ساحل می‌توانید به مغازه کوچک و یا کافه‌ مجاور سر بزنید، این کافه در طول سال با ارائه اسنک‌ها و نوشیدنی‌های خنک لذت تعطیلات لاو بیچ را دو چندان می‌کند. ناگفته نماند که تجهیزات باربیکیو هم در محوطه پیک نیک پیدا می‌شود.


مقالات بیشتر بخوانبد :


  تبلیغات   

          هتل انقلاب تهرانرزرو هتل ارزان | هتل های مشهدهتل ترنج کیش | اقامت اروپا


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو